Insignia & Avensis vs. concurenţa – ep.6: VERDICT

Autor: Andrei Nan 02 feb. 2009 Teste comparative

VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA

Tudor Bratu

Deşi sunt momente în care mă gândesc că aş vrea sa am puterea de a scoate testele comparative din mintea noastră, a tuturor, recunosc totuşi că ele sunt necesare. Unii le spun "răul necesar”",dar aceştia sunt cei cărora le este frică de verdicte. Momentan, ProMotor este singurul brand auto media din România care realizează teste comparative de anvergură.

La fel ca şi în cazul testului comparativ cu VW Golf 6, acesta a fost unul din cele mai grele momente ale testelor comparative din istoria mea de redactor auto. Asta pentru că,toate maşinile pe care le vedeţi aici au devenit atât de premium comparativ cu generaţiile precedente, încât este foarte probabil ca generaţiile viitoare să le comparăm direct cu mărcile care acum compun segmentul mediu de top.

Pentru că textul meu complet al acestui test comparativ îl veţi putea citi în numărul 59 al revistei ProMotor, care va apărea pe piaţă la începutul lunii martie, iată mai jos, sintetizat, ce cred eu despre fiecare din cele opt maşini care au compus testul nostru.

Mai trebuie să fac două menţiuni extrem de importante, însă.

  1. Am căutat să avem în acest test motorizări cât mai apropiate, dar avem totuşi o discrepanţă foarte mare între Mazda6 şi Toyota Avensis. Motivul este criza economică, în sensul că foarte multe din maşinile puţin rulate din parcurile de presă au fost sau sunt pe cale de a fi vândute. De exemplu, nu veţi găsi momentan niciun Passat 2.0 TDI berlină, de test drive, pe raza Bucureştiului.
  2. Pentru că tot am menţionat Passat-ul, am folosit Passat CC deoarece Opel a indicat concurent direct pentru Insignia acest model. Puteţi să mergeţi la orice vânzător cu capul pe umeri de la Opel şi vă va confirma această poziţionare pentru Insignia.
  • Toyota Avensis: Cea mai mare surpriză pentru mine. Plăcută, desigur. Schimbarea acestui Avensis comparativ cu fosta generaţie este atât de mare, încât acum chiar merită să dai banii pe o versiune de top care costă chiar şi 35.000 de euro. Avensis este extrem de silenţios, foarte confortabil şi parcă incredibil de bine finisat. Niciun alt model din testul de faţă nu oferă un interior atât de bine construit, cu materiale atât de bune calitativ şi care, mai nou, arată destul de modern comparativ cu fostul model. Suprafaţa vitrată este mare, poziţia de conducere este uşor înaltă, iar scaunele faţă sunt foarte confortabile de acum. Personal nu agreez foarte mult exteriorul – putea să fie mai "Toyota". La fel, cred că ar fi fost potrivit mai mult spaţiu la picioare pentru pasagerii din spate decât portbagajul uriaş. Dacă înainte nu vedeam cum ar putea un tânăr sub 30 de ani să conducă o Avensis, de acum cred că mulţi tineri vor fi atraşi de o maşină construită parcă cu adevărat să dureze. Să dureze. Să dureze. Să dureze.
  • Opel Insignia: Priviţi cu atenţie reclama TV a noului Opel Insignia şi veţi realiza imediat că GM are nevoie de maşina asta la fel cum Fiat avea nevoie de Luca de Meo pentru a ajunge să trăiască astăzi. Luca de Meo a fost acolo când era nevoie de el, s-ar putea ca Insignia să fie exact ce trebuie acum pentru ca, cel puţin la nivel european, GM să strălucească. Comparativ cu Vectra, Insignia este o maşină genială, dar eu, fost posesor al unuia din cele mai reuşite Opel-uri, Astra H GTC, nu pot să nu văd acele lucruri pe care foarte multă lume pare să le ignore. Dacă cobori dintr-o Avensis şi urci în Insignia, o vei cumpăra pe aceasta din urmă doar dacă eşti clar fan Opel. Altfel, vei vedea imediat diferenţele uriaşe de ergonomie, de calitate a materialelor şi a fabricaţiei. Insignia nu este atât de premium cum pare şi cum este comunicată, este doar Vectra perfectă aşa cum nu a reuşit ea să fie vreodată. Personal mi se pare că maşina seamănă cu Jaguar XF (montant spate, jante), Passat CC (stopuri, linia spatelui), BMW Seria 6 (capacul portbagajului). Şi mă opresc aici. Pentru că plasticul din interior mă scoate din minţi la propriu, pentru că, repet, am avut un Opel care nu avea aşa ceva prin interior. Şi nici nu aveam greieraşi în consola centrală la fiecare acceleraţie mai puternică sau când motorul este accelerat subturat fiind. De vină este el, motorul, deloc cel mai rafinat diesel de pe piaţă. Are o caracteristică de cuplu foarte bună, "trage2 progresiv şi cu forţă, dar este zgomotos şi deloc rafinat. Când mă bucuram că am scăpat de vechile TDI-uri a apărut Insignia. Singurul lucru cu adevărat bun la Insignia este preţul şi faptul că are o reclamă atât de reuşită încât poate aduce în showroom chiar şi pe cineva care vrea un Avensis.
  • VW Passat CC: Cel mai frumos Passat din istorie arată senzaţional şi este la fel de mare în interior precum o Honda Accord sau Insignia. Sau Avensis. Are doar patru locuri, dar, să fim serioşi, cine stă vreodată în mijloc, pe bancheta din spate?! Noul TDI este silenţios şi rafinat, iar VW este singurul constructor din test care oferă o cutie cu ambreiaj dublu pentru motorul diesel de 2 litri. De-asemenea, Passat CC este singura maşină care se parchează singură. Şi, până la sosirea lui Insignia, era singura cu suspensii cu amortizoare controlate electronic (opţional). Pentru că arată astfel şi pentru că între o versiune de top şi un A4 ţi-ar fi greu să alegi, Passat-ul CC este dovada că numele Passat poate fi premium şi, deci, costă în consecinţă. Dacă dai 30.000 pe o Insignia şi 35.000 pe un Avensis, nu poţi comenta că un Passat CC de top costă 40.000 de euro.
  • Mazda6: Dragostea mea. Nu mă pot abţine să declar că aceasta este maşina pe care mi-aş cumpăra-o de aici pentru că este cea mai driver-oriented. Pentru cineva care nu are probleme cu sumele – este destul de scumpă, care nu vrea foarte multe dotări high-tech – stă cel mai prost la acest capitol, dar care vrea să conducă maşina şi să se simtă bine făcând acest lucru, Mazda6 este răspunsul ideal. Noul motor este mai silenţios, "trage" de mai jos, iar versiunea de 155 CP cred că este perfectă. Foarte spaţioasă în spate şi la portbagaj, este ideală pentru tăticii care vor să simtă direct ce se întâmplă cu maşina.
  • Honda Accord: Dacă nu ar fi avut suspensiile atât de moi şi o direcţie apropiată de cea a lui Avensis, maşina asta ar fi frânt foarte multe inimi. Din păcate, Honda a ales să meargă pe reţeta "pentru toată lumea" şi a modificat serios fosta generaţie. Acum, maşina este mai mare, mai confortabilă, dar este foarte departe de etalonoul dinamic al testului nostru – Mazda6. Punctele forte ale lui Accord sunt identitatea de marcă foarte puternică, preţul foarte bun pentru versiunile de top, care vin cu dotări exclusiviste şi consumul de combustibil – toate Accord consumă exact cât declară Honda.
  • Citroen C5: Şi Citroen a ales calea premium si asta se vede. C5-ul Exclusive este o maşină genială. Are cele mai confortabile scaune din test şi, sincer, acestea sunt cele mai confortabile scaune şi banchetă spate din clasa medie, incluzând aici şi segmentul premium. Citroen este singurul constructor care oferă suspensie pneumatică în acest segment şi, dacă cumva va spune cineva "ce fac eu cu suspensia pneumatică?", îi răspund eu: după ce mergi cu un C5 automat şi cu suspensie pneumatică, nu mai vrei să vezi altă maşină din segmentul acesta. Confortul este senzaţional, demn de clasa mare sau cea de lux. Şi asta într-o maşină de 35.000 de euro cu toate opţionalele pe ea. Chiar dacă există un mod sport pentru suspensie, care întăreşte amortizoarele, datorită consolelor faţă-spate foarte lungi şi a direcţiei ultra-asistată electric, "pilotatul" acestei maşini este mai mult o distracţie pe genul "hai să râdem de maşina asta". Altfel, însă, motorul este rafinat şi silenţios, iar maşina te întâmpină cu o antifonare exemplară şi cu dotări care pot face deliciul şi unui client convins de maşini germane. Buzunarele din uşi au lumini pe leduri acţionate de senzori. Dacă vrei să iei sticla este normal să o vezi, nu? Câteodată îi iubesc pe francezi. Mult.
  • Renault Laguna: Nimic nu mai conteaza când cumperi o berlină de clasă medie, în echipare medie, cu motor diesel de 150 CP la un preţ de 22.800. Iar acum, versiunea Expression cu reducere costă 18.800 euro "banii jos". Absolut incredibil, dar adevărat. În afară de exteriorul care poate fi criticat doar din subiectivism, maşina asta este o adevărată afacere. Consumul este foarte apropiat de ceea ce comunică Renault, motorul este printre cele mai vioaie din testul nostru, iar confortul este foarte apropiat de cel al lui Avensis, cea mai bună din test după C5, care, totuşi, a "trişat" cu suspensia sa magică Hydractive III+.
  • Ford Mondeo: După Laguna, Mondeo are şi el un preţ bun. Pentru cine vrea pur şi simplu cea mai mare maşină din segment, Mondeo este singura soluţie. Dieselul 2.2 TDCi este foarte vioi şi vorbim despre aceeaşi platformă tehnică cu cea a lui Mazda6, deci comportamentul este similar. Diferenţa vine din gabaritul mai mare al lui Mondeo, care automat înseamnă şi o masă proprie mai mare. Asta înseamnă că, din punctul de vedere al şoferului căruia îi place să piloteze, Mazda6 este mai bună ca Mondeo. Acesta, însă, este mai confortabil, iar spaţiul în spate şi în portbagaj este absolut URIAŞ. Cred că şi Ghiţă Mureşan are loc la picioare în spate, cu cineva de 1,70 metri înălţime pe locul din faţă. În plus, nu ştiu despre voi, dar eu mă topesc când văd displayul uriaş din bordul versiunilor de top. Cui ar putea să nu-i placă meniurile gen Star Trek amplasate acolo unde şi le dorea în copilărie, când visa la cai verzi pe pereţi şi maşini futuriste pe care le pilotează chiar el?!? Fugiţi de versiunile cu echipări ieftine, acestea fac deliciul flotelor şi nu arată deloc bine cu jantele lor de tablă de 16 inch.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide