Insignia & Avensis vs. concurenţa – Ep.5: BUGETUL
VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA
Dacă în privinţa celorlalte aspecte, modelele scumpe au avut câştig de cauză, acest lucru le poate aduce depunctări la capitolul buget. De exemplu, VW Passat CC, aşa cum aţi semnalat şi voi, este în versiunea de bază mai scump decât Renault Laguna în versiunea de top. Deci am grupat concurenţa lui Avensis şi Insignia în modele ieftin şi modele scumpe.
În schimb, în versiunea de top Renault Laguna Privilege, scaunele de piele, asistenţa la parcare sau aerul condiţionat Climatic nu lipsesc şi preţul plătit este unul mic, de doar 24.300 euro cu TVA. La acest preţ, berlina din Hexagon rivalizează cu modelele coreene, dar, aşa cum spuneam, îi lipseşte aroma premium pe care celelalte o au în versiunile de top.
În versiunea de top Titanium X, cu motor 2.0 TDCI, acest model costă 27.846 euro şi oferă cam tot ce are mai bun Ford în materie de dotări, fiind foarte aproape de nivelul oricărei maşini mai noi din acelaşi segment.
Preţul de bază al acestui model este de 19.990 euro cu TVA, însă este al doilea cel mai ieftin după Laguna la versiuni de bază cu motorizări diesel, costând 21.890 euro cu TVA. De asemenea, versiunea de bază nu este foarte austeră, japonezii ţinând la etichetă chiar şi atunci când propun modele ieftine.
Versiunea de test Mazda6 CD125 TE Plus costă 25.390 euro, însă pentru doar 600 de euro în plus se poate achiziţiona versiunea CD163 TE Plus, care are 163 CP. Dacă am scoate din calcul Laguna, Mazda6 este cea mai bună afacere full option, având un preţ de 31.390 euro în versiunea de vârf CD185 GT Navi.
Să vedem însă cum se prezintă modelele care invocă exclusivismul în acest comparativ.