VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA
Principalul factor care contează în acordarea notelor pentru buget este, bineînţeles, preţul maşinii. Renault Laguna se detaşează clar în acest domeniu, discrepanţa faţă de Volkswagen Passat CC fiind evidentă. De fapt, Renaul Laguna este cu mult înaintea tuturor competitorilor din acest comparativ, remarcându-se ca un compromis excelent între preţul plătit şi ceea ce primeşti de acei bani.
Chiar dacă ideea de la care am pornit este analiza "goanei după premium", factorul preţ rămâne unul foarte important, care demonstrează că maşinile din acest comparativ nu sunt, încă, la nivelul mărcilor premium tradiţionale. Referindu-ne la cele mai noi modele din test, Opel Insignia şi Toyota Avensis se clasează mai mult decât mulţumitor, în prima jumătate a clasamentului, fiind la o dferenţă foarte mică de Honda Accord şi Mazda6.
Ford Mondeo are un punctaj foarte bun datorat preţului excelent, în timp ce Citroen C5 pierde puncte importante, nefiind considerat atât de emancipat precum o reclamă preţul. Nici Volkswagen Passat CC nu este neapărat un concurent pentru BMW Seria 3 sau Mercedes Clasa C, însă, prin conceptul său unic în clasa medie, are o exclusivitate aparte. Lucru evidenţiat de preţul cel mai mare din test, penalizat de redactorii ProMotor cu cele mai mici note.
În ultimul episod al acestui test comparativ cu maşinile de clasă medie care tind spre domeniul premium, vom trage concluziile finale şi vom vedea clasamentul final, precum şi impresiile participanţilor la primul comparativ cu nouile Opel Insignia şi Toyota Avensis pe piaţa noastră.
VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA
În segmentul mediu preţul contează în proporţie mai mică decât în cazul maşinilor compacte, dar o diferenţă de 1.000 euro nu este aceeaşi cu un plus de 5.000 de euro şi, indiferent de situaţia cumpărătorului, acesta va cântări serios listele de preţuri şi situaţia din contul propriu pentru a face o alegere raţională.
Astfel, cele 8 modele din comparativ sunt alternative pentru majoritatea celor care îşi doresc şi îşi permit o berlină mai emancipată de clasă medie, care a depăşit condiţia de familistă, dar nu poate fi catalogată chiar ca o maşină cu imagine business.
Nou veniţii în segmentul berlinelor medii, Opel Insignia şi Toyota Avensis, se plasează undeva la mijloc, nefiind nici cele mai ieftine, dar nici cele mai scumpe modele din acest comparativ. Opel Insignia este o idee mai ieftină în versiunea de bază, costând 19.150 euro, faţă de 19.220 de euro cât cere Toyota Avensis. De asemenea, Opel Insignia este mai ieftin decât noul venit în versiunea de top diesel cu aproape 3.000 de euro, ceea ce nu este deloc de neglijat.
Din punct de vedere al versiunilor avute în test, Opel Insignia are iarăşi câştig de cauză în faţa Toyota Avensis, costând cu aproape 5.000 de euro mai puţin. Este adevărat, Opel Insignia Cosmo 2.0 CDTI (25.850 euro), faţă de Toyota Avensis 2.2 D CAT Luxury (32.140 euro) a avut în minus 17 CP, tapiţerie de piele, ecran touch screen, însă discrepanţa de preţ este mare şi nu se justifică la prima vedere.
La aproape aceiaşi bani de Avensis, un client de Opel îşi poate achiziţiona versiunea cu motor V6 2.8 litri benzină şi tracţiune integrală – dacă facem abstracţie de consumul mic al dieselului şi dorim o maşină de top.
Faţă de rivali, modelul cu care Insignia va avea cel mai mult de furcă din prisma bugetului va fi Ford Mondeo, care are cam aceleaşi preţuri cu berlina germană, dar vine cu discounturi importante şi, totodată, este cel mai bine vândut până acum dintre maşinile din acest comparativ. Toyota Avensis va fura probabil din clienţii Honda Accord, fiind un model mai serios, dar ceva mai ieftin decât rivalul său.
Dar mai bine să vedem în detaliu cum se prezintă concurenţa la capitolul buget.