Insignia & Avensis vs. concurenţa – Ep.5: BUGETUL

Autor: Oraan Mărculescu 01 feb. 2009 Teste comparative

VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA

Laguna, cel mai mic consum in testCel mai ieftin model al testului, Renault Laguna, este şi cel mai economic în realitate. Deşi în cartea tehnică valoarea medie dată este de 6 litri/100 km, mai mare decât ce declară concurenţa, în realitate este foarte uşor să mergi economic cu Laguna. Indicatorul care îţi arată treapta optimă pentru schimbare plus masa relativ mică fac din acest model unul deosebt de economic şi, chiar dacă nu ne-am chinuit să mergem economic, consumul mediu nu a crescut mai sus de 8 litri/100 km.

Pe hârtie, cel mai economic este Mazda6, care, conform specificaţiilor, necesită doar 5,5 litri/100 km. În realitate, valoarea este ceva mai mare, dar rămâne un vehicul foarte economic, figurând undeva în jurul valorii consemnate de Renault Laguna. Nou veniţii Opel Insignia şi Toyota Avensis afişează un consum ideal de 5,6 litri, respectiv 6 litri/100 km. Dar cele înregistrate de noi în acest test au fost mai mari, o cauză fiind şi rodajul neefectuat încă.

În aceiaşi parametri medii se situează Ford Mondeo şi Honda Accord, consumul mediu nefiind mai mic de 6,5 litri/100 km în acest test. O menţiune favorabilă pentru Volkswagen Passat CC, care, în ciuda cutiei automate, afişează un consum mediu de 6,1 litri/100 km. În realitatea românească, această valoare nu poate fi atinsă, dar un 7 litri/100 km considerăm că este un consum mai mult decât decent.

C5 a avut cel mai mare consumLa polul opus, cel mai gurmand model este Citroen C5, care pe hârtie consumă în medie 6,5 litri, însă în acest test media a fost de peste 8 litri/100 km – masa foarte mare şi rulajul urban în circa 80% din timp şi-au spus cuvântul.

Vorbind de motorizări diesel, concluzia este că toate maşinile din test se prezintă de la bine în sus în ce priveşte bugetul pentru pompă, mai ales că rezervoarele generoase le asigură o autonomie foarte bună.

VEZI DATELE TEHNICE

În ce priveşte costurile pentru revizii, vom reveni cu un update, deoarece, până la data publicării acestiu material, nu am primit aceste date de la toţi importatorii. Totuşi, diferenţele nu credem că vor fi prea mari, iar valorile, raportat la preţurile maşinilor, vor fi modice – faţă de maşinile de clasă compactă, unde orice mie de euro în plus pe an contează.

Ultima pagină este dedicată clasamentului ProMotor legat de bugetul maşinilor din acest comparativ.

 

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide