Insignia & Avensis vs. concurenţa – Ep.4: DINAMICA
VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA
Toyota Avensis nu s-a remarcat niciodată pentru caracteristicele sportive. Nici nu au vrut japonezii aşa ceva. Targetul maşinii erau oamenii care doreau un vehicul corect, capabil să te ducă din punctul A în B în condiţii cât mai bune. De confort. Iar cu noua generaţie au dus acest scop aproape de perfecţiune.
Antifonarea foarte bună este umbrită doar de o scăpare la nivelul pasajelor roţilor, ce permite infiltrarea în interior a zgomotelor realizate de pietricelele aruncate de roţi. Scaunele confortabile împreună cu suspensiile ce absorb foarte bine denivelările şi poziţia bună la volan asigură o călătorie foarte confortabilă, cu suficiente rezerve de cuplu motor pentru a asigura o depăşire în aproape orice situaţie.
Cu toate acestea, zgomotul la rulare este destul de prezent, iar fiecare pietricică de pe şosea pare să fie uşor resimţită în volan. În schimb, silenţiozitatea motorului este de apreciat, acesta făcându-şi simţită prezenţa în interior doar prin zgomotului evacuării. Cilindreea mare asigură o elasticitate foarte bună, consumul fiind însă penalizat în mare parte doar din cauza masei foarte mari.
Spre deosebire de Avensis, Citroen C5 pare să joace totul pe cartea confortului, pentru că suspensiile sunt atât de moi încât pe frânare – care necesită un dozaj destul de atent din partea şoferului – apare un tangaj sesizabil, maşina dând senzaţia că vrea să muşte din asfalt. Cu toate acestea, Citroen C5 se opreşte destul de repede.
Poziţia de condus este bună, putând fi însă considerată puţin cam ridicată, dar e compensată de un volan mic ce asigură o manevrabilitate ridicată. Schimbătorul de viteze se acţionează uşor, putând exploata eficient motorul 2.0 dCi, care, deşi are o vârstă înaintată comparativ cu celelalte propulsoare, este în general silenţios şi potent.
În mod curios, comportamentul rutier este în contrast cu timoneria precisă a schimbătorului de viteze, răspunsul bun al motorului, designul exterior, dar şi cu scaunele care asigură o poziţie de condus foarte bună. Parcă japonezii nu s-au înţeles asupra targetului acestei maşini. Sau poate vor să atragă clienţii doritori de confort cu o imagine sport.
Pe pagina următoare puteţi observa, comparativ, datele tehnice teoretice ale fiecărei maşini, iar pe ultima pagină clasamentul ProMotor.