Insignia & Avensis vs. concurenţa – Ep.2: EXTERIORUL

Autor: Oraan Mărculescu 29 ian. 2009 Teste comparative

VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA

A fost greu să deliberăm ce model arată mai bine şi, până la urmă, am ajuns la concluzia că estetica nu este ieftină, având un învingător detaşat. Însă acesta necesită un efort financiar mult mai mare decât cel clasat pe locul secund. Cel mai accesibil model este şi răţuşca cea urâtă, dar mai bine urmăriţi ierarhia modelelor şi calificativele fiecărui model în privinţa exteriorului.

Notele ProMotor pentru EXTERIOR

În următorul episod o să vedem cum se prezintă modelele din acest comparativ al berlinelor de clasă medie la interior şi dacă ierarhia premium se păstrează ca în episodul curent.

VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA

Cele 8 maşini incluse în primul megatest comparativ ProMotor al anului 2009 au trecut întâi prin testul esteticii exterioare.

Opel Insignia - fataÎncă de la început, trebuie precizat că toate modelele au evoluat semnificativ în privinţa acestui aspect şi al poziţionării ca segment. Toate aceste berline din clasa medie au trecut printr-o amplă emancipare, frizând aria premium şi o declară răspicat, poate mai puţin Renault Laguna. Din aceste considerente, în plutonul de opt îşi face loc Volkswagen Passat CC în locul obişnuitului VW Passat, cea mai clară dovadă că o marcă populară poate să aspire şi spre universul premium.

Noii veniţi, Opel Insignia şi Toyota Avensis, se dezic de trecutul plictisitor şi adoptă imagini mai elegante, în ton cu vremurile, dar destul de antitetice.

Opel Insignia respiră acum un aer mai american, crescând simţitor în dimensiuni şi etalând forme foarte îndrăzneţe. Abordarea lipistă de inhibţii a designului se anunţă însă destul de controversată, acest model generând polemici şi păreri destul de subiective.

VW Passat CC - fataNoul Opel Insignia se plasează ca un produs mult mai tineresc şi cei de la Opel chiar spun că, prin formă şi linii, modelul se autodefineşte ca un coupe cu patru uşi. Nu îi contrazicem, profilul alungit, spatele foarte plonjat şi linia joasă a plafonului suţinând spusele nemţilor. Modelul pe care Opel Insignia îl are în vizor este VW Passat CC, cele două făcând front comun în ceea ce înseamnă noul curent în clasa medie.

Toyota Avensis are, însă, o abordare diferită. Nu preia tendinţa europeană, cu formele longiline şi linii cât mai pretenţios desenate, ba chiar, din contră, se întoarce la origini, având cele mai cubice forme dintre cele 8 maşini prezente la test. Acest model ilustrează forma de berlină clasică, din acest punct de vedere putând fi încadrat în aceeaşi categorie cu Honda Accord, Mazda6 şi Citroen C5

Există şi cea de-a treia categorie, adică a celor care au forme de hatchback, Renault Laguna şi Ford Mondeo (maşina din test). Dacă Laguna pastrează reţeta cu 5 uşi, Ford Mondeo şi Mazda6 au atât versiuni în patru cât şi în 5 uşi, la fel ca şi noul Opel Insignia, disponibil în trei versiuni de caroserie.

Toyota Avensis - fataDin punct de vedere al publicului vizat, cele 8 modele s-ar putea împărţi în modele mature şi cele de lifestyle. Toyota Avensis poate fi definit prin atributul maturitate, primind o doză de prestanţă a la Lexus. Un aer sobru inspiră şi modelele Honda Accord şi Citroen C5. La polul opus se plasează VW Passat CC şi Opel Insignia, modele care prin lipsa de inhibiţii şi artificii de design îndrăzneţe se axează pe publicul de lifestyle.

Ford Mondeo - fataCei care vor să cultive o imagine serioasă, dar apreciază şi stilu,l cu siguranţă vor aprecia Mazda6 şi Ford Mondeo, modele înrudite atât din punct de vedere a platformei tehnice, cât şi al target-ului. Diferenţa este că unul o face în manieră niponă şi celălalt europeană.

Câştig de cauză, la prima vedere, o au modelele care reprezintă noile tendinţe, conceptul de berlină clasică fiind un pic învechit şi tot mai mulţi sunt atraşi de mirajul unui coupe cu patru uşi.

Să vedem însă, punctual, ce aduc nou Opel Insignia şi Toyota Avensis şi cum se diferenţiază ca imagine de concurenţă.

 

 

 

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide