VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA
Un aspect foarte important pentru berlinele din clasa medie este unitatea sau tranziţia dintre forme. Adică siluetele pretenţioase necesită o atenţie specială a detaliilor. Tendinţa actuală este ca spatele să continue linia părţii frontale. Cele mai aspectuoase modele din acesată clasă reuşesc să facă acest lucru.
De exemplu, la VW passat CC forma stopurilor o replică pe cea a farurilor şi linia prelungită a părţii frontale este păstrată şi la partea din spate. Acelaşi lucru îl doreşte şi noul Opel Insignia, al cărui spate accentuează linia de coupe cu patru uşi.
Se pare că această direcţie este secretul pentru a crea maşini reuşite ca design, Mazda6, model unanim apreciat pentru modul cum arată, aplicând aceeaşi strategie. Acest lucru se poate observa chiar şi la Honda Accord, care vrea acelaşi lucru. Francezii nu se conformează acestei tendinţe şi atât Citroen C5, cât şi Renault Laguna contrastează la extremităţi.
Inedit este faptul că Renault Laguna pare să preia stopurile vechiului C5, în timp ce noul C5 mizează pe lămpi masive, un pic ciudate în peisajul general.
Cel mai simplu spate îl are Toyota Avensis, care nu se complică cu forme studiate şi merge pe estetica liniilor cât mai drepte. Un deazavantaj al formei pretenţioase a spatelui este reprezentat de luneta mică. La VW Passat CC şi Opel Insignia plonajrea plafonului este un mare dezavantaj pentru vizibilitate, faţă de modele precum Avensis sau Laguna. Passat CC şi Insignia au şi suprafaţa vitrată cea mai mică dintre toate din test, în timp ce modele nipone au cele mai mari geamuri laterale.
Tranziţia cea mai plăcută dintre faţă şi spate se realizează la VW Passat CC şi Mazda6, cea din urmă ascunzându-şi masivitatea prin linii fluide. În poze, cele două maşini par mai mici decât sunt de fapt.
Cele mai impozante privite de pe trotuar sunt Opel Insignia, Honda Accord şi Citroen C5. Pe toate cele trei le leagă umerii puternici şi linia masivă a lateralelor. Noroc cu jantele uriaşe, care sunt disponibile ca opţional pentru toate. De asemenea, acestea sunt şi cele mai lungi şi înalte, optând să îşi exprime latura premium prin migrarea către clasa mare din punct de vedere al gabaritului.
Toyota Avensis mizează pe simplitatea lateralelor si acest lucru este destul de convenabil, pentru că forma regulată nu necesită multe artificii pentru a scoate un produs unitar, cu o linie uşor ascendentă. Aceeaşi ascendenţă se observă şi la Ford Mondeo şi Renault Laguna, cu menţiunea că Laguna este, în fapt, cea mai compactă dintre toate şi are, per ansamblu, o imagine zveltă.
Pentru că vorbim de cel mai subiectiv capitol, cel al designului exterior, în încercarea de a înlătura acest viciu de deliberare, redacţia ProMotor a acordat note celor 8 modele.
Calificativele vi le prezentăm în clasamentul de pe următoarea pagină.