Ford Focus 2.0 TDCi vs Fiat Bravo 1.9 Multijet
De partea cealaltă Focus este mai impersonal, având un design neutru, de care nu te poţi îndrăgosti sau pe care să îl urăşti. Faceliftul se regăşeşte parţial în habitaclu, doar prin ceasurile de bord încastrate şi suprafaţa plastifiată care acoperă planşa de bord.
La Ford este un pic incomodă interacţiunea cu sistemul audio, comenzile fiind plasate cam departe în spatele volanului. De asemenea, computerul de bord implică obişnuinţă la folosire, nefiind foarte intuitiv. Ceasurile de bord sunt însă mai plăcute ochiului la modelul americano-german, decât la confratele italian.
C
alitatea materialelor pare superioară la Fiat, plasticele fiind o idee mai plăcute la atingere şi, chiar şi privit din exterior, habitaclul lui Fiat aduce un pic premium. Ca o bilă neagră pentru Fiat este că nu se prea poate lăuda cu multe spaţii de depozitare, acestea fiind insuficiente şi cam subdimensionate. Tapiţeria din pluş este tot o chestie de gust pe care Fiat mizează, fiind mai plăcută la atingere, dar uzura se poate observa mai uşor – în schimb, Ford oferă ceva mai durabil, dar mai aspru cu simţurile tactile.
Tot la capitolul plusuri putem trece şi poziţia schimbătorului de la Focus, care se aşează bine în palmă şi, mulţumită timoneriei precise, îmbie la urcări şi retrogadări cât mai dese. La Fiat acesta nu se simte la fel de ferm şi trecerile nu se realizează cu aceeaşi siguranţă.
Scaunele din Fiat Bravo nu oferă o susţinere laterală prea bună, fiind mai potrivite pentru călătorii interminabile pe drumuri previzibile – pentru cele sinuoase există varianta Sport. Bancheta din spate este mai confortabilă la Ford, oferind şi o cotieră, cu suport pentru pahare. În schimb, ocupanţii înalţi ai locurilor din spate vor experimenta o uşoară claustrofobie, spaţiul la cap nefiind foarte generos, senzaţie prezentă şi la Fiat.
Spaţiul interior este comparabil în ambele modele, în schimb compartimentul pentru bagaje este pe hârtie cu 4 litri mai generos la Bravo. Bagajele vor putea fi încărcate însă mult mai uşor în Ford, mulţumită gurii de încărcare mai ample şi a deschiderii mari.