Tocmai maturitatea, amintită în deschidere, este însă caracteristica aducătoare de puncte pentru Focus atunci când ne revenim din holbat la forme şi linii, modelul german detaşându-se prin ţinuta de drum. De fapt, Focus, încă de la apariţie, tot predă concurenţei lecţii de comportament rutier. Acest lucru nu s-a schimbat o dată cu faceliftul, pentru că inginerii nu au considerat necesară o intervenţie în acest sens.
Motorul lui Ford Focus se dovedeşte foarte rafinat, atât din interior, cît şi din exterior. O altă surpriză plăcută este faptul că livrează puterea de la turaţii joase şi oferă un cuplu mai bun decât cel al lui Bravo – 320 Nm faţă de 305 Nm. Prin urmare, cei 150 CP ai lui Bravo se dovedesc mai nărăvaşi decît cei 136 ai lui Focus doar atunci când acul turometrului tinde spre limita superioară., iar diferenţa până la 100 km/h este de doar 0,3 secunde în favoarea lui Bravo (9 secunde pentru modelul italian). De asemenea, la Multijetul lui Bravo turbolag-ul pare mai evident, dar, odată depăşit momentul, acceleraţia devine un deliciu şi momentul maxim se atinge la o turaţie mai înaltă decât la TDCi-ul Ford.
La capitolul rafinament al propulsorului, Bravo cam păcătuieşte, motorul 1.9 Multijet fiind destul de prezent auditiv în habitaclu, mai ales pe reprizele în forţă. În schimb, la Focus, pe acceleraţii, propulsorul 2.0 TDCI are un sunet mult mai plăcut, ronţăitul metalic specific fiind bine cenzurat în interior.
Hatchback-urile formează cel mai important segment pentru europeni, prin urmare competiţia dată între constructori este una acerbă, iar produsele se cristalizează de la generaţie la generaţie. Astfel, procesul decizional pentru un client devine tot mai dificil, având o plajă largă de opţiuni care fac cam acelaşi lucru. Prin urmare se apelează până la urmă la subiectivism, iar aspectul devine un criteriu care face diferenţa
Am ales astfel cele mai aspectuoase modele din clasa compactă, Fiat Bravo Emotion şi Ford Focus Titanium, pentru a vedea cum frumuseţea accesibilă cară pasageri şi bagaje, trece prin portofel şi se hrăneşte cu combustibil. Dacă despre „meravigliosa creatura” Fiat Bravo s-a spus încă de la început că modul cum arată o diferenţiază de pluton, facelift-ul îi conferă lui Ford Focus un plus estetic considerabil şi desăvârşeşte curentul kinetic.
Î
F
Putem spune chiar că pentru Focus acest facelift înseamnă o „latinizare”, adoptând linii mult mai fluide şi câştigînd la capitolul expresivitate. Raportat însă la “rivalul” de test, Ford Focus pierde prin aspectul posterior conservator, Bravo fiind mai bine pus în evidenţă din orice punct l-ai privi. Este însă o chestie de gust: dacă preferi fantezia Fiat sau maturitatea creativă Ford.
O primă