VEZI TOATE ARTICOLELE DIN TESTUL FIAT SEDICI VS. NISSAN QASHQAI
Nu le putem numi SUV-uri, ci eventual mini-SUV-uri, pentru că Fiat Sedici şi Nissan Qashqai am văzut că au destule limitări dacă ieşim de pe asfalt în teren cu denivelări mai serioase. Dacă rămânem la stadiul de macadam, atunci aceste două maşini putem spune că sunt în mediul lor, oferind confort şi siguranţă. Sistemul de tracţiune integrală controlată electronic se achită cu brio de sarcină şi, cel puţin la nivel psihic, le conferă celor de la volan un plus de siguranţă în condiţii de aderenţă precară.
Din fericire, comportamentul pe şosea este mai apropiat de berlinele de clasă mică şi compactă, fiind ceva mai bun decât al SUV-urilor compacte – în primul rând, gabaritul mai mic presupune agilitate şi control mai bune, iar masa maşinii nu mai penalizează aşa de mult performanţele. Fiat Sedici nu se pretează la drumuri lungi în aceleaşi condiţii de confort ca şi Nissan Qashqai, dar în trafic urban este mai facil de condus şi devine un partener potrivit pentru desele drumuri casă-birou-supermarket.
Motorizările diesel din test s-au dovedit mai mult decât suficiente pentru ceea ce se doreşte de la un astfel de automobil: în cazul lui Fiat Sedici cei 120 CP ai motorului Multijet depăşesc nevoile unei utilizări cotidiene, în timp ce cutia de viteze automată a lui Nissan Qashqai sacrifică performanţele în favoarea unui confort apreciabil, mai ales în aglomeraţiile arhicunoscute.
Despre consum, cheltuieli şi preţurile celor două maşini, vom afla mai multe în ultimul episod al acestui test, dedicat capitolului buget.