EP. III: VW Passat vs. Ford Mondeo şi Opel Insignia

Autor: Oraan Mărculescu 09 feb. 2011 Teste comparative

Modelele din test erau toate disponibile în nivelurile
superioare de echipare
: VW Passat avea nivelul Highline,
Ford Mondeo nivelul Titanium, iar Opel Insignia nivelul Cosmo. De
la caz la caz, ambianţa interioară este mai mult sau mai puţin
elevată.

Volkswagen Passat, in echipare Highline, ofera cea mai reusita ambianta calitativ si ca aspect

În cazul Passat-ului am văzut în
episoadele precedente
că vorbim de o ambianţă relativ
rece, dar şi destul de stilată graţie ornamentelor din
aluminiu
, precum şi foarte modernă datorită ecranului
central tactil, opţional. În rest, Passat mizează pe simplitate şi
ergonomie, în condiţiile unui bun nivel de calitate şi
asamblare.

Ford Mondeo are planşa de bord garnisită cu ornamente care imită
metalul, dar într-o proporţie mai mică decât la Passat, aspectul
nefiind la acelaşi nivel. Totuşi, ca design general, Mondeo
se arată mai plăcut, impresia fiind de echilibru
, la fel
cum se întâmplă cu exteriorul.

Ford Mondeo Titanium are un look echilibrat, destul de modern si la acelasi nivel calitativ cu Passat

Modelul din test nu beneficia de sistem de navigaţie (care
presupune un display de 7 inch), instalaţia audio standard
având butoane relativ bine plasate, dar ergonomia are de suferit
din cauza lizibilităţii inscripţiilor
, comparativ cu
Passat, în cazul căruia instalaţia audio e bine pusă la punct ca
ergonomie. În schimb, secţiunea comenzilor pentru climatizarea
automată e mai intuitivă la Mondeo.

În cazul lui Opel Insignia, principalul neajuns îl
reprezintă porţiunile mari de plastic normal
, care
atenuează din impresia artistică a designului bordului. Iar
inserţiile „black piano” nu sunt aşa de elegante cum se vrea –
probabil versiunea facelift va remedia acest neajuns, iar
plasticele omniprezente vor fi înlocuite cu ornamente atrăgătoare,
ca la Passat.

Desi are un design elaborat si o buna ergonomie, bordul lui Opel Insignia are prea multe suprafete din plastic normal

Deocamdată, avantajul lui Insignia îl reprezintă
butoanele foarte mari, cu o aşezare logică
, iar prima
impresie, de aglomerare a comenzilor, dispare foarte rapid, timpul
de acomodare fiind mai mic decât la Mondeo, de exemplu. Per total,
formele foarte elegante ale bordului se combină în mod fericit cu
ergonomia.

La fel ca în cazul lui Mondeo, Insignia din comparativul nostru
nu beneficia de sistem de navigaţie (opţional, de asemenea cu ecran
de 7 inch), aşa încât displayul din partea superioară arăta aproape
meschin integrat în designul plăcut al bordului. În schimb,
volanul lui Insignia arată cel mai frumos, iar cel de pe
Mondeo se ţine cel mai bine în mâini
, chiar dacă are
aspectul cel mai puţin modern.

Marile avantaje ale lui VW Passat: ecranul color tactil (optional) si ornamentele din aluminiu

Per total, Volkswagen Passat se situează deasupra
concurenţilor săi germani în ce priveşte ambianţa
interioară
, care, chiar dacă e mai rece, inspiră mai multă
calitate. Mondeo este, de fapt, la acelaşi nivel calitativ cu
Passat, dar comenzile audio nu „dau bine”, comparativ cu displayul
tactil al lui Passat. Insignia, din păcate pentru designul interior
elaborat, plăteşte tribut porţiunilor prea mari de plastic
normal.

Ca spaţiu interior, Mondeo este regele: ampatamentul său
este „monstruos”
, fiind cu peste 10 cm mai mare decât al
ambilor rivali. Lucru care se simte din plin la spaţiul pentru
picioare, în condiţiile în care lăţimea banchetei permite un loc
ceva mai puţin inconfortabil pentru al treilea pasager. Şi spaţiul
la cap este la cote excelente în Mondeo, iar scaunele au şezutul
mai puţin tare decât la Passat.

Ford Mondeo ofera cel mai mare spatiu pentru pasageri si un portbagaj mai practic

La polul opus se situează Opel Insignia, care plăteşte tribut
designului de „aproape” coupe cu 4 uşi. Linia plafonului coboară
foarte mult în spate, aşa încât şi accesul prin portierele joase e
mai puţin facil decât în Mondeo sau Passat. Două persoane (nu prea
înalte) este de preferat să stea în spate, spaţiul la
genunchi fiind doar suficient pentru acest segment. Repet, un
compromis dictat de stilul exteriorului
.

Din punct de vedere al spaţiului pentru bagaje, Mondeo şi Passat
îşi dispută supremaţia, dar modelul Ford iese câştigător
datorită hayonului, care înseamnă un acces mai bun şi o
modularitate crescută
. În mod curios, deşi are un
portbagaj mai mic, Insignia nu e departe în urma Passat-ului, având
o gură de deschidere ceva mai bună. La fel ca Mondeo, şi Insignia
oferă o versiune cu hayon, de preferat celei sedan, mai ales că nu
există modificări sesizabile de design, iar preţul e acelaşi.

Opel Insignia ofera mai putin spatiu pe bancheta decat Passat, dar portbagajul este la fel de practic

În concluzie, VW Passat se poziţionează înaintea celor
doi rivali în privinţa impresiei generale lăsată de
habitaclu
, chiar dacă Mondeo nu e mai prejos calitativ,
iar Insignia se poate lăuda cu designul cel mai elaborat al
bordului. Ca spaţiu interior, Mondeo se dovedeşte cel mai
bun
, locurile din spate din Insignia plătesc tribut
designului exterior, iar Passat este între cele două, mai apropiat
de Mondeo.


Să vedem cum se comportă la drum cele trei modele
germane

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide