EP. II: VW Passat vs. Mazda6 şi Toyota Avensis
Din nou, cel mai economic se dovedeşte cel mai mic motor
din comparaţie – adică TDI-ul Passat-ului. Care, în
teorie, reclamă cu aproximativ 1 litru/100 km mai puţin decât
concurenţii săi japonezi. Lucru evident, din moment ce Mazda6 şi
Toyota Avensis au motoare cu cilindree mai mare şi cu putere
superioară.
Volkswagen Passat se mai poate lăuda şi cu o autonomie
foarte bună, rezervorul de 70 de litri asigurând un
parcurs de circa 1.700 km cu un singur plin, dacă ne raportăm la
consumul extraurban, de numai 4 litri/100 km. Totuşi, şi Mazda6
merită o menţiune, deoarece consumul nu creşte aşa de mult cum
te-ai aştepta, atunci când adopţi un stil mai alert.
Iar acum, să vedem ce spun preţurile
maşinilor.
Volkswagen Passat 2.0 TDI 140 CP am văzut că are un preţ
de bază de 23.031 euro în echiparea Trendline, în timp ce
echiparea de top Highline, disponibilă în testul nostru comparativ,
porneşte de la 26.284 euro. Mai adăugăm la meniu o lungă listă de
opţionale de confort şi de lux, cu un preţ destul de ridicat.
VEZI LISTA DE PRETURI VW PASSAT
VEZI LISTA DE DOTĂRI STANDARD VW PASSAT
VEZI LISTELE DE DOTĂRI OPŢIONALE VW PASSAT
Mazda6 2.2 CD 163 este oferită doar în versiunea
superioară de echipare GTA, având un preţ de pornire de 25.990
euro şi un nivel de dotări peste ceea ce oferă Highline la
Passat. Doar lista de opţionale este mai puţin bogată, însă pe
aceasta sunt mai multe opţiuni de sisteme de navigaţie, cu ecrane
de până la 7 inch. În schimb, detaliile sportive din interior sunt
standard.
VEZI LISTA DE DOTĂRI STANDARD
MAZDA6
VEZI LISTELE DE DOTĂRI OPŢIONALE
MAZDA6
Pentru Toyota Avensis 2.2 D-4D se oferă doar două
niveluri de echipare: Executive (cu un preţ de pornire de 26.600
euro), respectiv versiunea de pe modelul din comparativul
nostru, Elegance (cu un preţ de pornire de 28.840 euro). Şi din
punct de vedere al preţului şi echipării standard, Avensis
Executive este cam la acelaşi nivel cu Passat Highline, modelul
german având un mic avantaj în privinţa echipării.
VEZI LISTA DE PRETURI TOYOTA AVENSIS
VEZI LISTA DE DOTĂRI STANDARD TOYOTA
AVENSIS
În final, Mazda6 se dovedeşte ceva mai atractivă prin
prisma raportului preţ/dotări, dar, la acest nivel de
preţ, între 25.000 şi 30.000, diferenţele sunt destul de mici faţă
de Passat. Totuşi, adevărata provocare este valabilă pentru Toyota
Avensis, care se află la acelaşi nivel, ca politică de preţuri, cu
Passat, modelul german dovedindu-se o ofertă ceva mai
atractivă.
CONCLUZIE FINALĂ:
Mazda6 se detaşează clar ca învingător al Passat-ului în
primul rând prin comportamentul rutier, apoi prin design
exterior şi spaţiu interior, în timp ce, la nivelul preţului şi
dotărilor, avansul este extrem de mic. Passat câştigă câteva puncte
în faţa modelului japonez doar la capitolul consum, ergonomie şi
dotări mai moderne.
Adevărata rivalitate este valabilă între Avensis şi
Passat. Cele două modele au un aspect la fel de sobru, un
comportament rutier normal şi un nivel de confort similar, precum
şi o politică de preţuri foarte apropiate. Passat se dovedeşte mai
încăpător, atât pentru pasageri, cât şi pentru bagaje, iar lista de
dotări opţionale e mai lungă. În plus, consumul de combustibil e
mai mic decât la Avensis, în condiţiile unor performanţe dinamice
cam la acelaşi nivel.
De menţionat că aspectul calităţii materialelor chiar nu
mai este un element care să departajeze aceste trei
maşini. În final, prima poziţie a podiumului din această
comparaţie îi revine, justificat, lui Mazda6, care este urmată de
VW Passat şi Toyota Avensis.
În episodul următor din
comparativul nostru vedem cum se situează Volkswagen Passat
faţă de concurenţii germani Ford Mondeo şi Opel
Insignia.
Vezi şi
primul episod: VW Passat vs. Renault Laguna şi Citroen
C5.
Testul comparativ complet, cu toate cele
şapte modele, îl puteţi citi în
noul număr de februarie al revistei
ProMotor.