Discovery 4 vs Pajero vs Land Cruiser

Autor: Constantin Ciobanu 11 feb. 2010 Teste comparative

Personal, cred că diferenţele ar trebui să se facă în
off-road. Pentru rulat pe drumuri marcate, există o ofertă
considerabilă de SUV-uri sau de caroserii cu tracţiune integrală.
Off-road, bine, dar fără nişte încălţări adecvate, totul este
inutil. Dintre toţi, Pajero s-a prezentat la întâlnire cel mai bine
din acest punct de vedere, şi oarecum l-am desemnat şi deschizător
de drum în sălbăticie.

Pe hârtie, Land Rover stă cel mai bine, are cele mai bune valori
ale unghiurilor de trecere. Lucru valabil în cazul versiunilor cu
ampatament mare, dacă luăm în calcul faptul că atât Land Cruiser
cât şi Pajero oferă modele cu trei uşi, lucrurile se schimbă puţin.
Din punct de vedere al capacităţilor de trecere, pe locul doi se
clasează Pajero, care permite şi traversarea unor vaduri cu
adâncime de 740 mm.

Nu te poţi gândi la un off-roader, fără a analiza atent sistemul de
tracţiune integrală şi cât de elaborat este el. Discovery 4 vine cu
o tracţiune integrală permanentă care, în asociere cu „Air
Suspansion” şi cu sistemul „Terrain Response” revizuit, îl
transformă într-o maşinărie extrem de capabilă.

Dovada o reprezintă şi garda la sol de 240 mm. Singurul
neajuns la Discovery 4 este acela că, pe undeva, ai senzaţia de
off-road pe simulator. Cu excepţia propulsorului, rare sunt
momentele în care la interior se face auzit altceva. Parcă izolează
prea mult de exterior. Mai putem trece în revistă la Discovery un
diferenţial spate activ.

Aceeaşi direcţie asistată hidraulic şi cu demultiplicare mare, care
pe asfalt se dovedeşte uşor imprecisă, aici se dovedeşte extrem de
prietenoasă. Suspensia faţă independentă de tip paralelogram
deformabil cu arcuri elicoidale şi bară stabilizatoare asigură un
contact al punţii faţă bun cu suprafaţa de rulare chiar şi în cazul
unei sesiuni rapide pe drumuri forestiere.

Puntea spate rigidă este clasică pentru un off-roader, noutatea
este dată de pernele pneumatice care permit ajustarea înalţimii. În
off-road Land Cruiser 150 rămâne un nume cu greutate, dacă nu chiar
cel mai viril. Crawl Control este un cocktail de electronică care
îţi rezervă luxul de a te concentra doar asupra direcţiei, în rest
maşina face totul.

Are 5 trepte de reglare a vitezei, şi se pleacă de la 1
km/h. Este o senzaţie stranie la volan, ai senzaţia că roţile au
fost înlocuite cu 4 gheare care inventează aderenţă. În spiritul
unui off-roader veritabil, Land Cruiser oferă posibilitatea
blocării diferenţialului central şi spate.

Pajero se laudă şi el cu sistemul Super Select 4WD, numai că pe
Mitsubishi acest sistem a devenit o legendă. Ca şi la Toyota,
Pajero oferă posibilitatea blocării diferenţialului central şi
spate. Atât Mitsubishi cât şi Toyota îţi oferă libertatea de a rula
în off-road pur mecanic, fără nicio asistenţă din partea
electronicii, în timp ce Discovery tocmai pe acest lucru mizează,
pe sclipirile siliciului.

Să arătăm cu degetul un câştigător? Discovery 4 oferă mult prea
mult pentru a îi fi refuzat acest loc. Land Cruiser şi Pajero sunt
acolo, pe aceeaşi treaptă, alegerea în aceste cazuri fiind deseori
dictată de simpatii personale.

Din punct de vedere al performanţelor, şi în special cele off-road,
maşinile au limite extrem de ridicate. Practic, nu cred că mai mult
de 10% din potenţialii clienţi îşi pot imagina de ce sunt în stare
aceste „SUV-uri”.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide