Dacia Sandero – primul test comparativ!
Dar să lăsăm designul exterior la latitudinea cititorilor, fiind de un subiectivism maxim şi să vă prezentăm interioarele maşinilor şi cum vă simţiti în ele.
Aveo se remarcă prin consola centrală dată cu o vopsea cauciucată, detaliu pe care il regăsim în clasele superioare, un plus pentru micuţa citadina americană. Calitatea materialelor este şi ea bună, însă trebuie să amintim de un mic minus la mănerul interior al uşii care scârtâie la atingere. Satelitul de comanda pentru sistemul audio (audio care s-a dovedit şi cel mai performant din test) prezent pe volan asigură o ergonomie crescută în timpul mersului, lucru care nu se poate spune şi despre consola centrală din zona piciorului drept al şoferului, care este mult prea proeminentă şi este jenantă nu doar în mers, dar ar putea pune ceva probleme şi în cazul unui accident. Calitatea asamblării este pe ansamblu bună, dar capacul portbagajului este însoţit aleator de zgomote pe denivelările mai puternice.
Îmbinăriile au pe alocuri spaţii largi între ele, bordul este inutil de complicat, cu numeroase părţi componente, cele mai deranjante fiind însă zgomotele sesizate în habitaclu. De la scârţâitul pedalei de frână, până la cel din uşile care se contorsionau în momentul frânării sau acceleraţiei. Materialele folosite la realizarea bordului, deşi lasă impresia de robusteţe şi durabilitate, sunt foarte zgomotase la trecerea peste denivelări, confortul acustic fiind serios afectat.
În privinţa spaţiului interior se distinge Aveo, care graţie parbrizului montat mult în faţă creează impresia de spaţiu şi luminozitate. Dar un spaţiu interior mai mare se traduce printr-o cutie de rezonanţă mai mare, astfel că zgomotele exterioare sunt mai mult amplificate. Spaţiile de depozitare sunt destul de puţine la toate modelele însă torpedoul lui Aveo are dimensiuni foarte reduse.
La capitolul poziţie de condus, Skoda Fabia este avantajată de scaunele sport disponibile ca opţiune, având cel mai jos şezut, chiar dacă şi acesta ar putea fi considerat de mulţi destul de înalt. Confortul pasagerilor poate fi asigurat opţional de climatizare automată sau o cutie de viteze automată, două lucruri care la Sandero nu sunt disponibile nici măcar opţional.
Cred ca aţi auzit de nenumărate ori la o discuţie de "specialişti" în faţa blocului cum că Dacia nu este maşină. Ei bine, noi am testat Sandero în comparaţie cu doi competitori redutabili şi am ajuns la altă concluzie.
Evident, o utilizare în oraş ar fi cerut o motorizare diesel, dar aceasta nu este momentan disponibilă pe Sandero, aşa că am ales pentru test propulsorul pe benzină de 1,6 litri în echiparea Laureate. Concurenţii au fost reprezentati de Chevrolet Aveo dotat cu propulsorul de 1,4 litri şi 101 CP şi Skoda Fabia 1,4 16v 85CP.
Modelul autohton reuşeste să se ridice la acelaşi nivel stilistic comparativ cu cele două modele puse alături de el, designerii Renault având un succes uşor sesizabil mai ales în partea frontală. Farurile mari se integrează bine cu grila faţă, spoilerul cu o gură imensă de aer lăsându-ne să ne întrebăm dacă Dacia nu are de gând să monteze propulsorul de 133 CP şi pe Sandero.
Skoda Fabia 2 este unul dintre jucătorii importanţi în clasa mică, ce a reuşit să se impună în anii de când este pe piaţă. Designul asemănător cu Roomster nu face decât să mărească impresia de aglomeraţie de astlfel de model pe străzile patriei, liniile iniţial controversate dovedindu-se o formulă câştigătoare pentru Skoda. Un detaliu interesant observăm la grila faţă, care este pe jumătate obturată pentru obţinerea unui cx mai bun şi îmbunătăţirea consumului.
De altfel asemenea artificii aerodinamice regăsim şi la celelalte două modele sub forma unor “fuste” deflectoare sub spoilerele faţă.