La finalul unui asemenea test şi cei mai cârcotaşi vor trebui să recunoască faptul că noul Sandero, se ridică surprinzător la nivelul concurenţilor săi direcţi, fiind la unele capitole chiar superior acestora.
Cu un raport preţ/dotări imbatabil, Dacia Sandero se adresează oamenilor care doresc o maşina confortabilă, la un preţ redus şi cu un consum în media clasei. Interiorul este şi el unul foarte reuşit, simplist şi destul de ergonomic. Evident, comenzile geamurilor puteau să fie montate pe uşă, dar odată obişnuiţi, nu vă vor mai pune probleme. Calitatea asamblării este una pe ansamblu bună, însă din păcate, deşi caroseria este bine închegată, zgomotul motorului este foarte mare, iar vibraţiile schimbătorului sunt destul de deranjante.
Faptul că avem o gamă de motoare limitată micşorează plaja de potenţiali clienţi, dar în viitor acest lucru se va schimba. Absenţa unor opţionale importante, precum cutia de viteze automată, ESP-ul, airbaguri cortina, climatizarea automată sau pilotul automat reprezintă un minus pentru cei care sunt încântaţi de designul modelului dar işi doresc şi unele dotări moderne sau un plus de siguranţă.
Chevrolet Aveo vine cu un motor modern, economic, silenţios şi cu un aer proaspat graţie noului facelift. Designul tineresc şi aspectul uşor sportiv vor reprezenta puncte forte ale noului model, care dispune de un spaţiu interior mare, dar cu mici deficienţe la nivelul spaţiurilor de depozitare. Poziţia înaltă de condus asigură o vizibilitate bună, planşa de bord aducând aminte de modelele mult mai scumpe din gama constructorului Chevrolet.
Unele zgomote din interior pot fi considerate de unii dezavantaje, în timp ce rămâne de văzut dacă au fost efectuate îmbunătăţiri la capitolul siguranţă pasivă, acolo unde vechiul Aveo nu a strălucit. Absenţa unui propulsor diesel va avea probabil o influenţă semnificativă în vânzări. Per total, maşina se dovedeşte echilibrată, fără a se remarca puternic negativ la vreun capitol.
Al treilea model din test, Skoda Fabia, are o ţinută de drum bună, cu un comportament rutier mai bine adaptat unui condus sportiv. Acest lucru se traduce însă printr-o suspensie zgomotoasă, dar frânele şi ruliu sunt ameliorate. Motorul putea să fie mai puternic, însă are cel mai mare cuplu din test, fiind elastic şi foarte silenţios.
Interiorul este în contradicţie cu faima Skoda de până acum, o cauză pentru acest comportament fiind probabil şi cei 8000 de km realizat de maşină în condiţii de test. Un plus pentru modelul ceh este repzentat de gama largă de opţiuni şi motorizări ce pot fi alese pe fiecare maşină în parte, acest lucru având însă şi un revers al medaliei: un preţ de achiziţie sensibil mai mare. De asemenea şi garanţia oferită este cea mai mică dintre modelele testate.
În final, achiziţia unui automobil se va realiza pe motive subiective, fiecare cumpărător stabilindu-şi câte o pondere în rezultatul final pentru fiecare din capitolele de care este interesat. Astlfel că nu putem avea un căştigător al acestui test, fiecare dintre cele trei maşini fiind alegerea perfectă pentru anumiţi cumpărători.