Dacia Logan MCV vs. Fiat Doblo Panorama vs. Skoda Roomster

Autor: Daradics Csaba 22 dec. 2006 Teste comparative

Al treilea protagonist al acestui comparativ este Fiat Doblo Panorama, masina care a obtinut titlul de “Van of the Year 2006”. Pe cand Roomster pare de-a dreptul compact, iar MCV-ul decent dimensionat, Doblo nu-si ascunde masurile, care sunt accentuate de inaltimea foarte mare: 1.818 mm (vs 1.640 mm Dacia si 1.607 mm Roomster)!

Fiind derivat dintr-un “caraus” de marfa, statura sa impozanta este normala (in cazul verisorilor mai “muncitori”, aspectul practic fiind primordial). Cu toate acestea, Doblo Panorama arata chiar bine, in urma cu ceva vreme aplicandu-i-se un facelift sanatos. Interventia se observa cel mai bine la partea frontala, unde au aparut faruri noi, placut curbate, cu geam clar. In plus, grila fata a fost redesenata (seamana cu single frame-ul din Ingolstadt), iar bosajele aripilor sunt de acum rotunde peste tot. Italienii nu s-au oprit insa aici. Ei ofera o gama variata de noi culori exterioare, cu nuante vii, neobisnuite si o serie de jante cu design placut – ceea ce te face sa uiti de originile “modeste”. Astfel, Doblo Panorama se situeaza peste Logan MCV ca prezenta, dar paleste in fata nonconformismului afisat de Roomster.

Fiat Doblo Panorama
Plusuri Minusuri
» Facelift » Finisari si materiale
» Usi culisante » Amortizarea la gol
» Spatiu si sarcina
» Motor rafinat

Avem pentru dvs. un meci interesant… Pe o platforma (lungita) de clasa mica Skoda construieste Roomster. Fiat vine din contrasens si modifica utilitara Doblo indeajuns pentru a o face sa devina un monovolum mai spartan. Dacia cade undeva la mijloc in aceasta ecuatie, MCV fiind, la prima vedere, un simplu combi, dar unul al carui spatiu interior imens il califica pentru cateva runde intense in ring cu Doblo si Roomster. Traim pentru imagine.

Impulsul de a cumpara vine, de multe ori, de la imaginea pe care o masina o ofera. In “forurile” superioare (adica la cateva zeci de mii de euro distanta fata de protagonistele acestui test), unde se bea doar apa plata (Perrier, normal) cu lamaie, lucrurile stau bine pentru ca toti producatorii prezenti ofera masini care sigur nu te fac de rusine. Acum, si la nivelul automobilelor de familie exista aspiratia sa fii trendy, iar Roomster reprezinta exemplul perfect in acest sens.

Stau si o privesc in parcare, inainte sa ma urc la volan. Cu toate ca sigla Skoda se vede bine, partea frontala imi aduce aminte de o masina care se afla exact la polul opus ei: BMW Seria 1. Nu stiu cat de mult s-au contaminat designeri marcii cu “sindromul japonez”, dar va invit, pe aceasta cale, sa studiati un pic “problema” si sunt convins ca veti descoperi anumite asemanari. Daca, totusi, nu le veti descoperi, va pot spune ca elementele care m-au facut sa ajung la aceasta concluzie sunt farurile, grila, decupajul din spoiler si rotunjimile folosite.

Pana sa ma declarati un carcotas inrait, vreau sa ma apar invocand prima impresie (subiectiva) care am avut-o la fata locului. Asocierea cu BMW, daca ma gandesc acum cand scriu aceste randuri, este absolut normala. Roomster este la fel de neconvential, folosindu-se de o serie de volumetrii inedite pentru a exista. Acestea se vad cel mai clar din profil, care este o incrucisare bizara (in aparenta) intre carlinga unui avion si un monovolum clasic. Compozitia se bazeaza pe alternanta spatiilor vitrate de diferite dimensiuni (toate foarte mari), pe liniile drepte sau curbe si pe o asimetrie de-a dreptul curajoasa. Pentru a se crea aparenta de carlinga, stalpii A au fost vopsiti in negru. Geamurile sunt atermice in dotarea standard, cu o tenta verde, dar cele de pe modelul de test aveau nuanta SunSet (optional contra 45 de euro Ľ TVA) mai inchisa, ceea ce camufla si mai bine montantii. Spatele este mai temperat in exuberanta, rezumandu-se, ca noutate, la grila cromata a stopurilor. Jantele cu cinci spite bifurcate si pneurile cu talon subtire sugereaza sportivitatea, dar si un confort mai scazut la rulare. Acest subiect il vom aborda, insa, mai tarziu.

Skoda Roomster
Plusuri Minusuri
» Design » Pret
» Spatiu » Echipare standard incompleta
» Modularitate » Motor nerafinat si cam slab
» Calitate
» Dimanica si consum

Pagini: 1 2 3 4 5


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide