Mercedes A-Class, fiind cel mai nou, te lasă mască prin ideile noi de personalizare a habitaclului, partea superioară a bordului fiind dominată de o textură care flatează, iar cusătura roşie vizibilă a tapiţeriei din piele perforată împreună cu detaliile cromate merită toată atenţia amatorilor de fashion.
A-Class oferă un nivel excelent al particularizării interiorului. Mici scăpări însă la capitolul ergonomie şi al anumitor plastice din partea inferioară
Păcat doar că diferenţa calitativă faţă de plasticele din partea inferioară cam sare în ochi. Iar afişajul cam sobru al display-ului central şi aglomerarea de butoane a sistemului multimedia afectează impresia generală.
Prin comparaţie, bordul lui Audi A3 Sportback parcă ar fi fost conceput de nişte obsedaţi. Obsedaţi ai perfecţiunii detaliilor, orice plastic lăsându-ţi o impresie foarte bună, în timp ce detaliile metalice creează un puternic feeling de plăcere la atingere.
Interiorul lui A3 Sportback este foarte spaţios pentru clasa compactă, iar minimalismul bordului ascunde o calitate exemplară, chiar obsesivă a fabricaţiei
La început, minimalismul bordului pare plictisitor, dar avantajele acestei idei se văd doar în condus. Când, din păcate, realizezi că utilizarea butoanelor MMI nu e chiar aşa intuitivă, distrăgând atenţia.
Şi în cazul lui Seria 1 putem vorbi de distragerea atenţiei la utilizarea butonului iDrive sau de o ergonomie perfectibilă a butoanelor de pe consola centrală. Însă chestiile astea devin minore când descoperi că bavarezul te gratulează cu o poziţie de condus excelentă, scaunele având o bună susţinere laterală, iar volanul o priză foarte bună.
Seria 1 se concentrează pe oferirea unei poziţii excelente la condus, iar aparenta aglomerare a comenzilor pe bord relevă, de fapt, o bună ergonomie
„It’s a driving machine”, deci unele minusuri practice (de exemplu, botul lung impietează vizibilitatea pe străduţele strâmte) pot fi trecute cu vederea relativ uşor.
Fanii BMW nu se vor sinchisi nici măcar de unele scăpări la nivelul calităţii materialelor, însă nu la fel stă treaba cu fanii Volvo. Care nu aşteaptă de la V40 compromisuri în materie de feeling al ambianţei interioare.
La fel ca exteriorul, interiorul lui V40 inspiră eleganţă, confort şi rafinament. Este evidentă nota discordantă faţă de atmosfera mai rece a germanilor
Primul lucru care sare în ochi este posibilitatea de a modifica aspectul indicatoarelor de bord digitale, o premieră în categorie. Apoi ergonomia butoanelor climatizării este şi ea lăudabilă datorită indicaţiilor logice, în timp ce plasticele şi tapiţeria din piele respiră un grad destul de mare de lux. Din păcate, accesul la informaţiile de pe display-ul central (cam redus în dimensiuni) nu e aşa de intuitiv, necesitând mult timp pentru obişnuinţă.
O menţiune importantă: e un „concert” şi nu un test comparativ clasic, deoarece maşinile de faţă nu au motorizări şi transmisii direct concurente – vedem mai multe PE PAGINA URMĂTOARE