CONSUM
Kuga, având un motor mai puţin potent şi fiind dotat cu o cutie
de viteze manuală, afişează un consum mediu teoretic mai
redus cu 1 litru/100 km faţă de Hyundai ix35, care se vede
penalizat de plusul de putere şi, mai ales, de cutia de viteze
automată.
În realitate, Kuga s-a arătat cel mai puţin gurmand SUV
din acest test comparativ, computerul de
bord indicând o medie puţin peste 8 litri/100 km, în timp ce restul
maşinilor nu au prea coborât sub 9 litri/100 km. Performanţă cu
atât mai bună cu cât Kuga a fost utilizat în cea mai mare într-o
manieră mult mai dinamică decât restul SUV-urilor de faţă.
În oraş, într-un mod normal spre alert, computerul lui Hyundai
ix35 arată chiar şi până la 14 litri/100 km, iar folosirea
butonului „activeECO” împreună cu un stil cuminte duce la valori
între 11 şi 12 litri/100 km pentru consumul urban. Kuga, în
schimb, chiar şi „forjat” mai mult, rareori depăşeşte 12 litri/100
km în mediul urban.
O medie realistă într-un trafic aglomerat precum Bucureştiul
este în jurul a 10,5 litri/100 km, în timp ce consumul
mediu la care trebuie să vă aşteptaţi este în jurul valorii de 8
litri/100 km. De remarcat şi faptul că vorbim de un SUV
relativ uşor – Kuga cântăreşte cu peste 50 kg mai puţin decât
Hyundai ix35.
Practic, raportul între consum şi performanţe îl
avantajează pe Kuga, avantajul conferit de cutia automată
în cazul lui ix35 devenind extrem de mic.
PREŢURI
Versiunea de bază a lui Hyundai ix35 2.0 CRDi 184 CP 4WD, GLS
Style, are un preţ de pornire de 23.681 euro. Versiunea de bază
Trend a lui Ford Kuga 2.0 TDCi 4WD are un preţ de listă de 28.131
euro, ceea ce ar însemna o diferenţă de 5.000 euro. Asta dacă Ford
nu ar oferi discounturi atractive, cel mai ieftin Ford Kuga 2.0
TDCi 140 4×4 Trend având un preţ de pornire extrem de
atractiv, de 22.550 euro, deci mai mic decât ix35-ul de
bază.
Modelul testat mai era dotat cu opţionale precum aer condiţionat
automat, jante aliaj 17″ sau radio-CD cu MP3, ceea ce ducea
preţul maşinii la 24.395 euro, cu doar 700 euro mai mult
decât un ix35 de bază. În condiţiile în care nivelul de
echipare este la fel de bogat, chiar dacă vorbim de versiunile de
bază de echipare.
Modelul de test ix35 era în varianta de top GLS Luxury şi mai
avea şi cutie automată, aşa încât preţul maşinii era de 29.750
euro. Un Ford Kuga Titanium are un preţ, cu discount, de circa
25.000 euro, care, chiar şi dacă adăugăm o serie de opţionale
prezente pe ix35, tot nu ajunge până la 30.000 euro.
Aşadar, iată că Ford Kuga devine o ofertă aproape
imbatabilă faţă de Hyundai ix35, datorită politicii de
discounturi generoase.
CONCLUZIE
Dacă Ford Kuga nu ar fi beneficiat de reduceri atât de mari, ar
fi fost foarte dezavantajat de preţ, faţă de Hyundai ix35. Aşa,
însă, Kuga este mai ieftin decât ix35 în
condiţiile nivelurilor superioare de echipare. Nu doar
atât, Kuga se situează mult peste nivelul lui ix35 la capitolul
dinamică pe şosea.
Hyundai ix35 rămâne ceva mai bun doar în materie de confort, de
spaţiu şi modularitate inferioară, dar nu suficient pentru
a justifica diferenţa de preţ. De asemenea, pare mai
evoluat la interior, dar mulţumită designului mai sofisticat, nu şi
prin calitatea mai bună a materialelor.
Oricum, Ford Kuga nu se dezminte şi reuşeşte să rămână, graţie
discounturilor, o ofertă foarte bună în domeniul SUV-urilor
compacte.
În ultimul episod vom confrunta Hyundai ix35 cu
unul dintre cele mai cinstite SUV-uri 4×4.