Cel mai ieftin model Skoda Yeti cu motorizare 2.0 TDI, având
putere de 110 CP, are un preţ de pornire puţin peste 19.100
euro, valabil pentru nivelul de echipare Active. Un nivel
de echipare cu o dotare suficientă, aproape echivalentă cu nivelul
de top Laureate, din cazul lui Duster (cu excepţia faptului că Yeti
Active nu are aer condiţionat în standard).
Prin urmare, vorbim de o diferenţă de preţ de numai
3.500 euro, în condiţiile în care Skoda Yeti are un
interior mult mai bun calitativ şi o modularitate peste ceea ce
oferă Duster. În condiţiile în care motorul diesel are doar
cilindreea mai mare, deoarece cuplul este la acelaşi nivel cu al
dCi-ului de pe Duster (250 Nm/1.500-2.500 rpm faţă de 240 Nm/1.750
rpm la Duster), iar consumul şi performanţele dinamice sunt
similare.
Însă, dacă ne referim la motorizarea disponibilă pe modelul de
test (2.0 TDI 140 CP), preţul de pornire pentru un Yeti 4×4
cu acest propulsor este de 22.600 euro, deci diferenţa
faţă de Duster 1.5 dCi 4×4 Laureate creşte la 5.400 euro. O
sumă mai mică decât în cazul celorlalte modele din test,
dar care creşte la peste 9.000 euro dacă ne raportăm strict la
modelele din testul nostru (adică Yeti în echiparea Experience, cu
un pachet de dotări opţionale de 1.595 euro).
Prin urmare, Skoda Yeti de 140 CP rămâne, deloc
surprinzător, o propunere mult mai scumpă decât Duster, la
nivelul celorlalţi concurenţi emancipaţi. Versiunea de bază Yeti
Active, cu dieselul de 110 CP, se dovedeşte o alternativă mult mai
potrivită pentru Duster, din punct de vedere al preţului, diferenţa
de 3.500 euro fiind suficient de bine justificată de calitatea
interiorului şi modularitatea mult mai bună decât la Duster.
CONCLUZIE
Pentru cei care nu acordă o importanţă foarte mare
comportamentului în afara şoselelor, versiunea de bază
Skoda Yeti, cu motorul TDI de 110 CP, devine o alegere
foarte tentantă comparativ cu un Duster dCi 4×4
„full-option”.
Altfel, cei emancipaţi şi care îşi permit să dea peste 20.000
euro pe un SUV, nu vor face comparaţia între Yeti 2.0 TDI 140 CP şi
Duster, ci între modelul ceh şi cele de acelaşi
calibru – adică modelele din primele trei episoade. Faţă
de care Skoda Yeti din test oferă un mai bun raport preţ/dotări, un
nivel al calităţii cel puţin la acelaşi nivel şi o modularitate
exemplară.
În ce priveşte performanţele pe şosea, Yeti se dovedeşte onestă
şi nu prea departe de Tiguan şi Qashqai. Însă în afara şoselelor se
situează clar sub oricare dintre cele trei modele anterioare,
pretându-se mult mai puţin terenurilor
accidentate.
Prin urmare, versiunea Yeti din test devine cea mai
interesantă opţiune faţă de Tiguan, Kuga sau Qashqai. În
ce priveşte comparaţia cu Duster, diferenţele financiare şi de
calitate rămân la fel de mari ca în cazul celorlalte modele.
Dar Yeti devine un competitor serios pentru Duster dacă
ne referim la versiunea de bază de 110 CP. Condiţia fiind
ca performanţele în offroad ale lui Duster să conteze mult mai
puţin în ochii clienţilor.faţă de nivelul calităţii şi
modularitatea interiorului.
Însă, dacă un comportament cât mai bun în offroad este pe lista
priorităţilor, iar limitările de buget sunt importante, tot
Dacia Duster rămâne alegerea pragmatică. Dictată de
compromisuri mai mult sau mai puţin mari.
URMĂREŞTE TOATE COMPARATIVELE CU DACIA DUSTER
SĂPTĂMÂNA ACEASTA
După
VW Tiguan,
Ford Kuga şi
Nissan Qashqai, a venit rândul lui
Skoda Yeti să fie comparată
cu
Dacia Duster. Oare ce atuuri are modelul din
Cehia faţă de modelul românesc?
Dacă ne referim la dimensiuni, Yeti este depăşită la
toate cotele importante: Duster este mai lung cu aproape
10 cm, ceva mai înalt şi la fel de lat (deşi ecartamentele
faţă/spate sunt în favoarea lui Duster). Ampatamentul, din nou,
este un punct forte al modelului românesc, care plusează cu
9,5 cm faţă de Yeti.
URMĂREŞTE TOATE
COMPARATIVELE CU DACIA DUSTER SĂPTĂMÂNA
ACEASTA
De asemenea, Duster se situează mult mai bine faţă de Yeti şi
în ce priveşte garda la sol, cei 180 mm ai modelului
ceh reprezentând cea mai mică valoare faţă de concurenţii
din acest comparativ. Prin urmare, deja se profilează un tablou în
care Yeti e mai mult crossover decât SUV.
Mai ales că unghiurile de trecere au şi ele valori modeste – cam
la acelaşi nivel cu Tiguan, Kuga sau Qashqai, dar mult sub ceea ce
oferă Duster. În schimb, deşi designul pătrăţos al lui Yeti nu te
face să crezi, valoarea coeficientului aerodinamic cX este
mai bună decât la Duster, fiind la acelaşi nivel cu Tiguan
sau Kuga.
Yeti se dovedeşte o maşină compactă şi prin prisma
capacităţii portbagajului, care variază între 405 şi 1.580
litri, faţă de 443 – 1.604 litri la Duster. Portbagajul
lui Yeti este chiar mai mic decât al monovolumului Roomster,
explicaţia fiind că Yeti beneficiază de sistem de tracţiune
integrală 4MOTION, care mai răpeşte din spaţiul portbagajului.
Per total, Duster arată mult mai mare decât
Yeti, deşi are dimensiuni doar sensibil mai mari. „De
vină” este designul maşinii româneşti, cu aripile bombate şi
aspectul general mai brutal. Prin comparaţie, Yeti pare o maşină
destinată strict rulajului pe asfalt.
Deocamdată, să vedem ce oferă universul interior al lui
Yeti faţă de Duster.