Comparativ Duster vs. concurenţa. EP. III – Duster vs. Qashqai

Publicat: 26 05. 2010, 15:13

Modelul de test Nissan Qashqai beneficia de echiparea Tekna,
singura disponibilă pentru motorizarea diesel de vârf, 2,0 dCi 150
CP. Vorbim de cel mai bun nivel de echipare din cele trei
disponibile
, deci şi aşteptările sunt mari.

Standard pentru acest nivel de echipare este oferită
tapiţeria din piele, care arată şi se simte mult mai de
calitate
decât tapiţeria din piele de la Duster. Oricum,
în cazul lui Duster, nu înţelegem de ce ar vrea cineva o astfel de
opţiune, din moment ce accentul este pus pe preţul cât mai scăzut.
Mai ales că feelingul nu este premium, iar soarele încălzeşte prea
tare pielea, confortul scăzând la drum lung.

Nivelul Tekna, de la Qashqai mai plusează cu acoperişul
panoramic din sticlă, ce-i drept, mai mult o fiţă decât un
accesoriu necesar, faruri cu Xenon (doar un vis frumos
pentru Duster)
sau un sistem audio Bose, care nu suportă
comparaţie cu sistemul audio de pe Duster.

Nu lipseşte sistemul de pornire „cheie inteligentă” pe Qashqai.
Dacă faţă de Duster este un mare pas înainte în privinţa
confortului, faţă de Kuga nu putem spune acelaşi lucru.

SUV-ul celor de la Ford are un buton de pornire, plasat în
partea superioară a consolei centrale (nu e vizibil chiar din
prima, dar, după ce te obişnuieşti, ajungi la concluzia că e plasat
perfect). La Qashqai, în schimb, trebuie acţionat un comutator de
pe coloana volanului, în locul unde Duster are butucul cheii de
contact. Faţă de Kuga, sistemul de la Qashqai nu se
dovedeşte la fel de confortabil.

În ce priveşte restul habitaclului, situaţia este aceeaşi ca în
cazul lui Tiguan şi Kuga: nivelul calităţii este mult peste
ceea ce oferă Duster
, al cărui habitaclu pare, prin
comparaţie, mult mai spartan şi, chiar dacă ne repetăm, prea
ieftin. Din nou ne vedem în situaţia de a critica acele inserţii de
plastic imitaţie de lemn de pe bordul lui Duster, plasticele
imitând aluminiul fiind excelent finisate în Qashqai, iar ambianţa
chiar capătă o notă de sportivitate în modelul japonez, datorită
acestora.

Qashqai are comenzi pe volan, cu o ergonomie mai puţin bună,
până te obişnuieşti cu ele. Interesant, şi în acest caz
satelitul pentru comenzile audio de la Duster pare mai
intuitiv
. Qashqai, în schimb, oferă cruise-control, care
lipseşte cu desăvârşire de pe lista de opţionale a lui Duster. Ceea
ce e un mare minus.

În ce priveşte consola centrală, Qashqai te duce direct
în epoca Star Trek, faţă de Duster
, datorită sistemului de
navigaţie cu display tactil, de 5″ şi cu afişaj color (opţiune care
costă doar 850 euro). De asemenea, climatizarea este automată, dar,
din punct de vedere ergonomic, necesită ceva mai multă atenţie din
cauza aglomerării butoanelor, fiind plasată puţin cam jos.

În rest, planşa de bord are unele similitudini cu Duster în ce
priveşte aspectul, în principal datorită gurilor de ventilaţe
rotunde. Dar mai există un element comun: butonul pentru
comanda sistemului de tracţiune integrală
. Este acelaşi şi
în Qashqai, şi în Duster, însă este plasat mai la îndemână în
modelul japonez, pe tunelul central, faţă de modelul românesc, unde
este la baza consolei, ceva mai greu accesibil.

Scaunele din Qashqai sunt mult mai confortabile decât în
Duster
, iar poziţia de condus mult mai bună, datorită
reglajelor ample atât pentru volan, cât şi pentru scaunul
şoferului. În plus, confortul este sporit de cotiera centrală, bine
plasată – din nou, un minus destul de important în cazul lui
Duster.

Cireaşa de pe tort, în ce priveşte confortul din Qashqai, este
cutia de viteze automată. Însă acesta e un subiect care nu are
relevanţă în comparaţia cu Duster.

Mai importante sunt confortul şi spaţiul oferite de bancheta
spate. Care dispune de cotieră centrală, lucru care
lipseşte, din păcate, în cazul lui Duster
. În ce priveşte
spaţiul pentru genunchi şi cap, Duster este peste Qashqai, însă
bancheta profilată la modelul japonez este mult mai confortabilă
pentru doi pasageri la drumurile lungi. Mai punem la socoteală
buzunarele din uşi, rezultând o notă mai bună pentru Qashqai în ce
priveşte confortul în spate.

Până să ajungem la capitolul „cât ne costă acest confort”, să
vedem care sunt diferenţele dintre Qashqai şi Duster pe
şosea şi, mai ales, în afara acesteia
.