Comparativ Duster vs. concurenţa. EP. III – Duster vs. Qashqai

Autor: Oraan Mărculescu 26 mai 2010 Teste comparative

Dacă ne referim la modelul Nissan Qashqai din test (motorizare
2.0 dCi, tracţiune 4×4, cutie automată CVT, nivel de echipare Tekna
şi opţiunea „Nissan Connect Bose”), preţul acestuia, de
31.656 euro, pare exagerat de mare faţă de al unui Duster
1.5 dCi 4×4 „full-option”
.

Însă avem de făcut două amendamente: „full-option” în cazul lui
Duster este mult sub ceea ce înseamnă „full-option” la Qashqai. În
al doilea rând, acest preţ, de peste 30.000 euro, are deplină
acoperire în fapte, prin prisma unui nivel de echipare
deosebit de bogat
.

Nissan Qashqai full option depaseste 30.000 euro

Dacă încercăm să coborâm cu picioarele pe pământ, adică să
raportăm Duster la versiunea de bază Nissan Qashqai 2.0 dCi 4×4,
având cutie manuală şi echipare Visia, preţul maşinii
japoneze este de 23.750 euro
, în condiţiile unui nivel de
echipare similar cu al versiunii Laureate a lui Dacia Duster, cu un
preţ de pornire de 15.600 euro.

Totuşi, dacă pe Duster punem opţionalele prezente standard pe
Qashqai Visia (vopsea metalizată, jante de aliaj 16″, volan
îmbrăcat în piele, ESP, geamurile electrice spate, radio-CD cu MP3
şi comenzi pe volan), ajungem la un preţ de 16.605 euro pentru
Duster.

Deci o diferenţă de 7.145 euro faţă de Quasqai-ul mai
„pământean”, cu o echipare similară
– dar care plusează,
la nivel de dotări, cu sistem Bluetooth pentru telefonul mobil,
pilot automat, airbaguri cortină sau tetiere active în faţă.

In conditii de echipare similara, Qashqai e mai scump cu 7.000 euro fata de Duster

Cu alte cuvinte, o diferenţă faţă de Duster pe care o
regăsim şi în cazul lui Tiguan sau Kuga
. Cei 7.000 de euro
sunt justificaţi de un nivel al calităţii mult mai bun, de
performanţe surprinzător de bune în offroad, de un comportament
rutier mai sigur şi clar mai confortabil, dar şi de un aspect
interior şi exterior mai pe gustul clienţilor moderni. Bineînţeles,
contează şi diferenţele în materie de motorizare, propulsorul lui
Qashqai fiind superior.

CONCLUZIE

Probabil veţi avea o impresie de deja-vu: şi în cazul lui Nissan
Qashqai (mai ales dacă ne referim la versiunea din test, cu
adevărat „full-option”), diferenţierea clientelei faţă de
cea care îşi permite Dacia Duster este foarte clară.

Trebuie să facem o menţiune specială în ceea ce priveşte Nissan
Qashqai, raportat la VW Tiguan şi Ford Kuga: este remarcabil faptul
că, deşi Qashqai este ceva mai compact, acest lucru nu
aduce cu sine compromisuri
în ceea ce priveşte spaţiul
interior, confortul sau performanţele pe şosea şi, mai ales, în
afara şoselei.

În plus, raportul preţ/echipare, în ce priveşte
versiunea de echipare de top, este mai bun ca la rivalii
germani
. Ceea ce nu prea contează pentru cineva care îşi
permite să dea pe un SUV doar puţin peste 15.000 euro.

La fel ca Tiguan si Kuga, Qashqai se adreseaza clientilor fara limitari drastice de buget

Aşa încât, şi în cazul lui Qashqai versus Duster,
clienţii care sunt dispuşi la compromisuri în materie de
calitate şi imagine vor alege a doua variantă
, forţaţi în
mare măsură şi de diferenţa de preţ importantă. Cei pentru care
25.000 euro nu sunt o problemă se vor îndrepta, însă, spre maşina
japoneză. Cu atât mai mult dacă vor fi cliente.

URMĂREŞTE
TOATE COMPARATIVELE CU DACIA DUSTER SĂPTĂMÂNA
ACEASTA

Iniţial, când au apărut zvonurile despre viitoarea Dacia SUV,
foarte mulţi credeam că va fi un model derivat din

Nissan Qashqai
, crossover-ul japonez
bucurându-se încă de la lansare de un succes neaşteptat de bun.

Până la urmă,
Dacia Duster
este construită
pe

platforma lui Logan
, dar sistemul de tracţiune
integrală este preluat de la modelul japonez. Transplantul este
reuşit, Qashqai fiind similar cu Duster în ce priveşte
dimensiunile:

Dacia Duster si Nissan Qashqai - caracteristici dimensionale

Lungimea este, practic, aceeaşi, diferenţa de 2 cm în
favoarea lui Qashqai fiind dată de profilarea spoilerelor

(înaintea faceliftului,
Qashqai
avea exact aceeaşi lungime ca Duster). Însă modelul
românesc este mai lat cu 4 cm şi mai înalt cu 8 cm faţă de vărul
japonez.

Chiar şi ampatamentul este mai bun în Duster (cu un plus
de 2 cm)
, în timp ce garda la sol este mai mare cu doar 1
cm. Nissan Qashqai are, destul de surprinzător, o distanţă
generoasă până la sol, deşi pare mai mult un crossover, care se
„teme” de ieşiri în afara asfaltului.

URMĂREŞTE TOATE COMPARATIVELE CU DACIA
DUSTER SĂPTĂMÂNA ACEASTA

Qashqai are, până acum, un coeficient aerodinamic cX mai
bun decât Tiguan şi Kuga
(evident, cu mult mai bun decât
Duster), însă reversul medaliei îl reprezintă unghiul de intrare
destul de slab, cauzat de profilarea aerodinamică a spoilerului
frontal. În schimb, unghiul de ieşire este unul destul de bun,
peste ceea ce oferă Tiguan şi Kuga.

Nissan Qashqai are cam aceleasi dimensiuni cu Dacia Duster

Conceptual, Nissan Qashqai putem spune că se situează la
limita inferioară a SUV-urilor compacte
, atât dimensional,
cât şi ca aspect. În această ultimă privinţă, Qashqai, chiar dacă
este mai apetisant decât Duster, este la un nivel similar cu Tiguan
(dar o idee mai efeminat) şi clar sub nivelul lui Kuga.

Per total, Nissan Qashqai are un aer mai fragil, Duster părând,
prin comparaţie, brutal şi foarte solid. Prin urmare, nu greşim
prea mult dacă afirmăm că Nissan Qashqai are în vedere un
public preponderent feminin.

De preferat ar fi ca acest public să nu aibă mari pretenţii de
la portbagajului lui Qashqai, care, în configuraţia cu 5
locuri, oferă doar 400 de litri (443 litri la Dacia
Duster)
, iar prin rabatarea banchetei capacitatea creşte
la 1.513 litri (1.604 litri la Duster).

În schimb, nivelul de confort oferit de interior este la
cote extrem de bune
, după cum vom vedea în continuare.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide