Comparativ Duster vs. concurenţa. EP. III – Duster vs. Qashqai

Autor: Oraan Mărculescu 26 mai 2010 Teste comparative

În episoadele precedente am tras concluzia că, în ce
priveşte comportamentul offroad, Duster le dă clasă lui Tiguan şi
Kuga
. Am fi tentaţi să dăm rapid acest verdict şi în
comparaţia cu Qashqai, dar să nu ne grăbim.

Am remarcat la început că spoilerul frontal al lui Qashqai este
profilat aerodinamic, astfel încât permite un unghi de atac modest,
de numai 19 grade, faţă de cele 30 de grade în cazul lui Duster.
Însă această limitare este cam singura importantă, în rest
Qashqai demonstrând că mai are destule din ADN-ul
offroaderelor Nissan
.

Spoilerul frontal este profilat aerodinamic, dar asta afecteaza unghiul de atac in offroad

Principalul avantaj al lui Qashqai în afara asfaltului îl
reprezintă confortul suspensiilor, clar mai bun decât în
cazul lui Tiguan şi Kuga
. Faţă de Duster, confortul la
rularea peste hopuri este mai mult la nivel auditiv. Este adevărat,
modelul de test îşi zdruncina o idee mai mult ocupanţii din cauza
jantelor de 18″ (standard pentru echiparea Tekna), al căror design
cu siguranţă îl va face pe cel de la volan să fie foarte atent pe
unde vrea să intre cu maşina – nu merită să fie zgâriate sau
ciobite.

În ce priveşte motorizarea, vorbim de cel mai puternic
propulsor din acest comparativ: un 2.0 dCi de 150 CP
, cu
10 CP mai mult decât Tiguan sau Kuga (totuşi, trebuie menţionat că
modelele germane oferă şi versiuni de 170, respectiv 163 CP pentru
dieselurile lor de 2,0 litri). Cuplul maxim, însă, este tot de 320
Nm, la fel ca Tiguan şi Kuga.

Qashqai beneficia de cel mai puternic motor din test: 2.0 dCi de 150 CP

Faţă de dCi-ul de 110 CP al lui Duster, diferenţele în afara
asfaltului nu se simt aşa de mult. Teoretic, Qashqai ar fi
capabil să ia în piept obstacole destul de importante
,
graţie modului „Lock” al sistemului 4×4. Cutia automată dozează
suficient de bine puterea, la trecerea prin noroaie mari, însă
pneurile impun limite drastice atunci când aderenţa este foarte
redusă.

Din păcate, spoilerul frontal şi jantele mari temperează drastic
spiritul de aventură, Qashqai rămânând mai degrabă un SUV
care se descurcă mai bine pe drumurile forestiere
medii
faţă de Tiguan şi Kuga. Unde modelul japonez chiar este mai
descurcăreţ, dar şi mai confortabil.

Nissan Qashqai se descurca surprinzator de bine pe teren accidentat

Cine ţine neapărat, poate trece cu Nissan Qashqai pe unde trece
Duster, dar cu atenţie mai mare. Însă, dat fiind nivelul de
echipare foarte bogat al maşinii, clienţii acestui Qashqai
este puţin probabil să fie tentaţi să exagereze,
preferând
confortul în detrimentul aventurii.

Sau, mai bine zis, şoseaua asfaltată. Poate că Nissan Qashqai nu
se ridică la acelaşi nivel cu Ford Kuga în ce priveşte
comportamentul rutier, dar nu îi putem reproşa prea multe lucruri –
bineînţeles, dacă ţinem seama de compromisurile ţinând de
confort
.

Astfel, direcţia este uşor de manevrat, dar nu este foarte
exactă – totuşi, are un feedback mai bun decât direcţia de la
Duster. În viraje, maşina nu se înclină aşa de mult cum te-ar face
să te aştepţi confortul suspensiilor, dar masa de aproape 1,7 tone
îşi spune cuvântul, iar inerţia maşinii este mai mult decât
sesizabilă. Prin comparaţie cu Duster, însă, în aceleaşi condiţii,
Nissan Qashqai se dovedeşte mult mai stabil şi demn de
încredere
.

Qashqai imbina excelent performantele pe sosea si cele in afara asfaltului

Singura problemă, pentru cei care apreciază dinamismul, o
reprezintă cutia de viteze automată, ceea ce înseamnă că trebuie să
te bazezi foarte mult pe frâne, iar performanţele dinamice au de
suferit. Însă vorbim de o problemă mult prea mică dacă luăm în
considerare nivelul de confort mult peste oricare dintre
concurenţii din acest comparativ
.

Ar fi fost interesantă o comparaţie între Duster şi Qashqai
echipate cu acelaşi motor dCi de 110 CP. Însă, stupoare, această
versiune de motorizare este oferită doar cu tracţiune faţă în cazul
lui Qashqai! Prin urmare, Duster 1.5 dCi 4×4 este „ferit”
de o rivalitate directă cu Nissan Qashqai
, modelul japonez
mizând pe un public emancipat, ca în cazul lui Tiguan şi Kuga.

Dar cât de mult costă această pasiune pentru
emancipare
în cazul lui Qashqai?

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide