Comparativ Duster vs. concurenţa. EP. II – Duster vs. Kuga
Motorul diesel de bază oferit pentru Ford Kuga este un 2.0 TDI
de 140 CP, care, la fel ca în cazul lui Volkswagen Tiguan, reclamă
un preţ măricel: echiparea Trend, cea mai ieftină, duce la
un preţ de pornire de 28.100 euro.
Faţă de cei 15.600 ai unui model Dacia Duster 1.5 dCi 4×4
Laureate, vorbim de un preţ aproape dublu în cazul SUV-ului Ford.
Duster-ul din test, full-option, costa 17.200 euro, dar şi
modelul Kuga pe care l-am avut la dispoziţie beneficia de
dotări precum pachetul Trend Plus (care include aer
condiţionat automat, jantele de aliaj de 17″, airbaguri cortină sau
Radio CD Sony cu MP3) şi vopseaua metalizată, care mai adaugă
aproape 1.800 euro la preţul final.
Prin urmare, Ford Kuga astfel echipat ar costa peste 30.000
euro. „Ar costa”, însă nu costă atât, deoarece beneficiază de un
discount de peste 5.000 euro, aşa încât preţul final al
maşinii de faţă este de 24.395 euro. Un preţ pe care îl
considerăm foarte bun pentru cum arată Kuga, cum se comportă pe
şosea şi ce interior oferă.
Este adevărat, faţă de Duster, Kuga rămâne la o distanţă
destul de mare, de circa 7.000 euro, dar banii sunt
justificaţi de cele spuse mai sus. Cu alte cuvinte, putem trage
aceeaşi concluzie ca în episodul precedent: publicul ţintă al lui Ford
Kuga este extrem de diferit de al Daciei Duster.
CONCLUZIE
În domeniul SUV-urilor compacte, Ford Kuga se remarcă,
neoficial, ca un adevărat „prinţ” al asfaltului, mizând pe
o clientelă tânără, cu o înclinaţie serioasă spre dinamism şi
life-style (deci mai puţin conservatori ca aceia care preferă VW
Tiguan), dar şi cu posibilităţi financiare clar peste ceea ce îşi
permite un client de Duster.
Păcat doar că Ford Kuga nu reuşeşte un compromis mai bun în ce
priveşte comportamentul în afara şoselelor, unde se vede la fel de
limitat ca şi Tiguan. Un punct relativ sensibil rămâne preţul,
deoarece Kuga oferă un nivel de echipare foarte bogat
pentru acest segment – din fericire, discounturile de
sezon salvează situaţia.
Din nou, ajungem la aceeaşi concluzie ca în cazul lui Duster vs.
Tiguan: şi în ce priveşte Kuga, clientela acestui SUV este
foarte bine departajată de cea a modelului românesc. Însă,
din nou, rămâne valabil faptul că Dacia a făcut compromisuri prea
mari de dragul unui preţ cât mai mic în ce priveşte calitatea
interiorului.
Merită diferenţa de bani dintre Kuga şi Duster. Dacă îi excludem
pe cei care nu pot da mai mult de 18.000 euro pentru un SUV (şi
care acceptă orice compromis de dragul preţului), răspunsul nostru
este că da. Cu o condiţie: să fii dispus să dai banii de
dragul modei.
Pentru că, mai ales faţă de Duster, Kuga chiar este o maşină de
catwalk.
URMĂREŞTE
TOATE COMPARATIVELE CU DACIA DUSTER SĂPTĂMÂNA
ACEASTA