Comparativ Duster vs. concurenţa. EP. II – Duster vs. Kuga

Autor: Dan Vache 25 mai 2010 Teste comparative

Faptul că Ford Kuga arată foarte bine, având un stil tineresc şi
dinamic, îl face, în mod evident, de preferat pe şosea. Garda la
sol mai redusă şi jantele de 17″ , asociate cu un tren de rulare
derivat din al lui Focus, sunt lucruri care îl recomandă ca
având o foarte bună ţinută de drum
.

Motorul maşinii face parte din aceeaşi categorie cu al TDI-ului
Volkswagen, fiind vorba de un common-rail de 2,0 litri şi 140 CP,
cu un cuplu maxim de 320 Nm/1.750-2.750 rpm (adică
aceleaşi valori ca motorul lui Tiguan). Din nou, comparaţiile cu
Duster în materie de performanţe dinamice nu îşi au rostul, aşa că
ne vom rezuma la modul în care se comportă maşina pe şosea.

Kuga are un comportament foarte bun pe sosea si un raspuns mai bun al motorului decat Tiguan

Iar Kuga demonstrează un echilibru foarte bun pentru un
SUV de categorie compactă
. Cutia de viteze are, parcă, o
manevrare mai bună decât în cazul lui Tiguan, iar răspunsul
propulsorului este mai plăcut, fiind şi puţin mai silenţios decât
al lui Tiguan.

Oricum, faţă de Duster, Kuga oferă o ambianţă mult mai
relaxată
din punct de vedere auditiv pentru pasageri, în
orice regim. Chiar şi pe autostradă, nivelul vâjâitului aerodinamic
pare mai puţin deranjant decât în Tiguan, iar instalaţia audio are
performanţe mai mult decât onorabile.

Revenind la trenul de rulare al lui Kuga, modelul Ford
dovedeşte, după cum ne aşteptam, un nivel dinamic foarte ridicat.
Stabilitatea maşinii este exemplară, fiind
asociată şi cu un confort ridicat pe drumuri mai puţin bune – din
acest punct de vedere, Tiguan demonstrează o rigiditate mai mare,
deci un nivel al confortului mai scăzut.

Comparativ cu Duster, Kuga aproape că nici nu are nevoie de ESP
în virajele unde cu Duster trebuie intrat cu atenţie şi fără prea
mare avânt. În plus, Duster se înclină destul de
mult
, pe când Kuga are o setare foarte bine gândită a
amortizoarelor în viraje.

Direcţia este foarte precisă, chiar chirurgical de
precisă dacă o comparăm cu a lui Duster
. Volanul nu este
prea afectat de denivelările apărute la viteză mare, pe când, în
cazul maşinii româneşti, influenţele sunt importante, fără a fi
vorba de un feedback bun.

Ford Kuga se preteaza mai mult pe drumuri nu prea grele de macadam

Dacă pe şosea Kuga este un adevărat profesor de manevrabilitate,
când se intră în noroaie şi pe drumuri accidentate, lucrurile se
schimbă şi ajungem în situaţia lui Tiguan vs. Duster: adică
modelul românesc devine profesorul de offroad
.

Unghiurile de trecere mai bune, garda la sol mai înaltă sau
posibilitatea blocării diferenţialului sunt atuurile care îl fac pe
Duster mult mai capabil decât Kuga. Eventual putem remarca
un confort uşor mai bun al lui Kuga faţă de Tiguan, pe
drumuri de macadam
cu multe denivelări, dar maşina Ford
este clar limitată din punct de vedere al simţului de aventură în
afara asfaltului.

Mai ales că vorbim de acelaşi tip de tracţiune 4×4, în care
cuplul este redirecţionat automat spre puntea faţă când
este sesizată deraparea roţilor faţă
. Deci sunt de evitat
rampele accentuate sau gropile de noroi mai măricele.

Kuga se potriveste mult mia bine pe asfalt, Duster in noroaie

Prin urmare, faţă de Duster, Ford Kuga este un SUV net
superior pe şosea
, în afara acesteia fiind de preferat să
nu fie pus la încercări serioase pe drumuri forestiere prea grele.
Terenurile de joacă serioasă rămân apanajul lui Duster.

Să trecem la ultimul capitol, în care vom vedea
comparativ ce înseamnă preţurile lui Kuga şi
Duster
.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide