Citroen C4 vs. Mazda3
Interiorul modelului japonez încearcă să fie o
transpunere, a celui de pe Mazda 6, doar că, din
păcate, pentru a oferi un preţ competitv în clasa
compactă, a fost nevoie să se facă un mic rabat la
calitatea materialelor. Evident, vorbim comparativ cu Mazda 6.
În ceea ce priveşte calitatea materialelor la nivelul clasei
sale, Mazda 3 se regăseşte printre modele de top la această
categorie, însă există şi zone unde nu s-a acordat foarte
multă atenţie, utilizându-se materiale dure la atingere, cu alte
cuvinte plastic, totul pentru reducerea costurilor. Per
ansamblu, calitatea materialelor este satisfăcătoare, putând să
spunem că Mazda 3 oferă o calitate decentă.
„Dinamicul” exteriorului se regăseşte şi la interior. Vorbim
doar de sora/fratele mai mic al lui Mazda6. Regăsim scaune cu o
foarte bună susţinere laterală, o poziţie la volan relativ joasă,
un volan bine profilat şi bineînţeles comenzi poziţionate
ergonomic.
În antiteză cu interiorul, hai să-i zicem clasic al
modelului japonez, noul Citreon C4 prezintă un habitaclu rupt parcă
din realitatea virtuală a jocurilor de pe playstation sau
PC-uri. De exemplu, display-uri hi-tech pentru ceasurile de bord,
iar dacă turometru atinge zona roşie nu ai cum să nu
observi, ceasul îşi schimbă culoare, evident în roşu.
Zgomotele asociate semnalizării direcţiei de mers, parcă
sunt desprinse din filmele SF, iar semnalul sonor de
avertizare uşă deschisă sau că centura nu este cuplată, parcă sunt
pasaje dintr-o piesă de discotecă.
Levierul cutiei de viteze pilotată seamănă foarte mult cu
levierele de la bordul avioanelor, în plus desenul acestuia
face toţi bani.
Ca şi o noutate pentru acest model este de notat faptul
că cei de la Citroen au renunţat la butucul fix al
volanului, cel mai probabil din cauză de costuri. Iar dacă
tot am amintit de volan trebuie subliniat faptul că, designul
acestuia şi modul în care a fost desenat îi conferă un aer distins,
elegant. Uşurinţa utilizării butoanelor de pe volan este o
chestiune de obişnuiţă, deoarece cei de la Citroen au ales o soluţi
cu butoane suprapuse, sau mai bine zis cu zone de butoane
suprapuse. Cele mai uzitate sunt plasate în partea superioara,
fiind uşor de folosit.
Din punct de vedere al confortului pasagerilor, Mazda 3 oferă
celor doi ocupanţi din faţă o călătorie plăcută, iar şoferul este
bine „ţinut de scaun”. În schimb, Citroen C4 oferă o susţinere
laterală perfectibilă, ceea ce face ca în virajele luat strâns să
te ţi un pic de volan.
Pe de altă parte, Citroen C4 va fi un pic
„penalizat” de ocupanţii locurilor din spate, unde
distanţa la cap putea să fie un pic mai generoasă cu aceştia. La
trecerea prin gropile patriei pasegerii din spate, dacă sunt un
picuţ mai înalţi, ar putea să încerce plafonul cu capul.
Şi dacă tot vorbim de pasageri să vedem cât spaţiu pentru bagaje
oferă cele două modele. Dacă vorbim de spaţiul minim, adică atunci
când banchetele nu sunt rabatate, câştig de cauză are
Citreoen C4 care oferă 408 litri, Mazda 3 având doar 340 de
litri. Dacă ne raportăm la capacitatea maximă a
portbagajului, şi anume când bancheta spate este rabatată raportul
de forţe se schimbă, Mazda 3 dispune de 1360 litri, în
schimb ce Citroen are doar 1183 litri.