Citroen C4 vs. Mazda3

Autor: Andrei Nan 14 mart. 2011 Teste comparative

Din punct de vedere dinamic balanţa se înclimă clar în
favoarea modelului japonez
. Să exemplificăm tehnic:
Citroen C4 beneficiază de punte spate
semiindependentă
, o suspensie orientată spre
confort
, ceea ce înseamnă că este moale accentuântu-se
ruliul, dar şi tangaju; Mazda 3 este echipată cu o punte
spate indepententă şi cu suspenie setată pentru a obţine un
comportament rutier mai bun pe viraje
. O suspensie mai
tare înseamnă un minus la capitolul confort al pasagerilor.

Răspunsul coloanei de direcţie şi al feedback-ului în
cazul lui Citroen C4 sunt mult îmbunătăţite faţă de generaţia
precedentă
. Dacă se doreşte un condus sportiv, se va
renunţa rapid la această idee. Datorită ruliului destul de amplu
asociat cu direcţia şi suspensia semiindependentă va da un
sentiment de imprecizie.

Pe de altă parte, pornirile „vitejeşti” vor fi estompate
încă de la prima schimbare a treptei de viteză, chair dacă
motorulul diesel de 1,6 litri şi 110 CP se comportă
exemplar.
Maşina este echipată cu o cutie pilotată cu şase
rapoarte, doar că baiul acesteia este schimbarea treptei de viteză.
Este atât de lentă încât se pierde destul de mult din viteza de
rulare, bineînţeles la viteze mici. Acest efect se poate observa
dacă rulează în paralel două maşini.

Timpul mărit de schimbare a treptelor de viteză apare indiferent
că şoferul foloseşte schimbarea automată sau preferă schimbarea
rapoartelor de transmisie prin intermediul padelelor din spatele
volanului.

În ceea ce priveşte modelul nipon, dinaminca este al
doilea nume.
Un şasiu orientat spre un condus sportiv, un
feedback al direcţiei foarte bun, practic maşina vorbeşte cu
şoferul. Păcat însă că la turaţiile joase ale propulsorului
diesel de 1,6 litri şi 116 CP apare un efect de
submotorizare
, în principiu dat de o lipsă de cuplu.

Din datele tehnice reiese că cele două modele au
cuplurile de aceaşi valoare 270 Nm la 1.750 Nm în cazul Citroenului
şi 270 Nm disponobil în intervalul 1.750 – 2.700 rpm în cazul
modelului nipon
. Efectul apărut în cazul lui Mazda 3 se
poate datora din cauza cutiei manuale cu şase viteze şi rapoartelor
sale de transmisie, dar totul se rezolvă cu o mică perioadă de
acomodare.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide