Nissan Tiida este campionul reducerilor în clasa sa, iar dacă optaţi pentru un model nou, dar din lotul 2007, modelul reprezintă un adevărat chilipir. De exemplu, versiunea testată de noi Tekna+ 1.5 dCI poate fi achiziţionată din reţeaua Nissan la doar 14.049 de euro inclusivTVA. Deci un model cu dotări care tind spre premium, cu un motor foarte economic, la preţul la care altele de abia pot oferi o versiune de bază. Nivelul de echipare superior al lui Tiida este foarte bogat, după cum se poate observa în fişa ataşată
Citroen C4 Sedan, de asemenea, beneficiază de reduceri de sfârşit de an, costând în versiunea Exclusive, garnsită cam cu ce are Citroen mai bun pe listele de opţionale, 17.390 euro cu tot cu TVA. Deci dacă doriţi să ieşiti din anonimat şi alegeţi un automobil cu care nu vă veţi întâlni prea des la următorul semafor, sau în parcarea de la supermarket, Nissan Tiida în 4 uşi şi Citroen C4 sedan pot fi alegerile perfecte.
Ambele modele au venit cu preţuri destul de piperate în momentul lansării pe piaţă, care au ţinut clienţii la distanţă, dar valul reducerilor le face destul de accesibile şi chiar tentante, ţinând cont că în versiunile de top oferă cam tot ce şi-ar putea dori o familie în materie de confort şi spaţiu.
Deşi sunt lansate de ceva vreme pe piaţă, ai şanse mai mari să vezi pe stradă un supercar decât un exemplar Nissan Tiida sau Citroen C4 Sedan. Aceste modele aparent nerelaţionate, au mai multe locuri în comun: sunt derivate de in modele hatchback, reprezintă arme secundare în războiul Renault Peugeot, au cam aceleaşi motorizări, vizează publicul adept de 3 volume şi ambele sunt fabricate în America de Sud.
Primul lansat a fost Nissan Tiida, un model care aplică aceeaşi strategie în clasa compactă ca şi Logan în al său segment: mult spaţiu, cât mai mult spaţiu, fără a face mare caz de estetică. Ba chiar dacă privim atent vom constata că imginea de marcă Nissan aduce destul de mult cu faceliftul automobilului naţional.
Prima impresie când ai în raza vizuală Tiida este de robusteţe. Are forme amplu desenate, menite să alunge orice impresie de fragilitate şi evidenţiază faptul că este rodul unui constructor specializat în automoble capabile să înfrunte natura. Din această cauză, Tiida nu este prea metrosexual şi nici foarte european, având mai mult rădăcini americane. Cea mai grea încercare pentru designeri a fost trecerea la 3 volume, acceptarea portbagajului pe hatchback neesitând ceva adaptare vizuală din partea privitorului Jantele par însă sub dimensionate, caroseria masivă putând fi mai bine susţinută vizual de unele mai mari.
Citroen C4 Sedan reprezintă o altă poveste. Se vede că francezii s-au străudit să îl facă atrăgător, din anumite unghiuri pare să aibă multe lucruri în comun cu nava amiral Citroen C6. Problema este că ne-am obişnuit atât de mult cu modelele în două volume încât o versiune cu portbagaj pare de-a dreptul ciudată. În partea frontală diferenţele vizuale faţă de hatchback nu sunt evidente, de aceea o să vorbim în principal de posteriorul lui C4 care reprezintă un element inedit şi atrage priviri mirate pe stradă.
Este clar că francezii s-au chinuit să le iasă bine acest element, având un aspect chiar sofisticat, cu lămpi atent desenate şi interesante, o bară cromată disponibilă pe versiunile superioare şi o formă destul de fluidă, pentru a se încadra în peisajul general. Parcă totuşi partea din spate este cam lungă şi din dorinţa de a face un portbagaj încăpător, a rezultat o prelungire cam exagerată a liniei caroseriei, ceea ce face imposibilă anticiparea gabaritului la manevrele de parcare cu spatele.
Dacă în privinţa aspectului nu prea te poţi lăuda în faţa amicilor cu cât de chipeş este automobilul tău în interior cele două modele fascinează de-a dreptul.