Dacă te aştepţi la reprize sportive, viraje luate cu piciorul afundat în acceleraţie şi plecări fruntaşe de la semafor la volanul acestor modele, mai bine îţi reconsideri priorităţile în viaţă. Ambele spun de la început: "Nouă ne place viaţa de familie şi în niciun caz excesele rutiere". Atât Citroen C4 Sedan, cât şi Nissan Tiida oferă puteri aropiate, 110 CP franţuzoaica şi 106 CP nipona, furnizate de propulsoarele diesel 1.6 HDI, respectiv 1.5 dCi.
Totuşi motorul mai mic pare mai vioi, urcând mai repede în ture şi fiind mai bine ajutat de cutia cu şase rapoarte. C4 este penalizat de folosirea unei cutii cu doar 5 viteze. Ambele au acel ronţăit specific diesel şi păcătuiesc la rafinament, dar parca C4-ul este o idee mai discret. Cele două îşi spală însă păcatele când vine vorba de consum , în test înregistrând valori medii în jurul a 6,2 litri la 100 km/h parcurşi.
La drum întins Citroen C4 Sedan este orientat clar spre confort, datorită proverbialelor suspensii cu care marca pariziană se laudă, dar are o direcţie inexplicabil de grea şi un ambreiaj destul de tare. În schimb Tiida este mai manevrabilă în oraş, direcţia fiind destul de uşoară şi în ciuda lungimii considerabile, distanţa de bracaj este de 10,4 metri. Totuşi, ambele vor pune la grea încercare începătorii, din poziţia şoferului extremităţile fiind practic invizibile, deci atenţie mare sau veţi campa la uşa Direcţiei de Accidente Uşoare. Oglinzile mari ale lui Tiida salvează însă mai bine situaţia, acoperind mai eficient zonele laterale.
Având forme rubensiene, ambele vor valsa serios în virajele strânse abordate curajos şi subvirarea este la ea acasă, noroc cu ESP-ul standard pe ambele modele care înfrânează elanurile spre arătură. Ruliul lui Citroen C4 Sedan este parcă mai ingurgitabil, datorită suportului lateral al scaunelor mai bun şi al încrederii pe care o oferă direcţia destul de bărbătească. Zgomotele la rulare sunt destul de bine filtrate şi cele două au un comportament de cruiser pe autostradă. Pe frânare, Citroen C4 Sedan este mai bine plantată pe şosea, având centrul de greutate mai coborât. La trecerea peste denivelări ambele sunt destul de impasibile, iar greieraşiii din interior nu şi-au făcut prezenţa pe maşinile de test.
Deci Tiida este mai practică, C4 Sedan mai elegantă, Tiida se simte mai bine în urban, iar Citroen C4 Sedan se comportă ca un transatlantic pe autostradă şi la drum lung. Să vedem însă cât costă fiecare şi care sunt reducerile de sezon.