Nissan Tiida este cea mai bună alternativă la o garsonieră şi nu glumesc chiar este aşa de spaţioasă. Prima impresie urcat în habitaclu este că acest model poate fi un bun remediu pentru claustrofobie. Suprafaţa vitrată este foarte generoasă iar spaţiul la cap este de-a dreptul
Scaunele din faţă pot fi mai degrabă numite fotolii, fiind foarte relaxante şi primitoare. De asemenea, bancheta pare recent adusă dintr-un show-room de mobilă. Feţele de la uşi şi suportul pentru cot sunt foarte moi, fiind confecţionate din acelaşi material ca şi scaunele, jumătate piele, jumătate material textil.
În varianta de dotare Tekna+ , cea avută de noi în test şi vârful de gamă, Tiida este generoasă cu dotările oferind climatronic, cruise control şi probabil unul dintre cele mai bune sisteme audio care mi-au dezmierdat urechile la bordul unui model compact Poziţia la volan este înaltă şi ai impresia că te poţi privi în ochi cu şoferii de crossovere. Ergonomia este bună la bord şi planşa de bord are un desen curat şi plăcut în acelaşi timp. Schimbătorul este destul de lung şi inestetic, dar altfel ar fi fost greoi de manevrat de la înălţimea postului de conducere. Ceasurile de bord au un desen specific Nissan însă par cam palide datorită acelui galben nedefinit.
Păstrând comparaţia imobiliară, dacă am presupune că Tiida este un apartament de trei camere din Militari, mare şi funcţional, Citroen C4 Sedan poate fi fără îndoială asociat cu unul de două camere din Dorobanţi, fiind considerabil mai mic, dar mai cochet şi mult mai avangardist. Toate afişajele sunt digitalizate,l volanul are acel mijloc fix specific Citroen. Pielea neagră şi scaunele sunt foarte elegante, dar parcă mult prea sobre, mai ales dacă integrăm în peisaj şi consola centrală, cufundată numai în negru.
Poziţia la volan este mult mai aproape de sol decât la Nissan Tiida, dar nu prea favorizează vizibilitatea, mai ales cea la mersul cu spatele. La dotări cele două modele sunt comparabile, venind cu climatronic, cruise control, oglinzi electirce, senzori de ploaie, faruri automate, numeroase airbag-uri. Citroen C4 Sedan vine în plus cu senzori de parcare, absolut necesari pentru automobilele cu "fundul mare". Apropo de asta portbagajului lui C4 Sedan este de-a dreptul impresionant. Are 513 litri capacitate şi o lungime de 1,2 metri, fiind mai mult decât suficient chiar şi pentru capii unui familii mafiote care îşi transportă rivalii spre somnul cu peştii. Bancheta se rabatează în configuraţia 2/3 şi 1/3 rezultând o lungime totală de 1,7 metri.
Nici Nissan Tiida nu stă mai rău, compartimentul destinat bagajelor având o capacitate de 500 de litri, dipuşi însă într-o formă paralelipipedică, deci obiectele lungi îşi vor găsi mai uşor loc în Citroen. Bancheta se rabateză după aceaşi reţetă în mai multe fracţiuni, dar suprafaţa rezultată a putea fi mai plană..
Am decis că sunt confortabile, nu vor câştiga vreun concurs de miss, dar nu te vor lăsa cu bagajele în drum, oricât de mare ar fi familia, să vedem însă cum se comportă la drum.