Dacă ne uităm la preţuri, Citroen C4 1.6 e-HDI 110
CP începe de la un preţ de 20.300 euro cu
TVA, în condiţiile în care se doreşte cutia pilotată cu 6
trepte (valabilă începând cu echiparea Seduction). Dacă mai adăugăm
şi discountul oferit de Citroen, de 2.600 euro,
ajungem la un preţ rezonabil de 17.700 euro.
Nivelul superior Exclusive, pe care l-am avut
şi în test, avea un preţ de 22.200 euro cu TVA,
cei 1.900 euro însemnând în plus aer condiţionat automat, jante
aliaj Boston de 17 inch, senzori de parcare faţă şi spate, sistem
de măsurare a locului de parcare, cotiera centrală, volan îmbrăcat
în piele, radio CD cu MP3, proiectoare ceaţă, ornamente cromate şi
scaune faţă reglabile lombar electric. Şi aici, dacă îi
atribuim discount-ul de 2.600 euro, ajungem la suma de 19.600
euro, un preţ la fel de rezonabil şi tentant, dacă ne
gândim că vorbim de echiparea de top.
În privinţa modelului VW Golf 1.6 litri TDI 105 CP
Bluemotion avut la test, dacă ne uităm la versiunea de
bază (Trendline) cu cutie DSG, preţul este de 21.250 euro
cu TVA. Însă, în echiparea Highline, preţul creşte
automat cu aproximativ 2.000 de euro la 22.941 euro cu TVA
iar ca dotări avem în plus: jante de aliaj Cleveland de 205/55 R16,
grilă cu inserţii cromate, cotieră centrală, schimbător de viteze
şi maneta frânei de mână îmbrăcate în piele, scaune faţă sport cu
suport lombar, tapiţerie Alcantara, proiectoare
ceaţă, tempomat, volan multifuncţional şi radio CD cu MP3 şi 8
incinte acustice.
În cazul versiunilor de bază ale modelelor din test, putem
observa că C4 are un preţ mai mic faţă de VW Golf VI cu aproximativ
1.000 euro, dar oferă un echipament mai bogat.
În concluzie, noul Citroen C4 se impune la raportul
preţ/dotări, la stilul nou şi modern dar şi ca nivel al
confortului pe drumurile patriei. Golf-ul vrea să atragă
clienţii ce îşi doresc un model ceva mai sportiv, un
interior ergonomic şi o cutie de viteze DSG care oferă cele mai
bune prestanţe ale propulsorului diesel de 1.6 litri. În plus,
Citroen C4 este clar un model reuşit care a evoulat extrem de mult
faţă de generaţia anterioară şi de aceea poate fi primul pe „lista
de cumpărături”.
Francezii sunt destul de încrezători în succesul noului Citroen C4, o maşină
complet nouă care vine pregătită pentru a „lupta” cu celelalte
modele din clasa compactă. În cazul de faţă, acesta se va
„bate” cu renumitul VW Golf VI.
Diferenţele dintre generaţia anterioară şi noul Citroen C4 sunt,
clar, evidente. C4 s-a
maturizat extrem de mult, arată extrem de bine şi, cu siguranţă, va
fi remarcat nu doar de publicul tânăr.
Noua imagine de marcă este puternică şi pe noul C4, începând cu
partea din faţă, care aminteşte de fratele mai
mare, Citroen C5, şi terminând cu
partea din spate unde observăm un „spate” de C3 la o scară mai
mare. Dacă-l privim din faţă, noul C4 pare ceva mai agresiv faţă de
modelul german. Botul masiv are o privire „dură” datorită
blocurilor optice cu forme ascuţite şi grilei de dimensiuni
mari. Din lateral, muchiile şi linia coborâtă a plafonului
pun accent pe dinamica modelului.
În schimb, VW Golf VI are un stil simplist,
sobru, cu forme simple specifice noului stil al modelor
germane. Partea frontală pare ceva mai „cuminte”
faţă de modelul francez, farurile având forme rotunjite şi
o grilă mai puţin generoasă. Spatele pare uşor banal, stopurile
aducând aminte de cele de pe vechiul model Touareg, iar din
lateral, nu pare mai dinamic decât C4. Însă, cu toate acestea,
stilul original al modelului german şi istoria din
spatele acestuia îl fac un rival de temut în clasa
compactă.
În ce priveşte interiorul, putem spune că design-ul sobru al
planşei de bord de pe Golf păleşte în faţa celui din C4. Acesta din
urmă se prezintă cu un design fresh, mai futuristic, cu 8
nuanţe de culori pentru indicatoarele din bord, o consolă
centrală bine finisată cu butoane plăcute la atingere şi
aşezate ergonomic, inserţii satinate, un volan
sport şi guri de ventilaţie ce au o formă mai puţin
convenţională.
Poziţia la volan este înaltă în C4 şi mai puţin confortabilă
faţă de cea din Golf unde acesta ne gratulează cu o poziţie
joasă, sport, şi un sprijin lateral extrem de bun care
nu-ţi insipiră decât încredere atunci când te vei aventura pe
drumurile virajate la viteze mari. Ambele maşini oferă cam acelaşi
spaţiu la picioare atât în faţă cât şi în spate, însă în C4,
spaţiul la cap ar putea crea probleme persoanelor cu peste
1.85 metri înălţime.
Aruncând un ochi pe datele oficiale, observăm că cel mai mare
portbagaj îl are C4 cu ai săi 408 litri, cu 58 litri mai
mult faţă de Golf. Dar dacă rabatăm banchetele, lucrurile
se schimbă în favoarea modelului german care oferă un volum al
portbagajului de 1305 litri, cu 122 litri mai mult decât cel din
C4.