VEZI TOT TESTUL COMPARATIV CU SEDANURI COMPACTE
Care este cel mai rafinat propulsor?
Anul apariţiei îşi spune cuvântul în privinţa rafinamentului motorului. Astfel, Mazda3 Sedan şi Chevrolet Cuze, ultimii veniţi în clasă, sunt mai manieraţi şi nu "vorbesc" aşa tare. Din interior, aşa cum am anunţat şi anterior, Cuze te poate chiar înşela chiar că nu este un diesel, mai ales la viteze mici. La Mazda3 Sedan de asemenea, zgomotul şi vibraţiile sunt reduse la minim din perspectiva ocupanţilor, dar ronţăitul dieselului este evident la ralanti.
Propulsorul 2.0 TDi face multă zarvă atât la Mitsubishi Lancer, cât şi la Volkswagen Jetta, lucru cam ciudat pentru aspectul de sportivă pur sânge al sedanului nipon.
Cel mai vechi propulsor din test, 1.8 TDCi-ul lui Ford Focus, este şi cel mai zgomots, dar te surprinde prin modul sârguincios cu care trage – la demarajele scurte ai impresia că puterea este mai mare de 115 CP -, dar şi prin faptul că este foarte economic.
Care este cel mai economic model?
Pratic, motoarele mai mici ar trebui să ceară cel mai puţin combustibil – şi chiar aşa este, cel puţin pe hârtie.
Mazda3 Sedan 1.6 CD se proclamă cel mai economic cu o valoare medie de 4,5 litri la 100 km. Pentru că am petrecut mai mult timp cu acest model, pot să afirm că este cu adevărat un automobil care se mulţumeşte cu puţin carburant, valoarea maximă atinsă fiind în jurul a 7 litri/100 km, în condiţiile în care modelul avea sub 200 km parcurşi până atunci.
Ford Focus 1.8 TDCi este, de asemenea, foarte economic, producătorul anunţând un consum mediu de 5,3 litri, dar zilele acestui propulsor sunt numărate, urmând să fie înlocuit cu cel de la Mazda.
Şi Volkswagen Jetta se clasează bine, cu o medie de 5,5 litri/100 km, o valoare aproximativ egală cu pretinsul 5,6 litri/100 km al lui Chevrolet Cruze. Sub capota lui Mitsubishi Lancer, TDI-ul lui VW atinge o medie teoretică de 6,3 litri la sută. Să fie oare mai sinceri japonezii sau cele 40 de kilograme în plus ale lui Lancer să conteze aşa de mult?
Ce model s-ar potrivi cel mai bine în România ?
Acest aspect mi-a venit în minte când, efectuând o parcare perpendicular spre bordură cu Mazda3 Sedan, am avut premoniţia să nu ma apropii la maximum – deoarece modelul nipon are o gardă la sol destul de joasă în faţă, cu siguranţă spoilerul s-ar fi opintit în bordurile înalte din Sectorul 2.
De asemenea, suspensiile mai ferme protestează la contactul cu liniile de tramvai şi gropile. Nici Mitsubishi Lancer, mai ales cu kitul sport, nu s-ar simţi prea confortabil pe drumurile noastre.
Pentru încălecat borduri, un exerciţiu de care nu ar trebui să pomenim, dar care a devenit sport naţional, cel mai potrivit este Ford Focus Sedan, datorită gărzii la sol forte înalte şi pentru că acest model se oferă în special Estului (sălbatic), fiind mai adaptat la drumuri proaste.
Volksawagen Jetta nu este nici prea-prea, nici foarte-foarte, dar îşi găseşte uşor locul în peisajaul mioritic. Arma anti-denivelări pare să fie Chevrolet Cruze, care glisează nepăsător peste acestea datorită suspenisiei confortabile.
În episodul următor urmează să vedem cum stau maşinile din comparativ la capitolul buget.