Chevrolet Cruze şi Mazda3 Sedan vs concurenţa – Ep. II

Publicat: 16 06. 2009, 16:24

VEZI TOT TESTUL COMPARATIV CU SEDANURI COMPACTE

Care este interiorul cel mai sportiv?

Spuneam anterior de Mitsubishi Lancer, acest model care şi-a asociat, pe bună dreptate, imaginea cu sportivitatea – sugerată şi de suprafaţa transversală de pe bord, ce imită fibra de carbon. De asemenea, un interior sportiv este sinonim şi cu o poziţie de condus excelentă.

Aici, pe lângă Mitsubishi se remarcă şi Mazda3 Sedan, mai ales datorită volanului excelent şi a schimbătorului plasat ideal. La polul opus se află Chevrolet Cruze, un automobil care nu vrea să pară şi nu este sportiv, în principal datorită volanului cam mare.

Nici Ford Focus Sedan nu punctează la acest capitol, datorită poziţiei înalte la volan, dar şi a aspectului prea familist. VW Jetta se plasează undeva pe mediana dintre sportiv şi familist, cu accent pe a doua caracteristică.

Dar care este modelul în care familia mea s-ar simţi cel mai bine?

Probabil în Chevrolet Cruze, pentru că are scaunele cele mai mari şi mai confortabile. În schimb, modelul pe care l-am avut la test, cu o tapiţerie de culoare gri deschis pe bord şi pe scaune, probabil nu s-ar simţi prea confortabil şi curat cu nişte năstruşnici care vor defila în picioare pe banchete.

Şi nici Mazda3 nu va scăpa prea imaculată dintr-un astfel de "test", din cauza aceleiaşi tapiţerii în nuanţe deschise. În plus, maşina japoneză se poate considera că oferă doar patru locuri dedicate pentru persoanele adulte.

Cel mai bine ar rezista Mitsubishi Lancer, cu a sa tapiţerie de piele, dar aici nu vorbim de o caracteristică de serie, ci una care poate fi aleasă pentru oricare din modelele de faţă.

O trăsătură familistă intrinsecă a sedanurilor este volumul portbagajului. Dacă privim din această perspectivă, atunci "bătrânii" se dovedesc maşini de familie mult mai încăpătoare.

De exemplu, Ford Focus, cel mai scurt model din cele cinci, are cel mai spaţios portbagaj, cei 537 de litri însemnând cu aproape 90 de litri mai mult decât cel mai masiv model din test, Chevrolet Cruze. Pe locul secund se plasează VW Jetta, cu 527 de litri, iar cele mai puţin dornice de a primi bagaje sunt niponele Mazda3 Sedan şi Mitsubishi Lancer, ultimul cu un portbagaj de doar 400 de litri.

Concluzie:

Chevrolet Cruze a făcut un mare salt în privinţa interiorului, devenind chiar atractiv şi foarte tineresc, iar implantul estetic de la Opel Insignia nu poate fi decât de bun augur pentru acest model care se plasează cu o clasă mai jos.

Mazda3 Sedan va fi, cu siguranţă, alegerea celor tineri, dar nu este o maşină cu care să îţi transporţi soţia, copilul şi socrii într-o excursie la Herculane.

Mitsubishi Lancer va fi alegerea tăticilor care îşi duc copiii la karting şi chiar ei se visează piloţi. Volkswagen Jetta are un imens capital de simpatie şi, printr-uin interior corect din toate punctele de vedere, va fi alegerea celor conservatori.

Iar Ford Focus, în ciuda dimensiunilor compacte, este foarte spaţios, are un portbagaj uriaş şi este excelentă ca o maşină economică.

În episodul următor vedem cum merg cele cinci modele şi dacă există o discrepanţă mare între modele noi şi cele vechi.

VEZI TOT TESTUL COMPARATIV CU SEDANURI COMPACTE

Teoretic, într-o maşină nouă, pe care o utilizezi timp de 5 ani, petreci cumulat în jur de 100 de zile în interiorul său. Deci, trebuie să fie un loc foarte plăcut pentru a îi dedica aproape 3 luni din viaţă, iar, dacă punem şi familia în ecuaţie, exigenţele cresc şi mai mult.

Haideţi, aşadar, să chestionăm Chevrolet Cruze, Mazda3 Sedan, Ford Focus, Mitsubishi Lancer şi VW Jetta, să vedem care este automobilul cel mai primitor.

Care este cel mai spaţios model?

Pentru că, de cele mai multe ori, spaţiul amplifică sau diminuează plăcerea de a sta într-o maşină, vom începe cu acest capitol. Aşa cum vă aşteptaţi, modelul cel mai mare, Chevrolet Cruze, este şi cel mai generos cu pasagerii săi. Pe oricare loc te vei aşeza, vei constata că ampatamentul de 2.685 mm a fost judicios folosit şi, practic, nu vei experimenta în vreun fel senzaţii de claustrofobie.

Totuşi, lungimea şi ampatamentul extinse nu sunt neapărat condiţii implicite pentru a te simţi în largul tău la bord – o demonstrează Mazda3 Sedan, un model care este destul de înghesuit şi ai impresia că te afli într-o maşină mult mai mică.

În schimb, Ford Focus, ruda lui Mazda3, fiind mai lat, nu prezintă acelaşi neajuns, ba chiar este mai spaţios. Mitsubishi Lancer şi Volkswagen Jetta sunt decente pentru patru adulţi în privinţa spaţiului.

Care este modelul cu cele mai bune materiale?

Japonezii sunt recunoscuţi pentru minuţiozitatea cu care îşi lucrează interioarele. Mazda3 este dovada grăitoare pentru acest aspect. Plasticul este moale şi are un aspect solid, pielea de pe volan şi schimbător îţi gâdilă uşor degetele, iar suprafaţa care acoperă consola are un aspect interesant.

O surpriză este şi Chevrolet Cruze, care arată chiar premium, cu un plus pentru materialul textil de pe bord şi consola centrală, o soluţie care aduce un adaos de luminozitate.

Mitsubishi Lancer mizează pe materiale care sugerează sportivitate, întregul model pozând astfel şi, în plus, maşina de test era singura dotată cu scaune din piele. VW Jetta şi Ford Focus îşi arată într-o oarecare măsură vârsta, dar, ca şi calitate, reuşesc să ţină aproape de concurenţă şi vor fi alegerea celor conservatori.

Care este interiorul cel mai high-tech?

Bineînţeles că japoenzii îşi spun cuvântul la acest capitol, atât Mazda3 Sedan, cât şi Mitsubishi Lancer venind cu ceasuri de bord încadrate de cilindri adânci. Lancerul "trişează" puţin şi, în dotarea de top Invite, cea pe care am avut-o la test, etalează un sistem de navigaţie LCD color cu touchscreen şi hard disk de 30 GB şi o excelentă unitate audio Rockford Fosgate cu 9 difuzoare. La capitolul sonorizare punctează şi Mazda3 Sedan, care se descurcă onorabil cu sistemul audio standard.

Designul cel mai futurist rămâne al lui Chevrolet Cruze, dar, pentru că nu este prea original, fiind preluat cu punct şi virgulă de la Opel Insignia, o să îi acordăm doar o menţiune. În schimb, la capitolul ergonomie numeroasele butonaşe ale lui Cruze îi aduc puncte de penalizare faţă de concurenţii mai conservatori.

În privinţa familiarizării cu comenzile se remarcă VW Jetta şi Ford Focus – având un design mai simplu, comutatoarele sunt mai vizibile şi mai uşor de ajuns. Sau poate că ne-am obişnuit noi cu ele, modelele fiind pe piaţă de ceva timp.