Cele mai bune anvelope allseason cu dimensiunea 225/50 R17 în 2021

Autor: Cristian Agatie 15 oct. 2021 TESTE AUTO

Tehnologia a avansat , iar clasa medie adoptă la rândul său cu entuziasm anvelopele allseason, după ce acestea au fost o alegere preferată în clasa mică și compactă. Iată care sunt cele mai bune anvelope allseason cu dimensiunea 225/50 R17 în 2021.

Intră în Galeria FOTO

Anvelopele allseason sunt considerate o alternativă comodă la pneurile specializate, dar fără a avea performanțele de top ale acestora. De aceea, sunt montate de regulă pe mașini de clasă mică și compacte, care sunt rulate preponderent în oraș, pe distanțe scurte.

În ultimii ani, însă, anvelopele allseason au devenit din ce în ce mai bune, fapt dovedit de testele de specialitate. Dar oare sunt atât de bune încât să poată fi montate pe o mașină cu cerințe dinamice și de putere superioare, așa cum sunt sedanurile din clasa medie?

Colegii de la Auto Bild Germania au suspus testelor nu mai puțin de 32 de modele de anvelope cu dimensiunea 225/50 R17, pentru care au folosit ca mașină de testare un BMW Seria 3. Mai multă putere, greutatea mai mare și pretențiile superioare în plan dinamic au supus candidatele testului la adevărate provocări pe pistele de testare.

Cele mai bune anvelope allseason cu dimensiunea 225/50 R17 în 2021: Cum au fost testate

Alături de cele 32 de modele testate au fost comparate și două seturi de anvelope specializate – unul de vară și unul de iarnă. Rezultatele indică faptul că pneurile allseason reprezintă un compromis, dar acesta nu este atât de mare încât să pună în pericol siguranța, cel puțin în cazul celor mai bune pneuri allseason.

Ca și în cazul testului de anvelope de iarnă, cele 32 de candidate au fost supuse unor probe preliminare de frânare de la 100 km/h, pe carosabil ud și pe carosabil uscat. Cele mai bune 16 anvelope au primit biletul de avion spre Cercul Polar, la Ivalo (Finlanda), unde s-au desfășurat probele pe zăpadă, și spre Austria, unde au fost măsurate performanțele pe carosabil ud și uscat, la temperaturi de circa 22 de grade.

Locul 1: Goodyear Vector 4Seasons Gen3
Puncte forte: Câștigătorul testului, cu performanțe convingătoare în toate condițiile meteo, comportament direcțional dinamic, distanța de frânare scurte pe carosabil ud, rezerve de siguranță foarte bune la acvaplanare, durabilitate ridicată, raport preț/performanțe bun.

Locul 2: Continental AllSeason Contact
Puncte forte: Allrounder convingător cu bune caracteristici de iarnă, direcționare precisă, cele mai bune rezerve de siguranță la acvaplanare, confort de rulare superior, rezistență la rulare mică. Puncte slabe: Preț destul de mare.

Locul 3: Hankook Kinergy 4S2
Puncte forte: Anvelopă allseason cu caracteristici echiolibrate, manevrabilitate stabilă pe pista udă și uscată, distanțe scurte de frânare pe carosabil ud și pe zăpadă, calități bune la acvaplanare, preț accesibil. Puncte slabe: Durabilitate limitată.

Anvelope allseason accesibile cu performanțe de top

Locul 4: Vredestein Quatrac Pro
Puncte forte: Specialist al probelor pe ud, cu comportament dinamic și distanțe de frânare scurte pe carosabil ud, comportament direcțional precis, confort bun. Puncte slabe: Durabilitate limitată, rezistență la rulare ridicată.

Locul 5: Falken EuroAll Season AS 210
Puncte forte: Tracțiune bună și distanțe de frânare scurte pe zăpadă, manevrabilitate dinamică pe pista udă și uscată, distanțe scurte de frânare pe ud, durabilitate bună. Puncte slabe: Comportament subvirator pe zăpadă, rezistență la rulare ridicată.

Locul 5: Nokian Seasonproof
Puncte forte: Profesionist al iernii cu caracteristici convingătoare pe zăpadă, durabilitate ridicată, raport preț/performanțe favorabil. Puncte slabe: Comportament subvirator pe pista udă și uscată.

Pe locurile următoare s-au clasat Michelin CrossClimate 2, Maxxis Premitra All Season AP3, Bridgestone Weather Control A005 Evo, Dunlop Sport All Season, Viking Four Tech, Kumho Solus 4S HA32, Firestone Multiseason Gen02, Pirelli Cinturato All Season SF 2, Nexen N’blue 4Season și Giti Allseason AS1.


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide