Audi Q7 vs Hyundai ix55

Autor: Dan Vache 16 apr. 2009 Teste comparative

Ambele SUV-uri sunt animate de propulsoare turbodiesel de trei litri cu şase cilindri în V. Puterile dezvoltate sunt identice: 239 CP. Diferenţa este dată de cuplul motor. Audi Q7 3.0 TDI dezvoltă 550 Nm între 1.750 şi 3.500 rpm, în timp ce Hyundai ix55 3.0 CRDI atinge 451 Nm între 1.750 şi 3.500 rpm.

Ambele motoare sunt elastice şi au reprize excelente în treaptă. Datorită cuplului mai ridicat, motorul Audi “trage” mai bine, fiind ajutat şi de o cutie automată tiptronic foarte intuitivă. Per total, Audi Q7 este automobilul mai sportiv dintre cele două. Suspensia activă are mod sport şi se întăreşte anulând practic orice urmă de ruliu pe viraje.

Deşi este mai greu decât Hyundai-ul, Audi poate accelera până la 100 km/h în 8,5 secunde, faţă de cele 10,4 secunde ale primului. Vitezele de top sunt comparabile, ambele maşini putând rula cu 200 km/h.
Hyundai ix55 este un SUV extrem de confortabil la condus. Poziţia la volan este înaltă, iar vizibilitatea – excelentă. Cutia automată are şase trepte şi poartă manuală.

Direcţia este fermă şi foarte comunicativă. Avem spaţii de depozitare peste tot, finisări din aluminiu, scaune încălzite, conectivitate pentru iPod. Rezervorul de carburant este imens, iar consumul – decent, deci rezultă o autonomie respectabilă. Hayonul este acţionat electric din telecomandă sau de la butonul din interior şi face extrem de facil accesul la portbagaj. Locurile din spate sunt mai mult decât generoase, iar pasagerii sunt răsfăţaţi cu sisteme de climatizare separate, cu guri de ventilaţie amplasate pe montanţi şi pe plafon.

Audi Q7 îl are drept principal răsfăţat pe cel de la volan. Totul este gândit pentru el. În ciuda dimensiunilor externe generoase însă, spaţiul interior nu e la fel de mare. Senzaţia la bordul unui Q7 este extrem de asemănătoare cu cea dintr-un Audi A6. Finisările şi calitatea materialelor sunt superioare faţă de cele din Hyundai, dar acest lucru e perfect normal. Hyundai a evoluat enorm, dar încă nu are pretenţii premium, ca majoritatea constructorilor actuali.

Concluzia vine de la sine. Ultimul factor de luat în considerare este preţul. Pentru mai multă maşină, un comportament mai sportiv şi o finisare impecabilă, un Audi Q7 3.0 TDI costă aproximativ 55.000 de euro cu toate taxele. Un Hyundai ix55 oferă aproape acelaşi lucru minus fiţele, o suspensie mai moale şi o calitate incredibilă pentru un automobil coreean, totul la un preţ ce pleacă de la 40.000 de euro şi poate ajunge la maximum 45.100 euro cu tot cu TVA. Alegerea vă aparţine…
 

Poate sta cel mai nou şi mai mare SUV Hyundai alături de simbolul SUV-urilor premium din România, Audi Q7? Noi spunem că da. OK, există diferenţe la unele capitole, dar diferenţa de preţ echilibrează lupta.
Însă pentru început să justificăm acest comparativ! De când se compară un Hyundai cu un Audi? De când calitatea fabricaţiei constructorului coreean a început să crească.

Primul semn a fost introducerea modelului de clasă compactă i30. A fost primul care a renunţat să mai poarte un nume şi a adoptat noua denominaţie cu litere şi cifre. Calitatea fabricaţiei, mai ales la interior, a uimit. Pentru Hyundai era un salt imens.

Între un Accent şi un i30, diferenţele la calitatea materialelor folosite sunt mari. Au urmat modelele mici i10, i20 şi apoi primul SUV din noua generaţie: ix55. Numit şi Veracruz, după titulatura folosită de acest model peste Ocean, ix55 este al treilea membru al familiei de automobile 4×4 Hyundai. Pe urmele lui Tucson şi Santa Fe, Veracruz a venit în Europa după o carieră în SUA. Am condus noul SUV coreean în cadrul lansării naţionale şi apoi în cadrul unui test exclusiv urban. Şi am rămas impresionaţi de calităţile acestei maşini.

Pe lângă finisările interioare, ix55 impresionează prin confort. Este un automobil excelent pentru drumuri lungi. Cutia automată cu şase trepte, interiorul spaţios şi motorul de trei litri capabil de reprize respectabile şi de un consum decent fac din noul Hyundai ix55 un SUV mai mult decât interesant.

Am vrut să vedem cum se comportă cele două SUV-uri la drum lung, aşa că le-am dus la munte. Au avut parte de drumuri naţionale şi secundare, de viraje şi chiar de un pic de offroad. După ce
le-am condus, ne-am oprit să contemplăm.

Vizual, cele două maşini sunt diferite. Fiecare emană o personalitate distinctă. Audi-ul are o siluetă mai joasă şi oarecum mai atletică, în ciuda faptului că este un automobil foarte lung. Lungimea totală a modelului german depăşeşte cinci metri, iar ampatamentul are trei.

De cealaltă parte, Hyundai a adoptat o siluetă înaltă, în stilul clasic SUV. ix55 are o parte frontală dominată de o grilă zâmbitoare, iar farurile au forma unei lacrimi complexe. Audi arată mult mai agresiv atunci când e privit din faţă. Calandrul, clasic pentru marca definită de cele patru cercuri, e încadrat de o pereche de blocuri optice încruntate şi reci.

Privită din lateral, silueta lungă şi mai joasă a maşinii germane din Ingolstadt atrage imediat atenţia. Hyundai-ul este mai înalt şi e evident că nu va avea un comportament rutier la fel de sportiv ca şi cel al atletului german.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide