VEZI EPISODUL 2 AL COMPARATIVULUI AUDI Q5 3.0 TDI VERSUS MERCEDES BENZ GLK 320 CDI
Am văzut aşadar cum cei doi producători au ales căi diferite în ceea ce priveşte designul exterior. Credeaţi că în interior se va schimba ceva? Nicidecum.
Audi Q5 – The gadget car. Cam aşa am putea să facem o descriere destul de exhaustivă. Producătorul din Ingolstadt a dorit ca noul său model să fie cât se poate de modern. Iar consola centrală e plină de butoane, luminiţe şi materiale excelente din punct de vedere calitativ. Apăsarea uşor greoaie a butoanelor din jurul schimbătorului parcă vrea să te convingă de o durabilitate de fier.
Finisarea este aproape impecabilă, unele butoane mai având din când in când un scârţâit ciudat. Mutarea butoanelor de pe bord pe tunelul median are, surprinzător, un efect benefic, nemaifiind necesar să ridici mâna de pe cotieră pentru a controla diverse funcţii ale consolei MMI. Totul ţine de o obişnuinţă destul de rapidă cu noua amenajare.
Iar, dacă tot am ajuns la capitolul MMI, trebuie remarcată rezoluţia foarte bună a ecranelor LCD, cu o paletă de culori reuşită şi o claritate impresionantă. Mai greu, însă, cu navigatul prin meniu. Şi când te gândeşti că unii criticau i-Drive-ul de la BMW. Este bine că, totuşi, multitudinea de butoane existente te scuteşte de navigarea prin consola centrală.
Poziţia de condus este una confortabilă, destul de joasă, cu un suport lateral bun, reglare electriă şi un volan excelent, căruia îi lipsesc doar padelele de schimbare manuală a treptelor cutiei automate de tip DSG. Asta la modelul de test, pentru că, opţional, ele pot fi montate pentru o sumă considerabilă de bani, evident. Iar, la acest capitol, al listei de opţionale extravagante, Audi se impune fără probleme în faţa concurenţei.
Mercedes GLK, în schimb, te face să te întrebi dacă nu cumva este de vârsta lui BMW X3. Are materiale bune calitativ, cu unele mici scăpări la asamblare, însă per total construcţia e una ce dă impresia de soliditate. Trăinicie. Robusteţe. De parbrizul aproape verical nici nu mai vorbesc. Foarte puţine reproşuri îi pot fi aduse, însă noul model pare deja vechi. Comenzile şi butoanele sunt împrumutate de la C-Class, realizate în cel mai pur stil conservator. Asemenea exteriorului.
Evident că există şi mici detalii de modernitate, de la desenul ceasurilor de bord până la ecranul central şi joystickul de navigare prin meniu, o soluţie mai ergonomică decât butonul rotativ de la Audi. Scaunul te cuprinde perfect, gata să-ţi asigure cel mai înalt nivel de confort. Un element nearmonios în toată această atmosferă este volanul, cam subţire şi acoperit de o piele ce aduce mai degrabă aminte de volanele de plastic, de la modelele mai ieftine.
În schimb, spaţiul interior este foarte generos, mai ales la nivelul şoferului. În partea din spate este detronat de Q5, ca generozitate pentru pasageri şi bagaje, volumul portbagajului de 450 de litri fiind semnificativ mai mic decât cei 540 de litri de la Audi, care pot fi şi mai bine partiţionaţi.
Deci, doar privind maşinile din interior şi din exterior, ne putem face o impresie destul de clară: Audi Q5 este un model tineresc, destinat persoanelor active şi moderne, în timp ce Mercedes Benz GLK se adresează clienţilor conservatori, ce doresc lucrurile simple şi ergonomice şi pentru care confortul este prioritar.
Se vor menţine aceste păreri şi după proba de drum sau analiza preţurilor?
VEZI EPISODUL 2 AL COMPARATIVULUI AUDI Q5 3.0 TDI VERSUS MERCEDES BENZ GLK 320 CDI
A venit criza mondială. Lumea trece la economii. Piaţa auto a anticipat această situaţie, iar producătorii s-au conformat. Nu ne mai trebuie Mercedes GL-Class sau Audi Q7 zis şi Jip-Jip. Aceeaşi treaba o pot face şi unele modele mai mici. Iar downsize-ingul se vede acum la noile modele: Audi Q5 şi Mercedes GLK.
Ambele au apărut aproape concomitent, cu motorizări şi dimensiuni similare, concurenţi direcţi în segmentul SUV-urilor compacte premium. Astfel că un comparativ între cei mai noi copii minune ai industriei auto germane era inevitabil. Doamnelor şi domnilor, vă prezentăm noile Audi Q5 şi Mercedes Benz GLK. Să-i luăm pe rând.
Audi. Audi cred că are gama de modele cel mai puţin diferenţiată. Toate modelele seamănă între ele, soluţiile câştigătoare sunt montate pe noile modele, imaginea de marcă este impinsă la extrem, originalitatea apare doar din când în când. Iar Audi Q5 nu face excepţie.
Grila faţă nu este nouă, nici blocurile optice, nici proiectoarele. Ce să mai, nimic nu este nou. În partea din spate avem blocuri optice care, în sfârşit, sunt originale. Nu în totalitate, dar pe timp de noapte oferă o amprentă unică, de felină furioasă. Pe timp de zi oricine poate observa asemănările cu mai marele Q7.
Nici lateralul nu poate fi ceva nou, ci tot un Audi tipic. Jantele de 20 de inch indică un caracter sportiv pronunţat în dauna unor performanţe off-road mai scăzute. Că până la urmă, aproape nimeni nu va dori să murdarească o asemenea frumuseţe prin noroaiele patriei. Doar prin cele de pe străzile publice.
Noul Audi Q5 are o lungime de 4,63 metri, cu o înălţime de 1,65 metri şi o lăţime de 1,88 metri, dimensiuni mai mici decât ale unui Q7, care facilitează o folosire mai uşoară în oraş, dar păstrează în acelaşi timp un spaţiu interior generos.
Pe de altă parte, GLK-ul este puţin mai mic. O lungime de 4,52 metri, o înălţime de 1,68 metri şi o lăţime de 1,84 metri. Dar acest lucru nu se observă, chiar şi atunci când cele două maşini sunt puse în paralel. Numai că asemănările între cele două modele la nivel exterior aici se reduc: la dimensiuni. Pentru că designerii germani de la Mercedes Benz au luat-o pe alt drum.
Dacă Audi Q5 este un automobil cu linii fluide, care pare, dar şi este aerodinamic (cX de 0,33 la Q5 comparativ cu 0,35 la GLK) , concurentul de la Mercedes Benz este un conservator convins. Aceleaşi linii vechi de la tataie G-Class, cu unele influenţe moderne, evident. Forme angulare, aspect tăios, uşor clasic şi o stea imensă montată pe capotă. La aceste lucruri se reduce designul lui GLK.
Cu toate acestea, cu siguranţă va fi un hit la vânzări. Deja s-au înregistrat comenzi foarte mari. Dar asta se întâmpla înainte de criza actuală.