Audi A5 vs BMW Seria 3 Coupe

Autor: Oraan Mărculescu 15 ian. 2008 Teste comparative

Deci 2-1 pentru Seria 3 Coupe. Cine ar fi crezut? Noi cu siguranţă n-am fi pariat pe un asemenea “scor”, cel puţin nu la aceste capitole.
Însă, din fericire pentru mulţi, atunci cînd cumperi o maşină, sînt foarte multe alte lucruri care contează, pe lîngă performanţele acesteia.

Un A5 3.0 TDi costă 40.378 de euro fără taxe – preţ de bază. Dotările-standard includ (printre altele): airbaguri cu recunoaşterea poziţiei scaunelor, climatronic în 3 zone, computer de bord, ESP, frînă electromecanică pentru parcare, inserţii din aluminiu pe pragurile uşilor, oglinzi electrice (full), proiectoare de ceaţă, radio-CD cu MP3 şi 8 difuzoare, senzori de lumină şi ploaie, sistem servotronic, discuri ventilate pe faţă şi volan sport multifuncţional. Modelul condus de noi avea în plus faruri adaptive, un superb sistem audio de înaltă fidelitate Bang & Olufsen, cruise control, jante din aluminiu de 19”, scaune încălzite şi reglabile electric, reglaj lombar pentru scaunele faţă şi un sistem de navigaţie cu DVD – per total, dotări opţionale în valoare de peste 7.000 de euro.

În celălalt colţ al ringului se află Seria 3 Coupe 330xd. Preţul de bază al modelului este de 38.480 de euro (de asemenea fără taxe), iar dotările sale standard sînt asemănătoare cu cele ale A5-ului. Însă versiunea condusă de noi avea şi ea cîteva opţionale în plus. Anume tapiţeria din piele, cutia de viteze automată, pachetul M Sport, scaunele faţă electrice şi încălzite, sistemul de avertizare la parcare, sistemul de navigaţie, pregătirea pentru telefon mobil cu bluetooth, magazie pentru 6 CD-uri, sistemul Hi-Fi cu 10 difuzoare şi pachetul confort.

Toate aceste dotări opţionale, alături de încă vreo 4-5 pe care le-am omis din cauză că nu sînt foarte importante, urcă preţul CIP al modelului de la 38.480 la 52.049 euro. Aşadar, rotunjind puţin cifrele, 330xd este cu circa 5.000 de euro mai scump decît A5-ul. Dar pînă să săriţi cu toţii să răstigniţi BMW-ul, gîndiţi-vă că, pentru o comparare mai justă a dotărilor, preţului final al lui A5 ar fi trebuit să i se adauge şi costul unui pachet S-Line, alături de o pregătire pentru telefon cu bluetooth. Asta ar mai fi însemnat aproximativ 2.500 de euro, aşa că diferenţa de preţ dintre cele două modele nu ar mai fi fost atît de considerabilă.

Noi, pe de altă parte, ne declarăm mulţumiţi de ambele maşini. Le-am admirat, le-am lăudat, le-am certat şi apoi le-am “pedepsit” cu nişte condiţii de drum pentru care automobile precum Audi A5 sau BMW Seria 3 Coupe pur şi simplu nu sînt făcute. Dacă ar fi să tragem linie şi să vă spunem care dintre ele este mai bună, nu cred că aţi vrea să auziţi purul adevăr… deoarece adevărul este că ne place să fim minţiţi frumos. Foarte multe persoane au declarat că A5-ul este o maşină mai reuşită decît Seria 3 Coupe şi, probabil, dacă ar fi banii noştri sau ai voştri, ne-am duce cu toţii la cel mai apropiat showroom Audi şi ne-am comanda un exemplar magnific numai pentru că este mai confortabil, mai spectaculos ca aspect exterior şi interior şi, nu în ultimul rînd, mai sexy (plus că este un adevărat deliciu să-l priveşti noaptea doar cu poziţiile pornite).

Dar, dînd toate cărţile pe faţă, adevărul este că, dintre cele două vehicule, Audi A5 nu este o maşină mai bună. Pur şi simplu, nu este.
Poate o spunem cu părere de rău, poate nu… dar nu are rost să ne minţim. Cît despre cei care au declarat A5-ul ca fiind, din punctul de vedere al şoferului, o maşină superioară Seriei 3 Coupe, nu ne rămîne decît să-i rugăm să uite pentru o secundă de orgoliu, să se urce din nou la volanul BMW-ului şi pur şi simplu să-l conducă. Pentru asta este făcut.

Toate poveştile au un sfîrşit. Este un fapt inevitabil. Iar atunci cînd am auzit că la munte ninge puternic şi că un automobil sport fără gume de iarnă n-ar avea nici o şansă să iasă “cu viaţă” din Poiana Braşov pe un asemenea viscol, ne-am gîndit că ni se oferă ocazia ideală de a dovedi cît de irelevante sînt prognozele meteo de la radio şi cît de bine ar fi dacă, în schimb, am asculta cu toţii de instinctele noastre.

OK, poate că nu ăsta a fost motivul pentru care am făcut ce-am făcut – dar ce contează? Ne-am înarmat cu puţin curaj, ne-am urcat într-un superb Audi A5 3.0 TDi Quattro, am luat şi un BMW Seria 3 Coupe 330 diesel şi, ascultători cum ne ştiţi, ne-am decis să ducem aceste două maşini fix în Poiană, pe o vreme care ar fi dezarmat pînă şi cele mai descurcăreţe SUV-uri.

Dar să începem cu începutul şi să vorbim despre primul coupe Audi cu patru locuri al ultimului deceniu. Indiferent din ce unghi îl admiri – şi nu ai cum să nu-l admiri –, A5-ul este o maşină ireal de frumoasă. Fie că o vezi prin trafic sau parcată undeva în spatele blocului, nu te poţi abţine să nu o priveşti şi să nu te simţi puţin intimidat de aspectul său.

Liniile caroseriei se aseamănă cu cele ale noului A4, însă comparaţia nici nu-şi are rostul. Cu excepţia lui R8, A5 este cel mai frumos model care a purtat vreodată cele patru cercuri pe grila radiatorului – şi dacă ne gîndim că tocmai acest A5 este maşina pe care Seria 3 Coupe trebuie s-o învingă pentru a-şi păstra poziţia de lider al segmentului… deodată lucrurile nu mai par aşa de roz pentru bavarezul nostru.

Cei de la Audi au luat cartea proverbială de “reguli” ale luptei între constructori, au citit-o şi au aruncat-o pe geam direct în fruntea lui Chris Bangle (designerul Seriei 3 de la BMW). Iniţial, cînd primele poze cu A5 începuseră să inunde Internetul, toată lumea era de părere că acesta semăna mult prea mult cu Seria 3 Coupe şi că inginerii de la Audi sînt atît de lipsiţi de inspiraţie, încît au început să-şi copieze rivalii. Acum, cu cele două maşini puse una lîngă alta, toţi cusurgiii (inclusiv eu) îşi pot mînca vorbele.

Diferenţele estetice sînt mai mult decît evidente. Ce mai, A5-ul este şi mai lung, şi mai lat decît coupe-ul, iar într-o lume unde mărimea contează, cuvintele parcă nici nu-şi mai au rostul.
Să nu ne înţelegeţi totuşi greşit. Nu spunem că BMW-ul nu ar arăta bine… ba din contră, însă nu reuşeşte să întoarcă atîtea capete cîte întoarce Audi-ul.

Te uiţi la BMW o dată, îl admiri vreme de 5 secunde şi treci mai departe. În schimb, A5-ul te poate fermeca minute în şir – întrebaţi-mi colegii! Unul dintre ei se aşează cîteodată într-un colţ şi îi mormăie numele ca un obsedat.
OK, poate că nu e chiar aşa… dar cred că aţi înţeles unde batem. Audi 1, BMW 0. Deocamdată.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide