Fiecare dintre cele şapte automobile ne-a impresionat în mod diferit, însă pe final s-a dovedit a fi destul de simplu să le diferenţiem aşa cum ştim noi mai bine. Totul a început cu apariţia noului A4, dar pe parcurs ne-am dat seama că, în ciuda laudelor primite cu ocazia lansării sale, Audi-ul nu poate fi totuşi încoronat ca lider absolut al acestui segment.
Conduce într-adevăr din punctul de vedere al finisajelor de la interior, a fost şi una dintre cele mai frumoase maşini de la test şi de asemenea era cea mai confortabilă. Cît despre poziţiile cu LED-uri… Dumnezeule, cineva la Audi probabil că a primit o primă astronomică atunci cînd s-a apucat să le pună în practică.
Propulsorul TDi de 2,0 litri şi 143 de cai-putere a fost însă printre cele mai slabe din test, în ciuda faptului că nu mai sună atît de “needucat” precum generaţiile PD. Cel mai mult ne-a impresionat, foarte surprinzător, motorul de sub capota Jaguar-ului. Pe hîrtie nu este cel mai performant, însă mulţumită gol-ului turbo foarte mic şi funcţiei de overboost, X-Type-ul ne-a făcut să ne simţim cel mai bine la volanul său în privinţa performanţelor.
La capitolul ţinută de drum, C-Klasse le-a fost clar superior rivalilor săi, în mare parte datorită suspensiilor adaptive… feeling-ul fiind şi el inconfundabil – este totuşi un Mercedes-Benz!
Trecînd mai departe, BMW-ul Seria 3 şi Lexus IS ocupă clar primele locuri din punctul de vedere al dinamismului, cu un avantaj sesizabil în favoarea Seriei 3, în timp ce IS-ul spulberă totul în materie de aspect exterior.
Tot vorbind despre ţinuta de drum şi calitatea materialelor folosite la interior, trebuie să menţionăm că ambele produse General Motors, anume BLS-ul şi Saab-ul 9-3, au fost depăşite atît de trio-ul nemţesc, cît şi de japoneza cu aspect de Batmobil pentru familişti.
Undeva între toate acestea, X-Type-ul a stat şi a “privit” fără să iasă prea mult în evidenţă (exceptînd raportul motor – cutie de viteze), însă stilul său unic îl face un candidat demn să poarte sigla pisicii de vînătoare britanice.
Cît despre un cîştigător absolut, acesta depinde de aşteptările fiecăruia… însă după atîta timp petrecut cu cele şapte automobile, parcă am merge pe mîna Benz-ului… la nici 10 secunde după ce ne-am răzgîndi în privinţa încoronării noului Audi A4, graţie excelentului său raport calitate/aspect.