Pentru 2008, cei de la Jaguar vor lua cel mai mic model al lor, X-Type, şi-l vor aduce la zi modificînd nu mai puţin de 500 de componente. La exterior se vor schimba spoilerele, grila radiatorului, emblema mărcii, gumele şi gama de culori disponibilă în ofertă. La interior se vor modifica inserţiile şi cadranele de bord.
Cum X-Type-ul nu a suferit încă aceste operaţii, el rămîne o maşină cu un aspect clasic şi elegant. Este într-un fel bine, deoarece îşi păstrează în continuare imaginea extrem de respectabilă, doar că o face folosindu-se de numele istoric al mărcii şi nu de imaginea în sine a maşinii, precum Lexus.
Odată ce te urci în X-Type, totul începe să fie din ce în ce mai clar. Te afli la volanul unui Jaguar, iar asta are o semnificaţie puternică, fie că o realizezi mai devreme, fie după mai mult timp petrecut cu el.
Direcţia este bună, iar motorul diesel de 2,2 litri şi 155 de cai-putere, prezent şi sub capota lui Ford Mondeo, pune X-Type-ul în mişcare instantaneu, cu foarte puţin lag turbo. Transmisia, şi ea luată de pe Mondeo, ajută Jaguar-ul să atingă 100 km/h în 8,9 secunde, oprindu-se abia la 220 km/h.
Interiorul, chiar dacă nu este foarte modern, impresionează prin combinaţia de culori ale finisajelor şi prin senzaţia aristocratică oferită de ambiaţa creată. Arată bine, chiar dacă iniţial ne-a lăsat uşoara impresie de calitate… neglijentă, în stil britanic.
Un alt aspect dezamăgitor al interiorului este culoarea cu care este iluminat bordul. Este vorba de un verde puţin anemic, prezent atît la fosta generaţie de Ford-uri, cît şi la… celebra Dacie 1310.
Totuşi, momentul cel mai frumos la volanul unui X-Type, este acela în care conştientizezi faptul că te afli într-o maşină cu un pedigree mixt, compus din lux, istorie şi performanţă. Noi, cel puţin, nu am putut să nu respectăm Jag-ul pentru ceea ce este.
În dotarea-standard, pentru 23.910 euro fără taxe, primeşti 6 airbaguri, DSC, ETC, computer de bord, geamuri electrice faţă/spate, aer condiţionat automat, proiectoare de ceaţă, cruise control, jante din aliaj uşor de 17”, CD-Player, tapiţerie piele-stofă, scaune electrice, volan multifuncţional şi faruri automate.
Asta înseamnă că 28.455 de euro e preţul final pe care-l plăteşti, ceea ce înseamnă că X-Type 2.2 D este cel mai ieftin model din comparativul nostru.