Fiind primul automobil Cadillac conceput special pentru piaţa europeană, BLS a avut mult de lucru pentru a ne convinge că merită luat în considerare atunci cînd rostim cuvîntul “premium”. În Europa, luxul este un termen mult mai complex decît în Statele Unite, iar cei de la General Motors şi-au dat seama doar recent cum trebuie să facă o maşină cu adevărat demnă de Bătrînul Continent.
BLS-ul are foarte multe în comun cu alte modele General Motors, precum Saab 9-3 şi Opel Vectra/Signum, însă a reuşit să-şi creeze o imagine mai personală separîndu-se complet de ideea unei maşini europene pentru Europa (cum este, de exemplu, KIA cee’d).
În ciuda faptului că toţi clienţii săi se află pe continentul nostru, BLS-ul rămîne o maşină cu un design 100% american, ceea ce face din ea un model cu totul şi cu totul special – aceeaşi formulă învingătoare fiind folosită şi de Chrysler pentru modelul său mai mare, numit 300C, chiar dacă acesta nu este destinat în majoritate europenilor.
Trebuie să recunoaştem că reţeta a avut succes, iar Cadillac BLS a reuşit să ne impresioneze nu numai prin aspect, care este chiar dinamic, ci şi prin eleganţă, trăsăturile estetice fiind împrumutate atît de la limuzina americană STS, cît şi de la CTS – model ce urmează să debuteze şi la noi.
Pe şosea, BLS-ul este o maşină confortabilă şi suficient de capabilă pe viraje ca să te simţi în siguranţă atunci cînd le abordezi în viteză, în timp ce la viteze de pînă în 160km/h, totul este suficient de liniştit în interior. Totuşi, nu recomandăm această maşină pentru adepţii manevrabilităţii, întrucît direcţia îţi dă senzaţia că te afli într-un Escalade şi nu într-o berlină cu patru uşi – deci o “surpriză” foarte neplăcută.
Sub capota maşinii se află acelaşi motor diesel de 1,9 litri şi 150 de cai-putere care poate fi regăsit şi în gama Opel, pe modele precum Astra, Vectra şi Zafira.
Performanţele sînt şi ele decente, viteza maximă ajungînd la 210 km/h, iar suta de kilometri fiind acoperită în 9,5 secunde.
La interior, materialele folosite nu impresionează, însă nici nu dezamăgesc, iar poziţia la volan este suficient de bună. Dotările modelului din test erau generoase, cu scaune din piele, display cu touchscreen, inserţii de lemn, volan din piele multifuncţional şi climă automată. Preţul: 29.000 de euro fără taxe.