6 vs Passat vs Laguna vs Mondeo

Autor: Oraan Mărculescu 22 mai 2008 Teste comparative

Renault Laguna

Oui, am aşteptat maşina asta cu sufletul la gură şi am rămas cu gura deschisă când am văzut pentru prima oară break-ul în realitate. Este absolut superb. Nu pot spune însă acelaşi lucru despre limuzina prezentă aici în test. Laguna arată mai bine în fotografii decât în realitate, deci da, această maşină arată mai bine aici decât atunci când o vei vedea în realitate. Este un pas uriaş faţă de generaţia precedentă, Laguna arată acum ca un Renault modern şi trăsăturile sale de design vor fi preluate de toate viitoarele modele ale casei.

Pentru a nu isca o dispută plină de subiectivismul pornit din gânduri legate de felul în care au fost desenate maşinile, trecem mai departe şi vă spun că, din punctul de vedere al calităţii de fabricaţie, noua Laguna este absolut ireproşabilă. Fac referire şi la interiorul care este impresionant prin prisma materialelor folosite la construcţie. Designul bordului este şi el foarte modern, iar Laguna este acum la nivelul concurenţilor celor mai moderni. Personal, acord nota 10 noului mod în care au fost amplasate comenzile sistemului de climatizare, foarte ergonomic, dar şi futurist în acelaşi timp.

Am depunctat foarte mult Laguna datorită poziţiei de conducere care, în mod inexplicabil, pare chiar mai puţin reuşită decât la generaţia precedentă. Stai prea sus, iar scaunul nu este chiar cel mai confortabil. Schimbătorul de viteze este şi el destul de ciudat, e prea mare şi cursa lui pare haotică pe alocuri. Nu este chiar cel mai plăcut loc de conducere în care să stai, însă aceasta este cea mai confortabilă maşină din testul nostru. Denivelările sunt filtrate extrem de eficient şi mai ales silenţios, aşa încât caracterul fostei generaţii a fost păstrat şi la noul model.

Pe drumurile virajate, Laguna are un ruliu mai mare decât cel al lui Passat, dar subvirarea intervine foarte târziu. Direcţia este precisă şi face maşina foarte manevrabilă şi plăcută de pilotat. Un alt punct forte al lui Laguna este motorizarea de 2 litri diesel, rafinată şi cu foarte multe resurse de putere indiferent de treapta în care te afli. Cursa schimbătorului răpeşte însă foarte mult din plăcerea de a conduce. Din testul nostru comparativ, doar Mondeo este la fel de confortabil precum Laguna, dar aceasta din urmă poate fi şi condusă într-un fel în care Fordul s-ar împletici pe viraje cu mare graţie. Laguna este o maşină foarte reuşită, confortabilă şi care poate fi condusă destul de rapid, lucru surprinzător dacă te gândeşti că în primul şi în primul rând această maşină a fost construită pentru a fi extrem de confortabilă.

Pagini: 1 2 3 4 5


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide