Volkswagen Passat
Maşina asta a devenit deja cult pentru toţi românii, iar pentru foarte mulţi este soluţia logică în acest segment. Nu este o opinie greşită, dar este extrem de subiectivă, şi ideea este că există şi alte maşini la fel de capabile, sportive, elegante sau cum ai descrie tu mai bine Passat-ul, la aceiaşi bani. Pentru mine, Passat-ul este un model învechit stilistic şi nu aş rezista să mă uit la o Mazda6 şi apoi să cumpăr un Passat. Dacă totuşi o faci, ia unul cu faruri bi-xenon cu lumini adaptive – sunt stilizate diferit şi fac maşina să arate altfel decât miile de alte maşini la fel din ţară.
Sau cheltuieşte în plus la Volkswagen Individual pe un pachet care îţi va face Passat-ul să iasă din mulţime. La propriu. Din punctul de vedere al calităţii asamblării, Passat-ul este ireproşabil, şi acest lucru este valabil şi la interior, dacă optezi pentru o versiune de top. Fereşte-te de versiunile de echipare inferioare care arată ieftin la interior. Poziţia la volan şi confortul interior al scaunelor sunt cele mai bune din acest test.
Scaunele echipării Highline sunt absolut geniale şi arată parcă smulse de pe un Porsche şi înghesuite aici după ce au fost îmbrăcate în ceva materiale furate de pe la inginerii Phaeton. Ergonomia este exemplară, designul este încă modern în interior, chiar şi după mulţi ani de carieră. Am depunctat confortul lui Passat, dar această scădere a punctajului nu trebuie înţeleasă greşit. Din punctul de vedere al interiorului, confortul este ideal, plus că Passat este singurul model din test pentru care pot fi comandate dotări opţionale care nu sunt disponibile pentru nici un alt model prezent în acest comparativ.
De exemplu, camera video pentru marşarier – 330 euro, scaune spate încălzite (doar şi cu scaune faţă încălzite), 480 euro sau funcţia Auto Hold – 45 euro. Altfel însă, confortul este depunctat de jantele cu cât mai mari, cu atât mai răpitoare de confort, plus că amortizarea denivelărilor este ceva mai zgomotoasă decât în cazul modelelor concurente de aici. Cauza este reglajul ceva mai rigid pentru suspensie, care chiar dacă nu este cea mai confortabilă din test, face treabă foarte bună atunci când maşina este exploatată pe viraje şi eventual într-un regim ceva mai sportiv.
Ţinuta de drum este foarte bună, la fel şi comportamentul pe viraje, dar am depunctat maşina deoarece ruliul este ceva mai mare la Passat faţă de Mazda6. Modelul aici de faţă era echipat cu noua motorizare diesel de 2 litri cu tehnică common-rail, cuplată transmisiei opţionale DSG. Oh, da, acesta este Passat-ul pe care ţi-l doreşti. În sfârşit, limuzina germană are sub capotă un TDI rafinat şi, cel mai important: silenţios. Practic, acesta este cel mai silenţios model din testul nostru, lucru care nu ar fi fost posibil cu motorizarea veche. Acum, cu noul motor, Passat este la nivel de Audi A4 atunci când vorbim de rafinament şi silenţiozitatea motorului. Altfel, cutia DSG este genială, schimbă foarte rapid şi funcţionează ireproşabil cuplată cu noul diesel, care şi-a păstrat calităţile dinamice, dar s-a emancipat în silenţiozitate.