BMW X3
Cel mai mic SUV BMW a suferit de curînd o operaţie de facelift. Pentru că a trecut de prima tinereţe, BMW X3 are acum o parte frontală modificată, dar şi un posterior îmbunătăţit. Sînt şi o serie de motoare noi, inclusiv impresionantul diesel de trei litri şi 286 CP. Dar noi avem treabă cu versiunea de doi litri. Micul SUV bavarez a trăit mereu în umbra fratelui mai mare şi mai arătos X5.
Acesta este unul dintre cele mai dorite şi mai bine vîndute modele ale casei bavareze în România. Dar nici X3 nu s-a lăsat mai prejos. Este pe locul 10 în topul vînzărilor de modele SUV din 2007. Şi are cîteva atuuri interesante.
În primul rînd, este un BMW. Sună ciudat, dar acest lucru se simte de cum te-ai suit la volan. Poziţia de condus este joasă, aproape sportivă.
Dacă am face abstracţie de faptul că stăteam ceva mai sus decît într-un automobil normal, am putea jura că ne-am aşezat într-o berlină medie. Volanul este gros, iar direcţia este grea şi dă acea senzaţie tipică modelelor BMW. Iar motorul e incredibil. BMW produce probabil cele mai bune propulsoare diesel de doi litri de pe piaţă.
Motorul de pe X3 are 1.995 cmc şi dezvoltă 177 CP şi 350 Nm, livraţi constant între 1.750 şi 3.000 rpm. BMW X3 a fost cel mai puternic şi mai sportiv SUV prezent la comparativ. E un SUV de şosea cu aptitudini de berlină sport. Este alternativa pentru un 320d. Suspensia e fermă, iar virajele nu reprezintă o problemă. Sînt o plăcere! Transmisia este integrală permanentă şi foloseşte apreciatul sistem xDrive, patentat de BMW.
Avem buton pentru coborît pante şi putem trece prin vaduri de pînă la 500 mm. În mod normal, puterea este transmisă în proporţie e 70% către puntea faţă, însă dacă o cer condiţiile, raportul poate fi modificat automat. BMW X3 este şi foarte practic. Există spaţiu suficient în habitaclu, iar portbagajul este suficient de mare, putînd adăposti 480 de litri de bagaje.
Reversul medaliei îl reprezintă faptul că a început să îmbătrînească, iar asta se simte mai ales la interior. Mult mai banal decît cel al modelelor BMW mai recente, dar îngrijit şi “nemţeşte” lucrat, habitaclul lui X3 are un aer datat. În comparaţie cu Tiguan, chiar şi o parte a plasticelor sînt mai de calitate pe modelul Volkswagen. Însă cea mai mare problemă a modelului BMW X3 este fratele său. Întotdeauna, un BMW X5 va părea şi va fi mai atrăgător. Iar diferenţa de preţ se justifică.
Chevrolet Captiva Sport
Chevrolet şi-a început ofensiva europeană atunci cînd General Motors a cumpărat constructorul coreean Daewoo. Modelele coreene destinate pieţei europene au fost rebotezate şi s-au introdus creaţii noi. Cu un nume nu foarte inspirat pentru limba română, Captiva este un SUV a cărui dezvoltare a fost iniţiată de coreeni şi finalizată de General Motors. Platforma inaugurată de Captiva este folosită şi de fratele de grup vîndut sub marca Opel şi botezat Antara. Ambele modele au fost prezente la testul nostru.
Captiva este destinat familiilor, fiind disponibil şi în varianta cu şapte locuri. Versiunea care a participat la testul nostru a fost recent lansată în varianta Sport, care se prezintă cu un mic facelift în zona blocurilor optice şi a stopurilor. Interiorul a fost şi el upgradat cu cîteva elemente de design, printre care tapiţeria de piele în două tonuri.
Motorul este acelaşi VCDi de doi litri care dezvoltă 150 CP şi 320 Nm. E zgomotos şi începe să îşi facă simţită puterea doar de pe la 2.000 rpm. Motorul diesel a fost dezvoltat în Coreea împreună cu specialistul italian VM Motori. Cutia de viteze manuală are cinci trepte şi nu reprezintă un etalon în domeniu. Nici ţinuta de drum nu se numără printre cele mai bune din clasă, mai ales cînd automobilul este dotat cu jante de 18 inci. Direcţia e penalizată de volanul cu diametru prea generos, dar pare ceva mai fermă decît a modelului Opel Antara.
Transmisia integrală permanentă trimite în mod normal puterea către puntea faţă, dar sistemul electronic simte orice schimbare în ceea ce priveşte aderenţa şi transmite puterea în consecinţă. Pentru excursiile offroad, Captiva oferă un sistem de coborîre asistată a pantelor ce devine activ prin simpla apăsare a unui buton.
La interior, stilul este îngrijit, însă calitatea anumitor plastice, consola centrală şi indicatoarele de bord banale nu vor fi pe placul tuturor. De asemenea, scaunele faţă nu sînt atît de profilate pe cît ar fi trebuit. Reversul medaliei este bancheta extrem de mare şi posibilitatea de a avea două locuri suplimentare în portbagaj. Există şi o multitudine de spaţii de depozitare ce culminează cu un torpedou imens.