CITEŞTE AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU RENAULT MEGANE COLLECTION 2012
Cea mai ieftină versiune 1.5 dCi a lui Renault Megane Sport Tourer Collection 2012 vine în echiparea Expression, pentru un preţ de pornire de 16.300 euro, în timp ce echiparea superioară Privilege porneşte de la 18.000 euro. Adică preţuri convenabile pentru segment, în condiţiile unui foarte bun raport preţ/echipare.
Vezi mai multe detalii despre preţurile şi dotările lui Renault Megane Sport Tourer
Se pune întrebarea dacă merită banii în plus pentru cutia automată cu dublu ambreiaj EDC – adică 1.400 euro suplimentar. Ei bine, în teorie cutia automată asigură un consum mediu sensibil mai redus, deci 1 – 0 pentru cutia EDC.
Apoi, o dată cu EDC maşina este dotată şi cu sistemul Hill Descent Control (100 euro suplimentar pentru cutia manuală), iar confortul în condus, atât în regim urban, cât şi pe şosele şi autostrăzi, este net superior în cazul automatei.
Deci mi se pare justificat preţul de pornire de 19.400 euro pentru varianta automată Renault Megane Sport Tourer 1.5 dCi EDC Collection 2012, care vine doar în echiparea superioară Privilege. Adică ai o familistă automată, economică şi confortabilă la mai puţin de 20.000 euro, ceea ce e o ofertă demnă de luat în seamă.
Să vedem pe ce dotări opţionale merită să mai dai banii:
Prin urmare, dacă ar fi să-mi cumpăr un Renault Megane Sport Tourer 1.5 dCi EDC Collection 2012, la preţul de bază de 19.400 euro aş mai adăuga încă 1.390 euro (sistemul de navigaţie TomTom, senzori de parcare faţă/spate şi cameră pentru marşarier, aeratoare spate şi scaune încălzite şi cu reglaj electric pentru şofer). La care mai plusăm obligatoriu cu 400 euro pentru vopseaua metalizată.
Deci, în final, conform preferinţelor mele, maşina ar costa 21.190 euro. Deloc rău pentru un break spaţios şi foarte confortabil, cu un nivel de echipare excelent pentru vacanţe, dar şi pentru nevoile de zi cu zi, cu un motor diesel suficient de potent şi economic şi, foarte important, cu o cutie de viteze automată foarte eficientă.
Sincer, concurenţa nu prea are un răspuns viabil în această categorie, deci Megane Collection 2012 devine cu atât mai tentant. Iar dacă vă gândiţi că un crossover sau SUV e de preferat pentru România, vă dau dreptate, dar asta înseamnă să scoateţi multe mii de euro suplimentare pentru a ajunge la gradul de confort oferit de Megane Sport Tourer EDC.
În final, verdictul meu despre Renault Megane Sport Tourer 1.5 dCi EDC Collection 2012 este clar: merită. Mi-a demonstrat-o într-un periplu de aproape 7.000 km, în cam toate condiţiile de drum.
Singurul compromis cu adevărat important pe care trebuie să îl facă un potenţial client ţine de sportivitate: chiar dacă maşina este ”Sport Tourer”, se adresează mai mult familiştilor fără apucături de mini-Schumi. De aceea cred că maşina ar fi mai ok dacă s-ar chema Megane Confort Tourer. Sau Megane Elegance Tourer. Sau, mai simplu, Megane Best4Family.
CITEŞTE AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU RENAULT MEGANE COLLECTION 2012