CITEŞTE AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU RENAULT MEGANE COLLECTION 2012
1. Cel mai intuitiv cruise control din segment
Încă de la apariţie, în 2009, Renault Megane 3 m-a surprins foarte plăcut prin noul sistem cruise control, iar Megane Collection 2012 păstrează intactă ideea.
Faţă de alte maşini, unde toate funcţiile sunt concentrate în cât mai puţine butoane, pilotul automat de pe Renault Megane pare a avea comenzile cam… ”împrăştiate”. De fapt, este vorba de un principiu care favorizează ergonomia.
Butonul ON/OFF este situat pe tunelul central, de la acesta putându-se acţiona şi limitatorul de viteză. Apoi avem două butoane pe volan: de la cel din stânga se setează viteza dorită, care poate fi crescută sau scăzută de la ”+” şi ”-”, iar de la butonul din dreapta se poate reveni la viteza setată (”R”) sau se poate anula pilotul automat (”0”).
Practic, fiecare comandă este foarte clară şi se poate realiza stând cu mâinile pe volan şi fără a-ţi distrage atenţia de la drum. În plus, pe volan nu mai există alte butoane, deci riscul de a încurca alte comenzi este eliminat (asta şi pentru că satelitul de comandă pentru instalaţia audio e plasat pe coloana volanului).
După care intră în scenă displayul intuitiv: deasupra vitezometrului este afişată viteza setată prin cruise control, iar pe displayul din dreapta al computerului de bord eşti ţinut la curent cu valoarea setată când cruise controlul este inactiv. În plus, ledurile roşii te avertizează când ai depăşit viteza setată, fiind foarte uşor de obsevat, fără a-ţi lua privirea de la drum.
Cel mai important rămâne faptul că sistemul cruise control de pe Megane se dovedeşte cel mai facil de utilizat şi cel mai lipsit de stres la drum lung, fiind foarte intuitiv şi uşor de utilizat pe autostrăzi sau şosele naţionale. O bună parte din confortul la volanul maşinii în cei aproape 7.000 km s-a datorat clar sistemului cruise control foarte bine gândit.
2. Confortul suspensiei
Renault Megane nu se dezminte, fiind o maşină foarte confortabilă. Suspensia amortizează foarte bine denivelările, chiar şi pe cele foarte mari, în condiţiile în care Megane nu devine o barcă pe viraje. Interesant şi faptul că, la frânările mai bruşte, fenomenul de pompaj nu este aşa de pronunţat.
Dacă pe şoselele şi autostrăzile vestice confortul lui Megane nu iese aşa de mult în evidenţă (deşi, sincer, şi italienii au destule probleme cu asfaltul…), în România Megane Sport Tourer pot spune că aproape face minuni, mai ales pe porţiunile foarte deteriorate, unde doar garda la sol mai redusă decât a unui crossover sau SUV te obligă să încetineşti.
3. Cutia automată cu dublu ambreiaj EDC
Dacă secretul unei vacanţe reuşite este relaxarea, atunci cutia automată EDC este esenţială într-un voiaj de mii de kilometri. Evident, cele mai mari avantaje ale acesteia se văd în traficul urban, mai ales când e aglomeraţie mare, dar cutia s-a dovedit excelentă şi pe autostradă sau pe şoselele naţionale.
În mod normal, într-un stil relaxat, se observă eficienţa soluţiei cu dublu ambreiaj, treptele fiind schimbate rapid, la o turaţie redusă, pentru un consum cât mai mic. Cutia se comportă foarte bine şi în condiţii de drumuri în urcare, dar şi în coborâre, când retrogradează aproape în acelaşi moment în care ar face-o un şofer cu o cutie manuală.
Eficienţa EDC-ului este bună şi în condiţii de autostradă sau depăşiri pe şosea, la viteze mai ridicate. Funcţia de kick-down comandă schimbarea treptelor pe la 4.000 rpm, câtă vreme viteza este în jurul valorii de 100-110 km/h maşina fiind propulsată suficient de rapid. La viteze mai ridicate se fac simţite limitele micului dCi de 1,5 litri, dar cutia cu dublu-ambreiaj este o alegere excelentă, în aproape toate situaţiile.
4. Spaţiul interior
Renault Megane Sport Tourer are un portbagaj suficient de mare pentru un break de clasă compactă: până la nivelul geamurilor spate, capacitatea acestuia e de 486 de litri, putând fi extinsă până la 1.600 de litri prin rabatarea facilă a banchetei. În plus, sub planşeu mai există două buzunare pentru mărunţişuri.
Megane Sport Tourer stă foarte bine şi la capitolul spaţiu pentru cei din spate: graţie ampatamentului generos, de 2,7 metri e mult loc pentru genunchi, iar plafonul care coboară lin spre spate asigură un spaţiu foarte bun pentru capetele pasagerilor de pe banchetă. Iar ”martori” am destui, de la părinţi până la prieteni.
5. Climatizarea automată
Deşi ergonomia butoanelor mici şi aglomerate lasă de dorit, eficienţa sistemului de climatizare bi-zonă este foarte bună graţie celor două programe: Soft şi Fast.
În general, pe modul Auto climatizarea automată decide temperatura aerului şi viteza de suflare a acestuia. În cazul lui Megane, modul Auto Fast e pentru cazurile când vrei o răcire forţată a interiorului (mai ales după ce maşina a stat ore întregi în soare), iar modul Auto Soft e pentru când petreci mult timp în maşină, dar nu vrei să fii agasat de ventilaţia puternică.
Practic, pe modul Soft am simţit mult mai puţin disconfortul generat de instalaţiile de climatizare la nivelul sinusurilor, iar căldura a fost mai uşor de suportat decât în cazul multor alte maşini pe care le-am mai condus în condiţii de vară, cu aerul condiţionat pornit. În plus, zgomotul instalaţiei este redus, simţindu-se doar influenţa asupra motorului, accelerările puternice fiind uşor penalizate când climatizarea e pornită.
Să vedem şi minusurile lui Renault Megane Sport Tourer 1.5 dCi EDC, pe următoarea pagină