VEZI TOATE INFORMAŢIILE DESPRE TESTUL DE CONCEDIU CU FIAT LINEA 1,4 T-JET EMOTION!
Atunci când vorbeşti de o familistă pentru drumuri lungi, consumul este una dintre priorităţi – mai ales pentru şefa bugetului familiei.
Faţă de un motor diesel, acest 1,4 T-Jet este mai gurmand, pe drumul Sighetu Marmaţiei – Satu Mare – Arad media fiind de 7,0 litri/100 km. Estimez cam 2 litri/100 km în plus faţă de cât ar fi consumat motorizarea diesel în aceleaşi condiţii – dar reversul medaliei în cazul motorizării MultiJet este puterea mai mică şi zgomotul prea puţin agreabil la drum lung, detalii care chiar contează.
În condiţiile parcurgerii de mai multe ori a drumului Arad – Timişoara, cu viteze de ordinul a 120-140 km/h, dar şi a "fâţâielii" printr-un trafic aglomerat aproape ca în Bucureşti, computerul de bord a arătat chiar 8,0 litri/100 km. Fanii TDI sau dCi vor zâmbi pe sub mustaţă, chiar dacă preţul motorinei este încă mai mare decât cel al benzinei. Celor 372 RON de până acum li s-au mai adăugat încă 263 RON, iar acul litrometrului este în acest moment la jumătate, în timp ce kilometrajul indică peste 2.300 km (deci pot considera că am făcut până acum 2.000 km cu 600 RON).
Date computer bord (16.10.2008, Sighetu Marmaţiei – Arad):
Date computer bord (17-19.10.2008, Arad – Timişoara – Arad – Timişoara – etc):
Observaţie: computerul de bord înregistrează datele doar în timpul mersului, la scoaterea cheii din contact cronometrul fiind oprit
Dar dacă familia virtuală ar fi trebuit să facă traseul din ultimele zile cu trenul? Ar fi însemnat un chin. Ruta Sighetu Marmaţiei – Arad se parcurge cu acceleratul în aproape 12 ore (deci dublu faţă de maşină), cu un cost total de 238 RON – şi asta la clasa a II-a! Dacă se mai adaugă şi un drum cu taxiul, dar, mai ales, drumurile Arad – Timişoara, varianta cu trenul iese clar din discuţie, atât ca bani, cât mai ales ca nivel al stresului.
Eventual se poate apela la varianta microbuzelor: Sighet – Arad ar costa familia virtuală 160 RON, iar drumurile prin Arad sau prin Timişoara, cât şi între cele două oraşe, ar duce suma undeva la 300 RON. La care nu mai amintim deranjul bagajelor sau costurile suplimentare cu taxiul. Deci este clar că, faţă de transportul în comun, Fiat Linea 1,4 T-Jet a fost o alegere mult mai inspirată pentru acest traseu, aşa încât scorul este acum de 2-1 în favoarea maşinii faţă de tren sau alte mijloace de transport în comun.
De fapt, date fiind avantajele ţinând de spaţiu şi confort, dar mai ales de performanţe (pentru şofer, rămâne prioritar cum se simt la volan, nu?!), Fiat Linea 1,4 T-Jet este un partener de concediu foarte bun. Însă, dacă mă raportez subiectiv strict la concediul meu, are un mare dezavantaj: nu este o maşină de mers prin cluburi! Cum ar fi Fiat 500, de exemplu, care este un magnet pentru fete – faţă de Fiat Linea, care parcă vrea să comunice că vreau să mă însor…
VEZI TOATE INFORMAŢIILE DESPRE TESTUL DE CONCEDIU CU FIAT LINEA 1,4 T-JET EMOTION!
Este clar, Fiat Linea este o maşină de familie. Asta esta părerea unanimă a cunoscuţilor şi rudelor pe la care am trecut şi care văd în această maşină, mai mult sau mai puţin, visul românului de a avea o mini-limuzină arătoasă.
"La Fiat le-a reuşit maşina asta", "Da’ cât de mare e portbagajul ăsta??", "Cum adică e derivată din Grande Punto? Nu cred, e maşină nouă", "Ai loc în spate, nu ca în maşina lui Cristi!", "E mişto cum au combinat culorile, bejul arată classy în combinaţie cu vopseaua vişinie", "Ce bine trage, are vână, nu glumă", "Îi destul de confortabilă, cu maşina noastră nu mergem mai mult de 90 la oră pe drumul ăsta", "E o maşină frumoasă, îmi place, cât costă?".
Ei bine, răspunsul la ultima întrebare, "cât costă?", devine călcâiul lui Ahile, deoarece 14.710 euro (preţul promoţional al lunii octombrie pentru versiunea 1,4 T-Jet Emotion) este o sumă cam mare pentru familistul obişnuit din România. Cel puţin la prima vedere, pentru că durează nişte minute bune să explici că are cea mai puternică motorizare pe benzină ("are turbo? a, păi e tare!") şi nivelul de echipare de top Emotion, cu o groază de chestii standard.
Alte critici majore maşina nu a primit din partea celor care au luat contact cu ea, per total Fiat Linea fiind o maşină surprinzător de reuşită pentru multă lume care considera că maşinile Fiat sunt ieftine şi nu prea bune. E clar că, o dată cu Grande Punto, a început o nouă eră pentru Fiat, iar Fiat Linea are o percepţie foarte bună în rândul românilor familişti.
Ce ar avea de spus membrii familiei virtuale?