VEZI TOATE INFORMAŢIILE DESPRE TESTUL DE CONCEDIU CU FIAT LINEA 1,4 T-JET EMOTION!
La preluarea maşinii, kilometrajul arăta 534 km. I-am făcut plinul, adică 41,36 litri cu 160.06 RON. În traficul bucureştean am parcurs 197 km, cu un consum mediu de aproape 12 litri/100 km.
A mai survenit o realimentare pe autostrada Bucureşti – Piteşti (nu îmi place să ajung pe roşu): la 812 km, am alimentat 27 de litri cu 104,49 RON. A treia şi ultima alimentare a zilei de 15 oct. a fost la Cluj: la 1.166 km am pus 28 de litri cu 108,36 RON. La finalul zilei, acul litrometrului stă exact în dreptul celei de-a doua linii a indicatorului, ceea ce înseamnă că rezervorul este gol cam o treime (deci am consumat cam 15 litri de la ultima alimentare).
* observaţie: după ultima alimentare s-au consumat circa 15 litri, deci, practic, putem considera că până în ziua de 15.10.08 s-au consumat circa 80 de litri, care costă 305 RON.
Scump? Dacă aş fi ales să merg cu trenul, cel mai scump bilet, la vagonul de dormit clasa I m-ar fi costat 163 RON, pe ruta Bucureşti – Sighetu Marmaţiei. Trenul circulă noaptea şi face tot 14 ore, cât mi-a luat mie la volanul lui Fiat Linea. În plus, aş fi evitat oboseala unui drum atât de lung. Deci drumul cu Fiat Linea până acasă m-a costat dublu faţă de tren.
Dar nu aceasta e concluzia, pentru că am spus de la început că am o familie virtuală de transportat. În aceste condiţii, patru bilete la cuşetă (pentru că nu poţi fi atât de zgârcit încât să-ţi torturezi familia 14 ore pe tren la clasa a II-a!) ar fi dus la o sumă de 93,3 RON de persoană. Având în vedere că vorbim de doi copii de 6 ani, aceştia beneficiază de reducere, deci biletele pentru ei ar fi 59,1 RON de persoană.
Suma totală pentru drumul cu trenul, pentru familia mea virtuală, ar fi de 304,2 RON. Deci aceiaşi bani daţi pe benzină. La care, totuşi, mai trebuie adăugaţi până la 50 RON banii de taxi până la gară şi de la gară.
Deci pentru prima etapă a concediului cu familia mea virtuală, pot considera, teoretic, un scor egal între transportul cu Fiat Linea şi transportul cu trenul. Aş putea adăuga un mic plus pentru al doiea caz, datorită oboselii mult mai mici. Dar plusul acesta este aproape insignifiant în raport cu confortul pe care ţi-l oferă maşina personală (cel puţin asta îmi şopteşte nevasta…).
Mai sunt aproape două săptămâni în care să vedem care variantă de transport se va dovedi mai avantajoasă la final. Eu pariez pe Fiat Linea, chiar şi cu acest motor pe benzină (deşi, atunci când vorbim de economii, avem tendinţa să aclamăm doar dieselul).