Ep. 5: la proape 15.000 euro, Aveo 1.6 automat sau Linea 1.6 MJet manual?
VEZI AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU CHEVROLET AVEO SEDAN
Aşadar, Chevrolet Aveo Sedan 1.6 AT LTZ are un preţ de 14.900 euro, ceea ce înseamnă mai mult cu 1.200 euro faţă de aceeaşi motorizare, dar având cutie manuală. Iar, faţă de cel mai ieftin Aveo Sedan (1.2 70 CP LS – 10.900 euro), vorbim de o diferenţă de 4.000 euro.
Personal, consider că diferenţa este justificată pe deplin de motorul mai puternic (115 CP), de cutia automată cu 6 trepte, dar şi de multele dotări suplimentare ale nivelului de echipare LTZ faţă de LS: aerul condiţionat, geamurile electrice spate, oglinzile încălzite cu reglaj electric, senzorii de parcare în spate, farurile automate, proiectoarele de ceaţă, computerul de bord, volanul multifuncţional îmbrăcat în piele, interfaţa Bluetooth sau jantele de aliaj.
Să ne uităm acum şi la Fiat Linea 1.6 MJet (105 CP) Dynamic, care are un preţ de pornire de 14.700 euro. În ce priveşte nivelul de dotări, cea mai mare diferenţă faţă de Aveo este climatizarea automată, oferită standard. Pe de altă parte, Aveo oferă standard sistemul de control al stabilităţii ESP (Linea are doar controlul tracţiunii ASR), dar şi airbagurile laterale şi de tip cortină, care la Linea mai reclamă 644 euro – Aveo stă excelent ca echipări de securitate activă şi pasivă.
Aveo se mai detaşează şi prin alte dotări standard, care la Linea sunt oferite doar opţional, chiar şi în nivelul de top Dynamic: geamurile electrice spate (250 euro), proiectoarele de ceaţă (179 euro), volan îmbrăcat în piele (108 euro), cruise control (134 euro) sau senzori de parcare (216 euro). Cu alte cuvinte, Aveo, fiind mai nou, şi-a făcut foarte bine lecţiile, nivelul de echipare LTZ fiind foarte bogat.
Cine e şi mai pretenţios, are la dispoziţie versiunea 1.6 AT LTZ Plus (15.550 euro), cei 650 euro suplimentari însemnând scaune faţă încălzite (opţiune de 216 euro la Linea) şi trapă electrică. Dacă mă gândesc la clima României, aş fi preferat scaunele încălzite incluse în nivelul LTZ. Altfel, nu prea văd legătura între o dotare foarte utilă iarna şi trapa electrică, o fiţă de vară, deci LTZ Plus nu mi se pare cine ştie ce afacere.
Să continuăm pe pagina următoare