VEZI AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU CHEVROLET AVEO SEDAN
La nivel tehnic, prima oară se observă o diferenţiere între preferinţele potenţialilor clienţi: Aveo are o suspensie suficient de confortabilă, dar care oferă şi o stabilitate bună pe şosea, în timp ce Linea e mai mult îndreptată spre confort şi nu prea agreează stilul bruscat. Totuşi, Linea oferă o insonorizare ceva mai bună la trecerea peste denivelări, iar calitatea audio pare mai bună.
Dilema majoră apare, însă, când vorbim de consum. Este clar că motorul pe benzină, mai ales dacă e asociat cu o cutie automată, are un mare dezavantaj în faţa unui motor diesel, apropiat ca şi cilindree şi putere (MultiJet-ul de pe Linea are 1,6 litri, 105 CP şi 290 Nm/1.500 rpm, în timp ce motorul pe benzină de pe Aveo are 1,6 litri, 115 CP şi 155 Nm/4.000 rpm).
Consumul mediu teoretic afişat pentru Aveo 1.6 AT este de 7,2 litri/100 km, în timp ce Linea 1.6 MJet anunţă doar 5,0 litri/100 km. În regim urban, diferenţa e şi mai mare, 10,0 litri de benzină la 100 km faţă de 6,4 litri de motorină la 100 km. Aşa încât cine are ca prioritate bugetul s-ar putea întreba dacă Linea nu ar fi o alegere mai bună pentru suma de circa 15.000 euro.
Dar să nu uităm că am pornit de la altceva: de la confort la bani puţini. Aveo din testul de anduranţă are cutie automată, ceea ce se traduce printr-un nivel de confort mult mai bun şi o relaxare mai mare la volan, mai ales în regim urban. Dacă în privinţa dotărilor, a aspectului sau a caracterului practic oferit de habitaclu, Linea s-a dovedit un bun combatant, comparaţiile se opresc aici – pentru că altfel ajungem să comparăm mere cu pere, fără nici o logică.
Este mai corect să caut o maşină având cutie automată, care, la circa 15.000 euro, să ofere cam acelaşi spaţiu, un nivel de dotări apropiat şi un aspect la fel de modern şi atractiv ca Aveo Sedan. În categoria sedanurilor mici am văzut că nu există nici un astfel de rival direct, aşa că, uitându-mă prin alte segmente, iată ce am găsit:
Cu alte cuvinte, Chevrolet Aveo Sedan 1.6 AT LTZ este, la ora actuală, un pachet foarte competitiv pentru cei care vor o maşină având cutie automată, dar un preţ de circa 15.000 euro. În plus, dealerii Chevrolet vin cu diverse oferte şi discounturi, care fac modelul şi mai atractiv.
În concluzie, se pare că micul sedan Chevrolet Aveo, chiar şi în această versiune automată, are multe atuuri pentru preţul afişat, de la aspectul reuşit şi interiorul modern şi foarte bine gândit ca ergonomie până la spaţiu, confort în conducere şi performanţe.
Mai rămâne să detaliez capitolul consumului de combustibil, într-un episod viitor.
Pentru moment, pe ultima pagină puteţi vedea datele jurnalului de bord din această etapă