Chevrolet Aveo Sedan, Ep. 1: Arată prea bine pentru cum îl cheamă

Autor: Mihai Dascalescu 26 aug. 2011 Teste anduranta

VEZI AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU CHEVROLET AVEO SEDAN

Ei bine, au făcut-o. Nu lată, ci o generaţie Aveo mult mai tare decât m-aş fi aşteptat de la urmaşul precedentului Aveo (care căpătase porecla Kaveo). Când am văzut maşina pe care urma să o preiau, am rămas puţin încurcat: wow, păi Chevrolet Aveo Sedan e mai cool decât credeam!

Până atunci văzusem în realitate doar versiunea hatchback Chevrolet Aveo, în timp ce sedanul l-am văzut doar în poze şi filmuleţe pe internet. Nu sunt un fan al sedanurilor, aşa că îi bănuiesc pe colegi de mesaje subliminale. Ceva de genul „hai, Oraane, tu nu te însori? Ar cam fi cazul”. Că doar sedanurile astea mai mici au ca target principal familiile tinere, nu?

Chevrolet Aveo Sedan: lungime 4,4 metri, latime 1,74 metri, inaltime 1,52 metri

Deocamdată, pot spune că Aveo Sedan mi-a lăsat o foarte bună impresie încă dinainte să iau contactul direct cu ea. De la câteva zeci de metri am remarcat un gabarit nu prea mic, o siluetă bine proporţionată şi, în cazul maşinii de faţă, o nuanţă foarte elegantă a vopselei – Grand Canyon Brown, o culoare gândită parcă special pentru femei.

Am rămas contrariat de diferenţa dintre botul maşinii (foarte agresiv şi are o puternică notă sportivă, musculoasă) şi spatele mai simplist, parcă puţin mai fad, deşi se observă că designerii au încercat să combine cât mai coerent formele şi liniile.

Chiar daca e o familista, Chevrolet Aveo Sedan are o parte frontala foarte agresiva

Personal, prefer soluţia mânerelor integrate în montantul portierelor din spate, cum e cazul la hatchback, acesta arătând mai tineresc şi mai sportiv. Sedanul, însă, înţeleg că trebuie să fie mai prietenos şi familiar şi trebuie să inspire siguranţă şi încredere – de aceea s-a preferat aici soluţia mânerelor clasice.

Sincer, încerc să găsesc un sedan de clasă mică sau compactă, de 4,4 metri lungime, care să îmi placă la fel de mult. Încerc, dar văd că nu găsesc:

Dacia Logan – serios, chiar crede cineva că are sens să facem o comparaţie din punct de vedere al aspectului exterior?

Fiat Linea – mda, chiar dacă Linea a apărut acum 4 ani, italienii nu se dezmint în privinţa designului; nu arată agresiv, dar e mai feminină şi cel puţin la fel de elegantă precum Aveo Sedan

KIA Rio – are cu ce şi arată mai nervos în poze, dar încă nu a apărut în România, aşa că nu o pot lua în considerare

Renault Symbol – îmi pare rău, dar Aveo Sedan pune clar în umbră mica berlină franceză din punct de vedere al aspectului

Volkswagen Polo Sedan – arată suficient de modern, dar e mult prea conservator faţă de Aveo Sedan; în plus, nu este disponibil la vânzare în România

Spatele lui Chevrolet Aveo Sedan arata mai simplist, punand accentul pe spiritul practic

Aşadar, primele impresii despre cum arată noul Chevrolet Aveo Sedan sunt peste aşteptări: maşina nu arată doar cel mai bine din segmentul ei la momentul ăsta, dar e şi foarte îndrăzneaţă pentru ceea ce s-ar înţelege de la sintagma „sedan ieftin”.

Chiar nu înţeleg de ce maşina asta se numeşte tot Aveo: diferenţa faţă de precedenta generaţie este uriaşă, iar numele Sonic, folosit pentru America, mi se pare mult mai potrivit, pentru că exprimă caracter high-tech, modern, tineresc.

În episodul următor mă ocup mai mult de interiorul lui Aveo. Care se anunţă un domeniu complex – ştiaţi că designerii s-au inspirat din… geanta unei femei? Ne reauzim la jumătatea lunii septembrie.

VEZI AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU CHEVROLET AVEO SEDAN


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide