Z4 vs SLK – test in premiera!

Autor: Andrei Nan 11 iun. 2009 Test in premiera

Noul Z4 poate fi echipat cu amortizoare controlate electronic, cu trei moduri de lucru, Normal, Sport şi Sport+. Oferită opţional şi botezată sugestiv „suspensie adaptivă M”, deşi Z4 nu va exista şi în versiune M, noua suspensie costă 1.230 de euro şi se adaugă unui modul electronic care controlează direcţia, modul de funcţionare a cutiei şi diferenţialului, precum şi intervenţia electronicii.

Controlerul de lângă schimbător are trei setări, Normal, Sport şi Sport+. Practic, ai parte de două maşini complet diferite între Normal şi Sport+. Pe modul normal, Z4 a devenit domestic. Ceva mai domestic, vreau să spun. Suspensia este mult mai confortabilă şi maşina nu mai zvâcneşte la plecările de pe loc de parcă ar fi posedată. Modul Normal l-aş numi mod de „suferinţă”, când în sfârşit poţi merge liniştit şi cât de cât relaxat în Z4.

Motorul de top pentru Z4 este fenomenalul 35i, trei litri, biturbo cu 306 CP şi 400 Nm, cuplat de acum unei transmisii cu şapte rapoarte şi dublu ambreiaj. În modul Normal, totul este foarte normal şi, dacă nu ar fi garda la sol atât de mică, ai spune că te afli într-un Seria 3. De asta avea nevoie Z4 – de confort. Acum are.

Pe modul Sport+, lucrurile o iau razna cu tine la comandă. Maşina se transformă complet şi se activează modul DTC, adică haos controlat. Totul trece pe maxim sport şi începe distracţia. Z4 este acum fantastic, cu precizie robotică.

Motorul sună fenomenal – ca un V8 aspirat de cilindree mare până la 3.000 rpm, după care totul se ascute, ca la un motor de curse în şase cilindri. Evident, BMW. Turbinele şuieră atât de tare, încât le auzi printre bolboroselile evacuării şi eşti în extaz. Maşina virează extrem de rapid şi accelerează mai tare ca orice Z de până acum.

Cutia cu dublu ambreiaj şi şapte trepte, o noutate pentru BMW, cere obişnuinţă, deoarece are particularităţi care îţi pot afecta decisiv stilul de condus. Treptele sunt schimbate extrem de rapid, dar pe modul automat, la kick-down, din mers liniştit, motorul se turează, există un moment de pauză şi abia apoi se dezlănţuie haosul şi rămâi impresionat de uşurinţa cu care 1.600 kg sunt accelerate până la 250 km/h.

Spatele dansează la schimbările de trepte şi la 5.500 rpm există un kick de putere produs parcă de pornirea unui motor suplimentar. Z4 este extrem de spectaculos şi nu îi poţi reproşa nimic în regim de conducere sport. În plus, de acum este mult mai prietenos la rularea zilnică. Amortizoarele controlate electronic sunt un pic cam zgomotoase pe denivelări, dar te poţi obişnui cu asta. Z4 este maşina genială pentru descărcarea frustrărilor, dar ar fi bine totuşi să fie o a doua maşină.

E mai spectaculoasă şi mai atrăgătoare ca oricând, dar trebuie să te porţi cu mânuşi cu ea prin oraş, la fel ca şi cu orice supermaşină. Cu atât mai mult acum, când Z4 a fost transformat dintr-un roadster cu comportament de kart, într-un supercar de 50.000 de euro.

SLK se află la capătul opus şi de aceea vor fi mulţi care nu se vor orienta către Z4. SLK are putere similară – 305 CP, dar un cuplu cu 40 Nm mai mic. Asta înseamnă că până la 100 km/h SLK este mai lent cu 0,3 secunde. Atât. În realitate, lucrurile sunt mult mai diferite. Dacă ar trebui să îmi cumpăr un roadster pe care să îl utilizez zilnic, aş alege fără ezitare SLK. Suspensiile sunt setate mult mai către confort, la fel şi transmisia 7G-Tronic pe modul Confort.

Hardtopul aproape că nu produce zgomot pe denivelări şi maşina este mai confortabilă la rularea pe distanţe lungi. Antifonarea este şi ea ceva mai bună, iar zgomotul la rulare e mai atenuat. Reversul medaliei este că transmisia nu schimbă atât de rapid precum Z4 nici pe modul Manual, iar ruliul este simţitor mai mare în viraje.

Motorul sună complet diferit, dar urlă şi el animalic către 7.000 rpm. Cu toate acestea, lui SLK îi lipseşte dramatismul. Fără de care nu poţi trăi în escapadele de „suferinţă”, dar poţi să „suferi” mult mai bine zilnic.Lumea este construită în jurul lucrurilor echilibrate, care se echivalează prin calităţi sau defecte. Noul Z4 şi SLK sunt cele două ingrediente care dau echilibrul în lumea roadsterelor supersportive.

Sunt bărbaţi care nu îşi cumpără niciodată haine fără o femeie care să îşi dea acordul pentru ele. Există bărbaţi care se lasă tunşi exclusiv de către femei. Şi foarte mulţi alţii intră în magazine şi, dacă sunt singuri, cer imediat informaţii sau ajutorul unei femei. Suntem dependenţi de voi, doamnelor, iar aceia dintre noi care nu o recunosc vor muri mai repede.

Asta pentru că noi, bărbaţii, ştim că voi, femeile, ştiţi întotdeauna ce este mai bun pentru noi. Este şi cazul constructorilor de maşini, care se pare că angajează din ce în ce mai multe femei pentru treburile ce au nevoie de suflet. La Munchen, minţile luminate ale lui BMW au însărcinat două femei să se ocupe de noul BMW Z4.

Juliane Blasi este responsabilă cu spectaculosul exterior al noului roadster BMW. Iar Nadya Arnaout, care până în urmă cu nu mult timp a lucrat pentru a desena echipament sportiv şi aspiratoare, este creatoarea designului interior. Ambele doamne au făcut o treabă excepţională şi au desenat un Z4 absolut magnific, extrem de „la obiect”, o maşină sport pur-sânge ancorată perfect în tendinţele anilor pe care îi trăim.

Şi, oricum, acum amândouă au desenat ceea ce bărbaţii numesc în limbaj murdar ASF. „Aspirator de femei”. Dacă există un „aspirator de femei” mai eficient, acela este o maşină sport. Şansele ca „aspiratorul” să absoarbă „lucruri” cât mai de calitate creşte exponenţial cu gradul de spectaculozitate al designului, cu nivelul de sunet al evacuării şi cu cifrele care exprimă diverse valori, cât mai mici sau cât mai mari, în funcţie de domeniu: putere, preţ, acceleraţie, viteză maximă.

Cel mai nou „aspirator” de pe Planetă, BMW Z4, este de acum disponibil şi în România şi e gata de a purta cele mai aprige „suferinţe” pe străzile patriei. Am ştiut şi eu dintotdeauna că femeile ştiu ce vor bărbaţii. Dovada supremă, dacă mai aveam nevoie de ea, este maşina aceasta.

Z4 arată fantastic şi cine se gândea că o femeie nu ar putea să deseneze una dintre cele mai agresive, dinamice şi sportive forme de maşină-sport din istorie să se ducă la o plimbare de limpezire a gândurilor prin parc. Formele noului Z4 sunt impresionante prin complexitate şi întorc capete, deşi silueta laterală a maşinii aminteşte destul de mult de fosta generaţie.

Reţeta originală a fost păstrată, dar adaptată la condiţiile actuale. Z4 rămâne un roadster cu două locuri, cu capota motorului foarte lungă, o poziţie de conducere foarte joasă, amplasată cât mai în spate, şi posibilitatea ca un şofer mai dibaci să atingă asfaltul cu mâna când stă la volan.

Pentru împătimiţii de maşini-sport, asta face la fel de mult cât un motor adevărat şi o transmisie genială.În Z4, şoferul stă genial de jos, iar capota motorului, profilată foarte agresiv şi bombat, îţi conferă o privelişte de zile mari. Marea noutate o veţi găsi deasupra capului, unde vremurile în care trăim au dictat un hardtop. În doar 20 de secunde, plafonul se pliază/depliază în portbagaj şi iată cum s-a terminat cu momentele romantice de sub softtop.

Personal nu agreez deloc ideea de hardtop, deoarece ea răpeşte plăcerea de a conduce un cabrio atunci când practic nu rulezi cabrio. Altfel se aud picăturile de ploaie pe materialul textil. Şi parcă e mai bine, atunci când apare soarele, ca softtopul să se ascundă în portbagaj în doar zece secunde – valoare obţinută de vechiul Z4 Roadster.
 

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide